Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe laptop

Pagina: 1
Acties:

• huugho
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-04 20:00
Beste Tweakers,

Mijn laptop is vorige week overleden dus het word tijd voor een nieuwe.

Ik gebruik mijn laptop voornamelijk voor games en werk. Ik werk met een accountantsprogramma dus daarvoor wil ik het liefst wel een goede processor hebben, en voor de games natuurlijk een goede GPU. Ik speel Empire total war, Total war Rome 2 en COD.

accuduur en gewicht etc. spelen niet echt een grote rol aangezien ik hem toch voornamelijk thuis ga gebruiken.

Mijn budget is 700 euro. Verder heb ik geen merkvoorkeuren. Mijn vorige 2 laptops waren Acers en daar heb ik geen slechte ervaringen mee (behalve de bloatware maar dat is te verwijderen).

Ik ben zelf de volgende laptop tegen gekomen:

pricewatch: Toshiba Satellite L50-A-1DF

Deze zit precies op budget en heeft een goede processor en GPU. Voor deze prijs kon ik niks beters vinden. (zelfs niet iets dat in de buurt kwam). heb de processor en de GPU vergeleken dmv de benchmarks van notebookcheck. enige nadeel is dat er geen 1080p scherm in zit.

Heeft iemand ervaring met deze of andere Toshiba's? En krijg ik hiermee waar voor mijn geld of zijn er betere keuzes op de markt?

Bij voorbaat dank!

Groetjes

Verwijderd

Rek het budget met honderd euro op, en je hebt een Asus N56: pricewatch: Asus N56VB-S4061H

Ten opzichte van de Toshiba krijg je dan een Full HD scherm en meer USB 3.0 poorten. Koeling is prima. Aluminium body, en fijn touchpad. Hij heeft wel een oudere generatie processor, en net zoals de Toshiba geen 5 GHz draadloos ondersteuning. N56 heeft een mat scherm, weet niet of de Toshiba dat heeft.

• huugho
Wat houdt het in dat de processor van een oudere generatie is? minder energiezuinig?
mat scherm is natuurlijk wel een groot voordeel icm 1080p. kan inderdaad nergens vinden wat de toshiba heeft.

Verwijderd

De vierde generatie ("Haswell") Intel chips zou zuiniger moeten zijn dan de derde generatie, maar in de praktijk is dat verschil vrij klein dacht ik. Het verschil in prestaties tussen de 4700MQ en 3630QM is in ieder geval beperkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2014 13:46 ]

• huugho
Zuinigheid was toch geen breekpunt voor mij dus dan gaat het waarschijnlijk toch de Asus worden. alleen nog ergens 100 euro vandaan gaan scharrelen!

Bedankt!