Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Exchange 2010 - max mails per uur

Pagina: 1
Acties:
  • 898 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Wij versturen voor verschillende klanten de mail via de smarthost van KPN. Na wat problemen met Delayed mail na het versturen van bulk mail (Nieuwsbrieven e.d.) hebben we navraag gedaan bij de kpn en wat blijkt...je kan per ip maar 50 mails per uur verzenden via de smarthost van kpn.

Iemand die tegen hetzelfde probleem aangelopen is? Ben nu op zoek naar een manier om de gehele exchange omgeving te limiteren op 50 mails per uur zodat mails niet vertraagd worden maar gewoon het volgende uur verzonden worden.

Heb al wel kunnen vinden dat je het per user kan instellen of het maximaal aantal ontvangers per mail kan instellen maar dat is niet wat ik zoek.

Groet Lars!

Verwijderd

Niet de smarthost van KPN gebruiken....

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Inderdaad, waarom gebruik je de smarthost? Op een zakelijke aansluiting is dat helemaal niet nodig. Zit je op een consumentenaansluiting? Dan is dat het eerste probleem wat je op moet lossen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• TVH7
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 28-10 23:14

TVH7

Tango Victor Hotel Seven

Inderdaad, je eigen smtp server gebruiken. Bij de zakelijke lijn van kpn is deze port (25) gewoon open. Heb je geen zakelijke lijn loop je volgens mij ook de kans afgesloten te worden als je te veel bulk mail verstuurd.

• nassau
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11 22:13
Voor bulk mail zou ik aanraden een dienst te gebruiken die daarvoor bedoeld is:

SendGrid, Mandrill, Amazon SES, etc.

Vaak bieden deze providers ook een gratis account aan. Bij Mandrill mag je 12.000 emails zonder kosten per maand versturen.

[ Voor 2% gewijzigd door nassau op 22-03-2014 19:48 . Reden: spelfouten ]

• JeroenV_
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-11 12:47
Inderdaad, zoiets zelf versturen is geen strak plan.
Wij gebruiken daar Mailchimp voor.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Het lijkt me dat de topicstarter genoeg tips heeft gekregen. Ofwel je mailt niet via een smarthost (maar dan moet je een hoop andere zaken regelen als een zakelijke lijn en correcte SPF DNS records voor je mailserver) of je mailt via een toko die speciaal is ingeregeld voor bulk e-mail.

Verder zie ik geen bestaansrecht voor dit topic binnen PNS of GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.