Crash windows (bsod?)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-10 16:18

Saven

Administrator

Topicstarter
Hola,

Opende een Youtube filmpje en kreeg ineens dit blauwe scherm:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/x8N0ken.png

Geen idee of dit tegenwoordig een BSOD is (w8.1)? Maar anyways, geen idee of het door Flash komt of dat het toeval was, maar graag zou ik wel achterhalen wat het probleem is. Namelijk gloednieuw systeem (sapphire r9 290 tri-x oc, intel i7 4770, z87-a)

Google zegt display driver, maar zoals de bsod aangeeft worden er foutgegevens verzameld. Graag zou ik toch meer details willen wat er nou gebeurd is. Kan ik dit ergens terugvinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Dit zou je terug kunnen vinden in de logboeken. Daarnaast wordt er vaak een minidump gemaakt (te vinden via het logboek) die je vervolgens kunt uitlezen. Daarnaast geeft die 0xa0000001 weer dat er idd een display error is. Optie is om je drivers van je grafische kaart te vernieuwen.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
De foutmelding die je krijgt icm youtube filmpjes kan je refereren aan je Sapphire R9 290 TRI-X OC videokaart.
Kan je misschien je post wat uitbreiden met het volgende?

- Voeding (merk, model)
- welke AMD driver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm inderdaad de ati driver (atikmdag.sys) zegt bluescreenview. Seasonig 620 en de laatste 13.12 officiele drivers. dus niet d ebeta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49
Saven schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:08:
Hmm inderdaad de ati driver (atikmdag.sys) zegt bluescreenview. Seasonig 620 en de laatste 13.12 officiele drivers. dus niet d ebeta
Wat je kan proberen is hardware acceleration uit te zetten in je browser, en nog eens youtube bezoeken.
Mocht dit niet lukken dan zal je waarschijnlijk wat troubleshooting op je videokaart moeten gaan uitvoeren om te kijken of het niet aan je videokaart ligt. (de uitval van dit type videokaart is hoog)

Kan je het eerste proberen en dat terugkoppelen?

Heb je trouwens al black screens gehad met deze videokaart?

[ Voor 32% gewijzigd door Flex op 21-03-2014 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm zal eens uitzetten. Al betwijfel ik of ik op korte termijn daar wat over kan zeggen: heb deze kaart nu 2 weken ofzo en dit is de eerste keer dat zoiets voorkomt.

Geen blackscreens of iets dergelijks gehad gelukkig, terwijl ik toch wel af en toe wat potjes battlefield 4 speel op 2560x1440

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
Hmm net weer eentje gehad die ik niet zelf heb gezien (was even weg). PC Was opnieuw opgestart en chrome zei dat 'ie niet goed was afgesloten. Dus ik even kijken naar minidumps...

Ja hoor, weer eentje. Maar deze keer van mcupdate_GenuineIntel.dll. Heeeel toevallig zou dat zijn als ze niks met elkaar te maken zouden hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven

Saven

Administrator

Topicstarter
niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18:22
Is het probleem reproduceerbaar en consistent?

Zo nee dan zou ik gaan kijken naar geheugen (Memtest 86). Random crashes zijn heel vaak geheugen problemen. Als je geheugen kunt lenen, dan heb je het snelst uitsluitsel.

Mocht het geheugen ook niet de oorzaak zijn, dan kun je eens kijken naar je voeding. Sommige voedingen / MB werken niet goed samen.

Suc6.

[ Voor 6% gewijzigd door Vaevictis_ op 23-03-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

(jarig!)
Saven schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 12:47:
Hmm net weer eentje gehad die ik niet zelf heb gezien (was even weg). PC Was opnieuw opgestart en chrome zei dat 'ie niet goed was afgesloten. Dus ik even kijken naar minidumps...

Ja hoor, weer eentje. Maar deze keer van mcupdate_GenuineIntel.dll. Heeeel toevallig zou dat zijn als ze niks met elkaar te maken zouden hebben?
http://answers.microsoft....96-45c0-a013-34aac60ada2f ?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Pagina: 1