Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Ik moet van een aantal foto's de achtergrond transparant maken. Ik doe dat al vele jaren en gebruik hiervoor Paint.NET v3.5.11. (Vroeger GIMP, maar dit vind ik prettiger werken.)

Door met de Magic Wand te werken en met de toleranties te spelen is dit relatief eenvoudig te doen. Sommige afbeeldingen kosten wat meer moeite, maar m.b.v. o.a. de multilayer functionaliteit, kleuraanpassingen en silhouetten kwam ik er meestal wel uit. :)

Maar nu heb ik de volgende afbeelding:
Bewerk foto

Vanwege het kleurverloop van de achtergrond lukt het mij niet om d.m.v. de Magic Wand de achtergrond transparant te maken. Een tolerantie van 0% werkt al niet, dus dit moet op een andere manier.
Ik kan natuurlijk met het selectiegereedschap precies langs de randen van de afbeelding gaan en daarna gaan knippen, maar daar ben ik wel eventjes zoet mee.
Is er een eenvoudigere methode om de achtergrond van deze afbeelding transparant te maken?

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In photoshop is dat een fluitje van een cent met refine edge; geen idee of Paint.Net/GIMP dit ook kent/heeft though.

Ik hoop trouwens dat dit plaatje een voorbeeld is en dat je wel een hogere resolutie hebt want alleen al door de JPEG artefacten is dit plaatje geen ruk waard.

[ Voor 32% gewijzigd door RobIII op 21-03-2014 22:48 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimothyW
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-05 08:34
Dat plaatje is niet uniek, ik bedoel, exact dat plaatje kom je vaker tegen als je google gebruikt. kan je misschien een andere plaatje pakken dan die al transparant is? (gezien dit plaatje waarschijnlijk ook gewoon ergens vandaan geplukt is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
Ik heb dit plaatje inderdaad van internet geplukt.
Dit soort slagpluggen heb ik ook al zelf zo eens neergelegd en een foto van proberen te maken. Ik kreeg de belichting niet goed waardoor de foto's er een beetje uitzagen als de foto hierboven. Ik ben immers ook geen fotograaf.
Deze foto's hebben wel een hogere resolutie, maar hebben het zelfde type kleurverloop. Aan de ene kant is de achtergrond even grijs als de plug zelf aan de andere kant. Ik heb dat plaatje van internet gebruikt als voorbeeld, maar misschien was dat niet zo'n goed idee. :|

Ik heb inmiddels op Refine edge gezocht, maar voor Paint.NET nog niets gevonden. Wel wat anders geprobeerd, maar nog geen resultaat.
Zijn er voor Refine edge toevallig ook nog andere namen waarop ik kan zoeken? (Ik probeer trouwens bij freeware programma's te blijven. :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Er zijn vast nog creatieve oplossingen, maar als het om 1 plaatje gaat: even wat "elbow grease" (ofwel even door de zure appel en wat ouderwetse bloed, zweet en tranen met wat handwerk en een gummetje ofzo) was je er al geweest. Soms voldoen de tools niet (genoeg); shit happens.

Met fatsoenlijke resoluties en geen/minder JPG artefacten dan je voorbeeldplaatje (en die heb je zeg je) moeten die tools je in ieder geval een héél eind op weg helpen.

[ Voor 24% gewijzigd door RobIII op 22-03-2014 01:36 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SomerenV
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01:05

SomerenV

It's something!

Waarschijnlijk, als je even de tijd had genomen, in plaats van dit topic aanmaken, had je het al opgelost kunnen hebben ;)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fcuqkx2.png

Heeft me iets meer dan 5 minuutjes gekost. Kan beter, maar is om aan te tonen dat het echt niet veel tijd hoeft te kosten. En de volgende keer voor een hogere resolutie gaan ;)

Ik Schiet Film | Website | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Nu online
@SomerenV: Welke tools heb je hiervoor nu gebruikt, of heb je dit nu handmatig gedaan met knippen, plakken en een gummetje?

Handmatig lukt dit mij ook nog wel, alhoewel niet binnen 10 minuten :) . Maar mij ging het eigenlijk om de vraag of er andere functies waren die dat ook redelijk automatisch en dus een stuk sneller konden doen.
Ik heb namelijk nog bijvoorbeeld een aantal buitenfoto's te doen waarbij ik de lucht (blauw + wolken) weg wil knippen, waar ik ook last heb van veel kleurverloop op de achtergrond.

Ik zal straks weer verder zoeken voor een plugin die een Refine edge functionaliteit heeft.

Pagina: 1