Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] verwijzing aanpassen bij naam werkblad

Pagina: 1
Acties:

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Hi,

ik heb de volgende formule in excel gemaakt: =ALS(B6<>Sjabloon!C3;"";ALS(SOM.ALS(Sjabloon!G:G;NNP!C2;Sjabloon!H:H)=0;"";SOM.ALS(Sjabloon!G:G;NNP!C2;Sjabloon!H:H)))

Het werkblad waarin deze formule staat heet NNP. Het werkblad waarnaar verwezen wordt heet Sjabloon.

De bedoeling is om deze formule (automatisch) aan te passen waarde van cel B6 moet zorgen dat de naam van het werkblad Sjabloon verandert in de formule. Bijvoorbeeld in cel B6 komt de naam Anne te staan. Dan zou de formule moeten aanpassen naar =ALS(B6<>Anne!C3:..... etc.

Mijn zoektocht op internet strandt veelal bij de INDIRECT functie. Nu lijkt mij niet dat dat is wat ik nodig heb (of ik begrijp het gewoon niet goed). Ik verwacht geen kant en klaar antwoord - al mag dat wel - een verwijzing naar een bron waar iets dergelijks uitgelegd wordt zou al enorm handig zijn.

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:26

page404

Website says no

En dit doet niet wat je verwacht? http://spreadsheetpage.co...ncing_a_sheet_indirectly/
Wat is bij jou het resultaat dan? Heb je het al op die manier geprobeerd?

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:51

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Indirect is juist de oplossing voor dit, je moet alleen de juiste notatie gebruiken.

Voor bv Sjabloon!G:G (en 'Sjabloon' in A1) moet je dus gebruiken: INDIRECT(A1&"!G:G")

Moment dat je dus A1 veranderd, past het stukje indirect dus ook meteen aan.

edit, wat page404 dus zegt in de link :P

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 22-03-2014 12:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• SirLenncelot
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
Ontzettend bedankt! Nu begrijp ik de indirect formule een stuk beter. De oplossing kan soms simpel zijn. Top!

Rijd zo veel of weinig, zo lang of zo kort als je wilt, maar rijd.