Formeel onderzoek post.nl. Verloren zaak?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-10 14:52
EDIT:

Het pakketje is terecht. Het is door Postnl geretourneerd naar de winkel nadat postnl had toegegeven niet te weten waar het pakket is :?

Goede service van Gamegear.be Hebben mij netjes op de hoogte gehouden en dezelfde dag weer mijn kant op gestuurd.
top service!

Hey tweakers!

Ik heb vorige week een astro headset a 150 euro gekocht bij een webshop in belgie (naam niet relevant).
De belgen hadden netjes binnen 24 uur de headset verstuurd en ik kreeg de track en trace code. Het zou dinsdag geleverd worden. Alleen dinsdag werd woensdag, woensdag werd donderdag en donder weg status: "Onbekend" na bellen en mailen met Postnl bleek dat de locatie van het pakket daadwerkelijk ook voor postnl onbekend is, dus het is kwijt.

Nu vragen ze mij om contact op te nemen met de belgen om een formeel onderzoek aan te vragen. mijn vraag is alleen gaat dit nut hebben of moet ik gewoon er van uit gaan dat ik 150 euro lichter ben?

thanks!

[ Voor 17% gewijzigd door jessy100 op 25-03-2014 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
Als de track en trace code al actief is is het pakket toch gewoon in het "bezit" van postnl, oftewel zij zijn de foute partij.

Lijkt me dat de webshop daar dan niks mee te maken heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
timberleek schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:49:
Als de track en trace code al actief is is het pakket toch gewoon in het "bezit" van postnl, oftewel zij zijn de foute partij.

dat was mijn conlusie ook inderdaad. Mijn vraag is of dit onderzoek bij postnl uberhaupt nut heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
jessy100 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:52:
dat was mijn conlusie ook inderdaad. Mijn vraag is of dit onderzoek bij postnl uberhaupt nut heeft
Dat is de eerste stap, uiteindelijk zal de webshop voor levering moeten zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
RemcoDelft schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:53:
[...]

Dat is de eerste stap, uiteindelijk zal de webshop voor levering moeten zorgen.
Ook aangezien dit een belgische shop is? ik ben nl niet bekend met belgische regelgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-10 13:17
timberleek schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:49:

Ondanks dat postnl de foute partij is, is OP niet de klant/opdrachtgever.
Opdrachtgever moet voor zover mij bekend dit onderzoek starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-09 22:13
dat klinkt nog wel logisch ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Eigenlijk heb jij niets met PostNL te maken, al verloopt de levering via een postduif.
Je moet de webshop in "gebreken" stellen, aangezien zij niet op tijd hebben geleverd.
Het is daarom ook hun verantwoordelijkheid om het onderzoek te starten, niet jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dit is inderdaad een zaak voor de verzender, niet voor de ontvanger. De TS moet aangeven dat de webshop niet geleverd heeft, en de webshop moet het dan gaan uitzoeken met Post.nl.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

En in de tussentijd moet de verzender alvast een nieuw pakketje sturen met dezelfde inhoud.

Of je eist je geld terug.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Fiber schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:04:
En in de tussentijd moet de verzender alvast een nieuw pakketje sturen met dezelfde inhoud.

Kun jij misschien een bron linken waar dit uit blijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-10 16:25
Fiber schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:04:

Hooguit uit coulance dat de verzender een nieuw pakketje opstuurt, maar dit is hij niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimP
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-07 09:27
jessy100 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:05:
[...]

Daar heb je toch geen bron voor nodig? Het is gewoon normaal dat de webshop (als ze een beetje een idee van "klantenservice" hebben) dan een nieuwe opstuurt en niet jouw met de problemen opzadelt.

Wat zegt de webshop in kwestie erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 19:41
CappieL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Hooguit uit coulance dat de verzender een nieuw pakketje opstuurt, maar dit is hij niet verplicht.
Ze zijn verplicht te leveren anders komen ze de overeenkomst niet na en kan de OP ontbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
jessy100 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:05:
[...]
Boeiend :). Stuur die mail naar de webshop nou maar, dan komt het allemaal goed. Wel je poot stijf houden en je niks in de schoenen laten schuiven (kan me zomaar voorstellen dat ze proberen te verklaren dat het risico bij jou lag ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Laatst online: 03:54

Fiber

Beaches are for storming.

CappieL schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:08:
[...]

Tuurlijk wel. Hij komt de overeenkomst niet na. Tot jij het pakje in handen hebt is de afzender verantwoordelijk.

Kost je waarschijnlijk wel een langdurige rechtzaak. Of dat het allemaal waard is...? Tja...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 00:04
General_Snuss schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:09:
[...]
Ze zijn verplicht te leveren anders komen ze de overeenkomst niet na en kan de OP ontbinden.
Ze zijn verplicht uiteindelijk te leveren ja.
OP kan ontbinden als de vertraging heel erg op loopt en de termijn onredelijk is. Dat is niet een paar dagen.

Mocht je echter hopen dat de verzender meteen een nieuw pakket opstuurt (met een fysiek ander besteld voorwerp dus) dan valt dit dus indd onder coulance. Ze kunnen namelijk gewoon wachten hoe het onderzoek van PostNL af loopt en ondertussen dient OP dus op zijn pakket te wachten.
Uiteraard kan hij dan beter zelf al een nieuwe bestelling plaatsen en het zoekgeraakte pakket (als dat ooit nog wordt geleverd) meteen terug sturen (14 dagen bedenktermijn gaat pas in na ontvangst pakket). Als je dit zo uit legt aan de verzender dan is de kans vrij groot dat ze coulant zijn en je meteen een nieuwe toe sturen en zelf de boel regelen met PostNL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
Zoals hier aangegeven: Verzender is verantwoordelijk voor de zending.
Of het uit Belgie, VS of Nederland komt. Of er een track en trace nummer beschikbaar is of niet.

De Verzender (webshop) is dus verantwoordelijk. En wettelijk moet er binnen 30 dagen geleverd worden.

Heb je met PayPal betaald en gaat de webshop moeilijk doen, gewoon geld terug vragen via PayPal. Anders hopen dat de webshop de regels kent en een nieuwe toestuurt (direct).

[ Voor 6% gewijzigd door Draakje5 op 22-03-2014 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb inderdaad de webshop gemailed alleen doen deze geen zaken in het weekend, wat begrijpelijk is. Ik heb helaas niet met paypal betaald maar gewoon met iDeal. Dus indien ik na dertig dagen na aankoop het product reeds niet ontvangen heb kan ik de koop ontbinden en zo mijn geld terug eisen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10-10 19:41
WWAS schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:13:
[...]

Ze zijn verplicht uiteindelijk te leveren ja.
OP kan ontbinden als de vertraging heel erg op loopt en de termijn onredelijk is. Dat is niet een paar dagen.

Mocht je echter hopen dat de verzender meteen een nieuw pakket opstuurt (met een fysiek ander besteld voorwerp dus) dan valt dit dus indd onder coulance. Ze kunnen namelijk gewoon wachten hoe het onderzoek van PostNL af loopt en ondertussen dient OP dus op zijn pakket te wachten.
Uiteraard kan hij dan beter zelf al een nieuwe bestelling plaatsen en het zoekgeraakte pakket (als dat ooit nog wordt geleverd) meteen terug sturen (14 dagen bedenktermijn gaat pas in na ontvangst pakket). Als je dit zo uit legt aan de verzender dan is de kans vrij groot dat ze coulant zijn en je meteen een nieuwe toe sturen en zelf de boel regelen met PostNL.
Ze dienen de overeenkomst binnen 30 dagen te voldoen, kunnen ze dit niet om wat voor reden dan ook, dan is een van de opties onbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door General_Snuss op 22-03-2014 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

jessy100 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:18:
Bedankt voor al jullie reacties. Ik heb inderdaad de webshop gemailed alleen doen deze geen zaken in het weekend, wat begrijpelijk is. Ik heb helaas niet met paypal betaald maar gewoon met iDeal. Dus indien ik na dertig dagen na aankoop het product reeds niet ontvangen heb kan ik de koop ontbinden en zo mijn geld terug eisen?
Zou eerder gewoon even bellen ipv mailen. Je mail komt toch op de grote stapel terecht komt waardoor het langer duurt. Mailen is sowieso vrij discutabel als er haast achter zit. Bel dus even en wie weet heb je maandag binnen 5 min antwoord.

Overigens zie ik her en der veel soortgelijke topics waar men mailt ipv belt en vervolgens klaagt dat het allemaal zo lang duurt. Of men lijkt het allemaal maar eng te vinden als men moet bellen en stuurt men liever een tenenkrommende mail met jurisprudentie die de tegenpartij al in het harnas jaagt

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Klopt. Ik ga zeker ook bellen maar ze zijn niet bereikbaar in het weekend. Dus ik mail maar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

Dan heeft een mail sturen ook weinig toegevoegde waarde, als ze deze maandag pas lezen. Kan je het beter laten rusten en maandag netjes bellen.

@vhal:
Vwb je laatste alinea, ben ik het volledig eens. Vaak als je belt, krijg je veel meer voor elkaar dan mailen.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ervaring met postnl is positief: een keer een laptop via tweakers.net v&a verkocht, aangetekend verstuurd, ook zoekgeraakt. Drie mails en het was geregeld, ik kon de mail met het afgesproken bedrag doorsturen en ik werd vergoed zodat ik op mijn beurt de koper kon vergoeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13-10 16:58
Inderdaad gewoon even bellen en melden dat het pakket niet is aangekomen. De webshop zal er dan zorg voor moeten dragen dat het product alsnog bij jou terecht komt. Ik zou wel even geduld hebben, want het kan best zijn dat de shop eerst wil afwachten wat PostNL te zeggen heeft voor ze een nieuwe opsturen. Als het echt lang duurt wordt ontbinden een optie, maar dan moet je echt al wel een tijd (maandje ofzo?) zitten te wachten.

Het is wel aan te raden om na het telefoongesprek er een mail achteraan te sturen met de gemaakte afspraken, zodat die zwart op wit staan.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Laatst online: 10-10 16:34

Hokkie

Hello

GreatDictator schreef op zondag 23 maart 2014 @ 21:59:

Het is wel aan te raden om na het telefoongesprek er een mail achteraan te sturen met de gemaakte afspraken, zodat die zwart op wit staan.
Ja, als je een mailadres krijgt van de persoon die je hebt gesproken. Als het een algemene mailbox is, is de kans aanwezig dat de mail bij iemand terecht komt die geen idee heeft.

Beter dat je de medewerker vraagt jou een mail te sturen met de 'afspraken'

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hokkie schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:24:
[...]

Ja, als je een mailadres krijgt van de persoon die je hebt gesproken. Als het een algemene mailbox is, is de kans aanwezig dat de mail bij iemand terecht komt die geen idee heeft.

Beter dat je de medewerker vraagt jou een mail te sturen met de 'afspraken'
Nee, je moet zelf de gemaakte afspraken bevestigen en niet hopen dat de andere partij dat gaat doen. Een algemeen e-mailadres is geen enkel probleem. Je zet gewoon in de eerste alinea, dat je in je e-mail de met medewerker X gemaakte afspraken uit het telefonisch onderhoud d.d. Y bevestigt. Daarna zorgen ze zelf maar dat de informatie op de juiste plek terecht komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
Wat een drama wordt er weer gemaakt.

PostNL verliest een pakketje en is verantwoordelijk! Aangezien de webshop een 'overeenkomst' heeft met PostNL en de ontvanger niet, kan alleen de webshop een onderzoek laten starten.

Dit duurt een paar dagen en dan vergoedt PostNL het bedrag aan de shop. In tussentijd kan de shop een nieuwe sturen, dit is echter volgens mij niet verplicht zolang het onderzoek loopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Gadgeteer op 24-03-2014 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadgeteer schreef op maandag 24 maart 2014 @ 11:05:
Wat een drama wordt er weer gemaakt.

PostNL verliest een pakketje en is verantwoordelijk! Aangezien de webshop een 'overeenkomst' heeft met PostNL en de ontvanger niet, kan alleen de webshop een onderzoek laten starten.

Dit duurt een paar dagen en dan vergoedt PostNL het bedrag aan de shop. In tussentijd kan de shop een nieuwe sturen, dit is echter volgens mij niet verplicht zolang het onderzoek loopt.
Hoezo niet verplicht? Jij als koper hebt niets te maken met de overeenkomst die de verkoper heeft gesloten met de verzender. De verkoper moet aan zijn verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen hem en de koper voldoen. Dus concreet betekent dit dat de verkoper ervoor moet zorgen dat het product wordt geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:15

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op maandag 24 maart 2014 @ 19:33:
[...]

Hoezo niet verplicht? Jij als koper hebt niets te maken met de overeenkomst die de verkoper heeft gesloten met de verzender. De verkoper moet aan zijn verplichtingen die voortvloeien uit de overeenkomst tussen hem en de koper voldoen. Dus concreet betekent dit dat de verkoper ervoor moet zorgen dat het product wordt geleverd.
Dat klopt, zolang dat maar binnen een redelijke tijd gebeurt. Er is nergens een wet die verplicht dat een koopovereenkomst binnen een paar dagen voltooid dient te worden, echter wel binnen een redelijke tijd.

Dat het netter en fatsoenlijker is als de webshop alvast een nieuw exemplaar stuurt, is natuurlijk weer iets anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 24-03-2014 21:00 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefox154
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-10 19:13
[...]

Ja daar zijn ze dan toch ook mee bezig? Er zit nu een kink in de kabel, heel vervelend maar men werkt aan een oplossing. Het zal niet het eerste pakket zijn wat bij postnl of de belgische post verkeerd gesorteerd is en na een weekje ofzo opeens weer in de systemen opduikt omdat deze een rare detour heeft gemaakt. Dit zul je eerst moeten afwachten, daarom moet postnl een onderzoek starten omdat ze dit eerst moeten uitsluiten. Na deze periode kan er pas een uitspraak gedaan worden of het pakket ooit aankomt. En ik vermoed dat de webshop dan de laatste zal zijn om te weigeren een nieuwe af te sturen. Tot die tijd is het een kwestie van geduld, of dat nu leuk is of niet... De logistieke wereld is iets groter als je slaapkamer, wie weet hebben ze een klein sorteerfoutje gemaakt en ligt dat pakket nu in wenen of madrid, het kan alle kanten nog op gaan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-10 08:48
[...]

Ik zei 'volgens mij niet verplicht'.
Jouw relaas versterkt wel mijn vermoeden of je moet kunnen aantonen (bron) dat ik het fout heb.

thefox154 geeft het al aan.
Ze hebben een leveringsplicht en zijn bezig zich daaraan te houden (dmv onderzoek bij PostNL). Mocht het te lang duren dan zullen ze vast en zeker een nieuw exemplaar sturen (en claimen bij PostNL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 23:04
Hoe snel moet u de producten krijgen?

In de wet staat dat u het product uiterlijk binnen dertig dagen moet krijgen. Dit geldt voor alle producten die u koopt via internet, telefoon, fax of via een bestelbon uit een catalogus. Maar dit kan ook anders zijn. Als een verkoper bij een product zegt dat het binnen vijf werkdagen te leveren is, moet hij zich aan die afspraak houden.
Uitgaande dat consuwijzer de wet correct geintepreteerd heeft, moet de winkel binnen de afgesproken termijn leveren. Dat het pakketje verloren raakt, is overmacht, maar mag geen reden zijn om té veel af te wijken van de afgesproken termijn. De verkoper moet zo snel mogelijk een nieuw exemplaar toesturen en de vorige zending afhandelen met de post.

http://www.consuwijzer.nl...ct-maar-niet-thuisbezorgd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jessy100
Het pakketje is terecht. Het is door Postnl geretourneerd naar de winkel nadat postnl had toegegeven niet te weten waar het pakket is :?

Goede service van Gamegear.be Hebben mij netjes op de hoogte gehouden en dezelfde dag weer mijn kant op gestuurd.
top service!

[ Voor 49% gewijzigd door jessy100 op 25-03-2014 19:57 ]

Pagina: 1