Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
Simpele games spelen, bijvoorbeeld: dota 2, minecraft, team fortress 2, tribes ascend, warframe en flash games. Ook misschien far cry 3 en skyrim, maar op de lage kwaliteit.
-------------------------------------------------------------------------------
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 - 500 euro.
---------------------------------------------------------------------------------------
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb 2x een 1GB interne geheugen, een monitor en windows. Ik wil geen specifieke onderdelen kopen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, processor koeler, grafische kaart, intern geheugen, harde schijf, voeding, behuizing, moederbord (plek voor 3 sticks), cd rom en een toetsenbord.
------------------------------------------------------------------------------------
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet bepaald, maar zelf was ik van plan om voor een AMD processor te gaan, omdat deze goed qua prijs/kwaliteit zijn. Dat ze sneller warmer worden en een kortere levensduur hebben dan Intel, vind ik niet erg. Want over 2 - 3 jaar wil ik al upgraden naar een veel betere processor.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil niet dat de computer ontzettend veel lawaai maakt, verder heb ik geen eisen.
------------------------------------------------------------------------------------------
Een samenstelling die ik zelf heb gemaakt:
Processor: pricewatch: AMD A6-6400K Boxed
Processor koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING
Intern geheugen: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ
Moederbord: pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail
Harde schijf: pricewatch: WD Blue WD5000AAKX, 500GB
Voeding: pricewatch: Corsair CX500M
Behuizing: pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)
CD rom: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
Toetsenbord: pricewatch: Logitech K120 (Internationaal)
Totaal prijs 420 euro
Simpele games spelen, bijvoorbeeld: dota 2, minecraft, team fortress 2, tribes ascend, warframe en flash games. Ook misschien far cry 3 en skyrim, maar op de lage kwaliteit.
-------------------------------------------------------------------------------
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ongeveer 400 - 500 euro.
---------------------------------------------------------------------------------------
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Ik heb 2x een 1GB interne geheugen, een monitor en windows. Ik wil geen specifieke onderdelen kopen.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Processor, processor koeler, grafische kaart, intern geheugen, harde schijf, voeding, behuizing, moederbord (plek voor 3 sticks), cd rom en een toetsenbord.
------------------------------------------------------------------------------------
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Niet bepaald, maar zelf was ik van plan om voor een AMD processor te gaan, omdat deze goed qua prijs/kwaliteit zijn. Dat ze sneller warmer worden en een kortere levensduur hebben dan Intel, vind ik niet erg. Want over 2 - 3 jaar wil ik al upgraden naar een veel betere processor.
------------------------------------------------------------------------------------------------
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
Ik wil niet dat de computer ontzettend veel lawaai maakt, verder heb ik geen eisen.
------------------------------------------------------------------------------------------
Een samenstelling die ik zelf heb gemaakt:
Processor: pricewatch: AMD A6-6400K Boxed
Processor koeler: pricewatch: Gelid Solutions Tranquillo Rev.2
Videokaart: pricewatch: MSI GeForce GTX 750Ti 2GB GAMING
Intern geheugen: pricewatch: Crucial CT51264BA160BJ
Moederbord: pricewatch: ASRock FM2A88M Extreme4+ retail
Harde schijf: pricewatch: WD Blue WD5000AAKX, 500GB
Voeding: pricewatch: Corsair CX500M
Behuizing: pricewatch: Cooler Master N300 (Closed)
CD rom: pricewatch: Samsung SH-224DB Zwart
Toetsenbord: pricewatch: Logitech K120 (Internationaal)
Totaal prijs 420 euro