Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Neophyte808
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-10 16:31

Neophyte808

Gadget inspector

Topicstarter
Via Facebook kreeg ik een voorgesteld bericht Knip, link is niet nodig Ik ben eens op die site gaan kijken en ik vraag me af hoe dit kan: ze verkopen clones van populaire smartphones met aangepaste specs (in hun Galaxy S4 clone zit bijvoorbeeld een dual core), met het originele logo erop. Ik heb verscheidene toestellen gezien uit China die gemaakt zijn om populaire smartphones na te bootsen, zoals een iPhone clone waar gewoon Android op staat o.i.d. of de Jiayu G5, maar deze zijn wel heel weinig subtiel. Is dit niet gewoon keihard illegaal? Valt het te verwachten dat deze site over een paar maanden opgerold is?

[ Voor 4% gewijzigd door 13art op 23-03-2014 08:06 ]

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
Het is vrij normaal dat dit gebeurt. Het gebeurt ook al vele jaren en ik denk niet dat het illegaal is. Het is voor fabrikanten waarschijnlijk ook niet de moeite om een rechtzaak te beginnen ofzo, dat is onbegonnen werk.
Wel is het oppassen geblazen met wat je in huis haalt. Ik zal het dan ook niemand aanbevelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Jornv op 22-03-2014 14:10 ]

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:47

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Jornv schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 14:10:
Het is vrij normaal dat dit gebeurt. Het gebeurt ook al vele jaren en ik denk niet dat het illegaal is.
Dat denk je dan fout ;)
Het is voor fabrikanten waarschijnlijk ook niet de moeite om een rechtzaak te beginnen ofzo, dat is onbegonnen werk.
Wel is het oppassen geblazen met wat je in huis haalt. Ik zal het dan ook niemand aanbevelen.
Dit valt onder het merkenrecht, en als een merkhouder niet actief iedereen die zijn merkenrecht schendt achterna gaat maakt hij kans om zijn merk te verliezen (vb: Aspirine, Frisbee, Spa,...) Een merk als Samsung gaat hier dus zo snel mogelijk maatregelen tegen nemen.

edit: en over de site zelf: ze claimen sinds 2007 actief te zijn, maar het domein is geregistreerd op 2014-01-21 . Stevige afrader dus...

[ Voor 13% gewijzigd door The Bad Seed op 22-03-2014 14:40 ]

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• 3x3
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

De site staat zo vol met spelfouten, is niet aangesloten bij waarborg thuiswinkelen, deze site is erg amateuristisch.
Zou er niet durven te bestellen. de kans dat de boel wordt opgedoekt is groot.

| live and give like no one else |