Ik heb gister een SSD in me computer geplaatst maar start nog steeds traag? ik heb windows op de ssd geinstalleerd. en heb 2 hardeschijven nog erbij. Maar als ik de 2 hardeschijven los koppel dan start die wel snel op? weet iemand dit probleem?
Niet toevallig nog een windows installatie op een hardeschijf staan en dat dat die hardeschijf op een hogere plek in de boot volgorde staat? Dat je dan dus niet windows boot van de ssd.
nee , dit zijn 2 nieuwe hardeschijven die ik er bij heb geplaatst . Als ik die 2 eruit haal start de ssd binnen 25 seconden al maar met die 2 harde schijven binnen 1minuut en nog wat.
Geef eens specs van je systeem.
Als je kijkt bij de drivedetectie, verschijnen die schijven daar dan ook erg langzaam of niet?
Als je kijkt bij de drivedetectie, verschijnen die schijven daar dan ook erg langzaam of niet?
Is het Windows zelf die traag start of zit de traagheid daarvoor?
Indien het laatste kan het bijvoorbeeld zijn dat-ie eerst van een van de andere schijven probeert te booten en daarna pas de SSD. Door de bootvolgorde in de bios te wijzigen kan je dat verhelpen.
Ook kan het zijn dat-ie zoekt naar de schijven.
Indien het laatste kan het bijvoorbeeld zijn dat-ie eerst van een van de andere schijven probeert te booten en daarna pas de SSD. Door de bootvolgorde in de bios te wijzigen kan je dat verhelpen.
Ook kan het zijn dat-ie zoekt naar de schijven.
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 22-03-2014 12:10 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Verwijderd
Het effect van een ssd merk je pas zodra het OS word gestart. Je ssd heeft geen invloed op de periode daarvoor.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 12:10 ]
Meer info, meer info en nog eens meer info...
Waar merk je de traagheid? is de BIOS detectie traag? is windows traag?
Daarbij, als extra schijven in een systeem zitten, boot windows altijd iets trager dan een puur SSD systeem, omdat windows ze wilt initialiseren/opspinnen in het begin.
Edit:
4 keer hetzelfde bericht binnen tientallen seconden...
Het moet toch wel duidelijk zijn
Waar merk je de traagheid? is de BIOS detectie traag? is windows traag?
Daarbij, als extra schijven in een systeem zitten, boot windows altijd iets trager dan een puur SSD systeem, omdat windows ze wilt initialiseren/opspinnen in het begin.
Edit:
4 keer hetzelfde bericht binnen tientallen seconden...
Het moet toch wel duidelijk zijn
[ Voor 19% gewijzigd door Swordlord op 22-03-2014 12:12 ]
als ik windows opstart is dat erg traag, en als ik die 2 hardeschijven los koppen dan start hij binnen 20 seconden op. de 2 hardeschijven zijn nog nieuw? en bij de bios bootable staat de ssd op nr 1 maar ik zie via die bootable die 2 hardeschijven niet wel bij info bij de bios.
En komen we weer op het meer info deel...
Welk systeem? welke SDD? Welke schijven?
Welk systeem? welke SDD? Welke schijven?
[ Voor 17% gewijzigd door Swordlord op 22-03-2014 12:14 ]
Verwijderd
Niet wel?hans7 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:12:
als ik windows opstart is dat erg traag, en als ik die 2 hardeschijven los koppen dan start hij binnen 20 seconden op. de 2 hardeschijven zijn nog nieuw? en bij de bios bootable staat de ssd op nr 1 maar ik zie via die bootable die 2 hardeschijven niet wel bij info bij de bios.
Heb je überhaupt een partitie aangemaakt op die 2 nieuwe schijven?
nee heb geen partitie gemaakt maar op windows ziet hij ze wel. Het zijn 2 hardeschijven van 2 tb en de ssd is een kingston van 120gb
Goede bruikbare informatie geven graag, geen algemene indicaties.
Dit is ook hoe het beleid hier is op het Forum.
- Het is hier geen helpdesk
- Een goed geconstrueerde topic start is vereist.
- Je moet eigen initiatief en inzet tonen.
- Zoveel mogelijk informatie aanleveren.
Jij faalt op meeste vlakken, dus ik trek me terug.
Dit is ook hoe het beleid hier is op het Forum.
- Het is hier geen helpdesk
- Een goed geconstrueerde topic start is vereist.
- Je moet eigen initiatief en inzet tonen.
- Zoveel mogelijk informatie aanleveren.
Jij faalt op meeste vlakken, dus ik trek me terug.
het is van een klant van me en hij heeft op die 2 hardeschijven ze documenten etc. en hij wou niet dat er een partitie wordt gemaakt.
Verwijderd
Mja, dit is dus exact wat Swordlord zegt. Jij zegt dat de schijven nieuw zijn. Wij gaan er dus van uit dat er geen partities op staan. Vervolgens zeg je dat er documenten op staan. Dan staan er dus al partities op.
Ook ik haak af om de redenen die Swordlord al aangeeft. Tevens raad ik je aan om je case uit handen te geven. Als het een pc voor een klant is en jij weet niet waar je mee bezig bent of waar je het over hebt dan zie ik die documenten heel snel verdwijnen door een fout.
Ook ik haak af om de redenen die Swordlord al aangeeft. Tevens raad ik je aan om je case uit handen te geven. Als het een pc voor een klant is en jij weet niet waar je mee bezig bent of waar je het over hebt dan zie ik die documenten heel snel verdwijnen door een fout.
Scroll eens omhoog en beantwoord bovenstaande vragen.
maak alle schijven leeg en kijk of hij dan wel snel op start.....
of was dat nou net niet de bedoeling ???
geef eerst meer informatie voordat je geholpen kan worden!
of was dat nou net niet de bedoeling ???
geef eerst meer informatie voordat je geholpen kan worden!
Een beetje correct nederlands wil ook helpen om fatsoenlijke input te krijgen van je mede-forummers.
Wat een pauper topic. Serieus.
hans7, misschien eens netjes in een overzichtelijk lijstje alle bovenstaande vragen beantwoorden?
Je spreekt over een klant van je, ik hoop eerlijk gezegd niet dat je in de ICT zit.
hans7, misschien eens netjes in een overzichtelijk lijstje alle bovenstaande vragen beantwoorden?
Je spreekt over een klant van je, ik hoop eerlijk gezegd niet dat je in de ICT zit.
-= Very annoying forum person =-
Welk gedeelte duurt lang? De POST of het OS laden? Wat voor benchmark resultaten komen er uit de SSD (en wat voor een is het?)?
Tevens: hierboven zijn het antwoorden.
En als dit voor een klant van je is, moet je hem misschien naar een IT-er sturen, of medion support laten bellen als het een OEM-bakkie is.
Tevens: hierboven zijn het antwoorden.
En als dit voor een klant van je is, moet je hem misschien naar een IT-er sturen, of medion support laten bellen als het een OEM-bakkie is.
Je bent niet verplicht om te reageren en je hoeft jezelf ook niet tot een laag niveau te wanen... Kom op zeg, wat een onzin reactie.master_viper schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:16:
Wat een pauper topic. Serieus.
WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300
Als ik reageer dan is dit voornamelijk inhoudelijk. Als hier meerdere malen diverse vragen worden gesteld, gevraagd wordt tot een serieuze topicstart en dit gewoonweg genegeerd wordt, dan kan je zulke reacties verwachten.Mick1990 schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 13:21:
[...]
Je bent niet verplicht om te reageren en je hoeft jezelf ook niet tot een laag niveau te wanen... Kom op zeg, wat een onzin reactie.
Hoe kan je iemand helpen die 0.0 aan informatie geeft.
PS. Inhoudelijk reageren is ook niet je sterkste punt of wel?
-= Very annoying forum person =-
Verwijderd
Hoi hans7,
Welkom op GoT!
Zoals je inmiddels al begrepen hebt, is niet iedereen tevreden met jouw topicstart. Nu ben ik niet zo streng als het gaat om nieuwe gebruikers; maar jouw topic moet ik helaas wel sluiten.
Hier op GoT ligt de lat veel hoger dan op andere fora. Er lopen hier gasten rond die serieus veel kennis hebben en daar kun je helemaal gratis van profiteren. Alleen..... GoT is geen helpdesk. Daarmee wordt bedoeld dat als jij onze tijd wilt benutten, je daar ook zelf moeite voor moet doen. Kortom, we vragen eigen inzet van onze forumleden. Eigen inzet en zelfredzaamheid. Dat laatste betekent dat je eerst zelf probeert zaken op te lossen. Heb je toch onze hulp nodig, geef dan zoveel mogelijk informatie over je probleem.
In jouw geval had in je topicstaan moeten staan:
- duidelijke probleemomschrijving
- specificaties van de computer
- informatie over de 2 hardeschijven
- screenshot van Disk Management of andere partitieindeling
- benchmarks van SSD en HDDs
- informatie over fragmentatie
- SMART-uitdraai van de hardeschijven
Niet alle zaken kom je zelf op. Maar als je de meeste zaken direct netjes in je startpost zet, zal je probleem door ons ook serieuzer worden genomen.
Dit huidige topic moet ik toch echt sluiten vanwege het lage niveau, maar probeer bij je volgende topic het gegeven advies gewoon zo goed mogelijk op te volgen. Dat het niet helemaal perfect is, dat is niet erg. Maar we willen wel de goede intenties van je zien en dat je er zelf ook genoeg tijd/aandacht/moeite in steekt.
Veel succes!
Groeten,
CiPHER
Moderator Opslagtechnologie
Welkom op GoT!
Zoals je inmiddels al begrepen hebt, is niet iedereen tevreden met jouw topicstart. Nu ben ik niet zo streng als het gaat om nieuwe gebruikers; maar jouw topic moet ik helaas wel sluiten.
Hier op GoT ligt de lat veel hoger dan op andere fora. Er lopen hier gasten rond die serieus veel kennis hebben en daar kun je helemaal gratis van profiteren. Alleen..... GoT is geen helpdesk. Daarmee wordt bedoeld dat als jij onze tijd wilt benutten, je daar ook zelf moeite voor moet doen. Kortom, we vragen eigen inzet van onze forumleden. Eigen inzet en zelfredzaamheid. Dat laatste betekent dat je eerst zelf probeert zaken op te lossen. Heb je toch onze hulp nodig, geef dan zoveel mogelijk informatie over je probleem.
In jouw geval had in je topicstaan moeten staan:
- duidelijke probleemomschrijving
- specificaties van de computer
- informatie over de 2 hardeschijven
- screenshot van Disk Management of andere partitieindeling
- benchmarks van SSD en HDDs
- informatie over fragmentatie
- SMART-uitdraai van de hardeschijven
Niet alle zaken kom je zelf op. Maar als je de meeste zaken direct netjes in je startpost zet, zal je probleem door ons ook serieuzer worden genomen.
Dit huidige topic moet ik toch echt sluiten vanwege het lage niveau, maar probeer bij je volgende topic het gegeven advies gewoon zo goed mogelijk op te volgen. Dat het niet helemaal perfect is, dat is niet erg. Maar we willen wel de goede intenties van je zien en dat je er zelf ook genoeg tijd/aandacht/moeite in steekt.
Veel succes!
Groeten,
CiPHER
Moderator Opslagtechnologie
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()