Laptop Videokaart Instellen

Pagina: 1
Acties:

• Rickoz0101
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Hallo ik heb een vraagje.
Ik heb een laptop met een Geforce 640M en een Intel Graphics 4000 erin.
Nu kijk ik bij config van Nvidia maar dan zie je staan dat de graphics 4000 ingesteld is als laptop scherm. maar ik wil juist gamen met die Geforce 640M kaart.
Ik kan dit nergens instellen daar. iemand een suggestie?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:02

Fiber

Beaches are for storming.

Dat gaat automatisch als je een game start die die kaart ook echt nodig heeft.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Rickoz0101
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-12-2024
Weet je da zeker, want als ik een game start zegt ie dat mijn 4000 graphics kaart driver out of date is, dus dan werkt ie dus op die kaart neem ik aan.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:23

Umbrah

The Incredible MapMan

Ja, wat je hebt heet optimus. Er zit als het goed is maar één of twee poorten rechtstreeks op de nVidia kaart: HDMI en Displayport. Maar dat maakt niet uit: beide kaarten kunnen hun framebuffer één op één op elkaar zetten. Je moet soms handmatig aangeven waarmee je een spel wilt starten; dit kan door rechts te klikken op de applicatie, en in het menu zul je een optie zien: "Start with Intel Integrated Graphics" of "Start with Powerful nVidia Graphics". I het nVidia config panel, onder 3D instellingen, kun je overigens ook handmatig EXE files/applicaties toewijzen aan de Intel of nVidia chip. Erg handig.

Sommige spellen, echter, zijn nogal hardhandig en "klagen" dat je op de Intel kaart zit, maar als je werkelijk gaat testen (assign de game aan een kaart of de ander) dan zie je dat je wel degelijk op de nVidia kaart draait.

Overigens: er is géén reden om gewoon je desktop op de nVidia kaart te draaien, trekt je batterij leeg/vreet stroom/zuigt hitte. Dit is juist een leuke techniek!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:06

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Zit je aan de lader aangesloten, of op de accu?
Mogelijk dat je anders ergens een powerprofiel hebt ingesteld dat hij zo zuinig mogelijk moet zijn of iets dergelijks?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®