Defecte Powerbook G3, wat te doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Serieuze vraag, mijn geschiedenis met Apple computers bestaat uit "heb eens een URL ingetikt op een iMac very first generation in de KPN-winkel". En nu heb ik iets gekregen: een Powerbook G3, Wallstreet II. 14.1" TFT, 266Mhz 1MB cache, 64MB RAM, 4GB HDD, 4mb video, CD-rom en adapter. Dat staat iig op de onderkant. :P

Het dingetje om het scherm dicht te klikken ontbreekt, er ontbreken een boel schroeven, hij is uiterlijk in niet al te beste staat en het DC-powerboard (dit ding: http://www.ebay.com/itm/A...ain_0&hash=item3f28b559bd) is fysiek gebroken (iig: de powerconnector zit los).

Er kan nog meer mee mis zijn, maar dat weet ik gewoon niet. En degene van wie ik hem heb gekregen weet dat ook niet zeker. Het lijkt erop dat een powerboard me al snel 20-30 euro gaat kosten en gezien mijn vrijwel niet bestaande geschiedenis met macs heeft het eigenlijk ook weinig nostalgische waarde voor mij. Maar misschien is het ook juist wel leuk omdat ik het nooit gehad heb. :)

Het ding weegt een ton trouwens. Een Wintel laptop uit hetzelfde tijdperk weegt net iets meer dan de helft. :X

Ik twijfel dus wat ik ermee zou moeten doen. Vragen die rijzen zijn o.a.: zijn er meer bekende problemen met dit model waardoor ze na zoveel tijd toch allemaal stuk zijn, of is er een redelijke kans dat hij het nog zou doen als ik het powerboard zou fixen? Zijn er met een werkende Powerbook G3 nog leuke dingen te doen? Heeft zo'n apparaat in de juiste kringen (defect of opgelapt) nog economische waarde, of is het gewoon rommel?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-10 17:41

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Mwoh... de 14" Wallstreet weegt 3,5kg. Ik geloof niet dat gemiddelde Wintel laptop uit 1998 minder dan 2kg woog (eerder ongeveer hetzelfde ;) ). Qua waarde denk ik dat je vooral moet gokken op nostalgische waarde, en zefls dan denk ik niet dat er erg veel geld voor neergelegd zal worden, tenzij het ding in mint condition is. En dat is 'ie niet aan je verhaal te zien ;)

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-10 12:03
Whieee schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 18:30:
Mwoh... de 14" Wallstreet weegt 3,5kg. Ik geloof niet dat gemiddelde Wintel laptop uit 1998 minder dan 2kg woog (eerder ongeveer hetzelfde ;) ).
Het scheelt wel iets, maar niet zo heel veel inderdaad (wel iets van 300 gram geloof ik, toch nog wel wat, maar lang niet de helft). Het zal gedeeltelijk komen doordat ik mijn Intel laptops uit dat tijdperk normaliter zonder accu gebruik.
Qua waarde denk ik dat je vooral moet gokken op nostalgische waarde, en zefls dan denk ik niet dat er erg veel geld voor neergelegd zal worden, tenzij het ding in mint condition is. En dat is 'ie niet aan je verhaal te zien ;)
Ik denk dat je gelijk hebt. Hij gaat dus weg: V&A aangeboden: Apple Powerbook G3 *DEFECT*

[ Voor 4% gewijzigd door Mentalist op 05-06-2014 07:08 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®