Einde GFWL - wat betekent dit?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14-11-2021
Hey,

Ik las daarnet een verontrustend nieuwsartikel op Tweakers:
nieuws: Bulletstorm verdwijnt uit de Steam Store - update

Bullerstorm is uit de store gehaald omdat vanaf juli Games For Windows Live (GFWL) definitief offline wordt gehaald. Dit is slecht nieuws voor mij, want ik heb nog wel wat games die hieran gebruik maken (dan denk ik meteen als Dark Souls, GTA IV, etc.).

Betekent dit dat deze games allemaal onspelbaar worden? Dit kan Microsoft toch niet menen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
GTA IV is met een mod zonder GFWL te spelen, Dark Souls weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
Die 2 games gaf ik even als voorbeeld aangezien ik zeker weet dat die GFWL gebruiken. Er zijn echter nog meer games in m'n lijstje die gebruik maken van die rommel, alleen weet ik niet meer welke :p

Maar het gaat dus om het algemeen principe en niet specifiek over de 2 games die ik als voorbeeld gaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Great HooD
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 13-09-2014
Tsja dat is de downside of online services, a la Steam, GFWL of Origin. Zodra de dienst ophoud met bestaan heb je geen (legitieme) games meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarvelousMax
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:24
Ja snap ik, maar het is bij elke game verschillend. Batman en bioshock zijn overgestapt naar steam, andere verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bv202
The Great HooD schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 20:07:
Tsja dat is de downside of online services, a la Steam, GFWL of Origin. Zodra de dienst ophoud met bestaan heb je geen (legitieme) games meer.
Dat is ook 1 van de redenen waarom ik Origin zoveel mogelijk probeer te vermijden: het is crap en onpopulair en ik zie het vroeg of laat (misschien niet meteen, maar wel binnen x aantal jaren) ook sluiten. Bij Steam zie ik dit nog niet snel gebeuren en daar koop ik dan ook zoveel mogelijk van m'n games.

GFWL had nooit mogen bestaan. Telkens als ik een game wou spelen dat hier gebruik van maakte, heb ik liggen vloeken door de hoeveelheid problemen dat ik er telkens opnieuw mee had. Ik vind dat de ontwikkelaars een patch moeten ontwikkelen dat ervoor zorgt dat die crap niet meer nodig is om te spelen.

Games zoals GTA IV worden nog véél gespeeld. Weet iemand wat de consequenties zullen zijn vanaf juli? Ik kan me niet voorstellen dat ze al die gamers in de kou gaan laten staan?

[ Voor 3% gewijzigd door Bv202 op 21-03-2014 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Ik denk dat Rockstar wel een patch uitgeeft hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ik ga toch nog dit oude topic omhoog kicken. Ik wilde laatst eens even lekker lomp Bulletstorm gaan spelen, maar dat lukte helaas niet vanwege het ontbreken van GFWL. Dat wil niet meer installeren. Ik ben uiteraard gaan Googlen, en voor veel spellen was er een soort van aangepaste DLL voor GFWL a la Xliveless voor GTA 4. Echter, niet voor Bulletstorm. Dus in de hoop dat iemand ondertussen meer weet dan ik en een oplossing gevonden heeft, hier nog even een post :) Heeft iemand een idee hoe we dit kunnen fixen? Ik vond de zwarte humor in Bulletstorm toch wel erg leuk namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
In dit topic [PS3] Backup maken van gekochte DVD games? wordt gesuggereerd dat digitaal de beste manier is om games te kopen. Het topic is inmiddels gesloten, ik wilde echter aangeven dat er dus ook een keerzijde is aan digitaal kopen. Als de distributiedienst offline gaat, in dit geval GFWL, dan zijn de games meteen niet meer speelbaar.

Ik ben benieuwd of we over pakweg 15 jaar onze PS4 games nog kunnen spelen. Voor de retrogamer / verzamelaar is deze afhankelijkheid toch wel een slechte ontwikkeling. Voor de disc based games moeten de servers ook online zijn om updates te kunnen downloaden, of je moet alle updates op je PS4 laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avioto
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 02-06 19:17
Als ik het goed begrijp heeft Microsoft pas besloten om GfWL levend te houden, dus die games zouden nog moeten werken. Probeer het handmatig te installeren: http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5549

Steam/XBL: Avioto

Pagina: 1