Muis zonder gat aan de onderkant / muisadvies

Pagina: 1
Acties:

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 20:57
Mijn muis begint langzaam te overlijden, en hoewel ik al jaren een trouwe klant van Logitech ben, zoek ik nu eens iets anders (ik begin me ook enigszins zorgen te maken over de degelijkheid van hun producten, en de manier dat ze 'updates' uitbrengen die vrij nietszeggend zijn maar wel meteen 30 euro kosten).

In ieder geval ben ik het helemaal zat om steeds haren en troep uit de toegang tot de laser/optische sensor te peuteren, en vroeg me daarom af: is er een beetje respectabele fabrikant die al muizen maakt zonder dit gat aan de onderkant?

Ik vind het nogal een design flaw, maar ik kan op google hoog of laag zoeken, ik vind vooral websites die ongedierte bestrijden >.<

Op dit moment werk ik overigens met een Logitech MX Revolution, waar ik relatief tevreden over ben. Ik heb hem wel een paar keer compleet uit elkaar moeten halen om schoon te maken, en de toegang tot de sensor vangt dus vaak haren op. Mijn ideale muis is zeker weer draadloos (wel voor gaming), en weegt zeker niet meer dan 150 gram (weer iets wat fabrikanten op een of andere manier vaak weglaten op hun websites, geen idee waarom), en het liefst minder dan 125g. Ik beweeg de muis eigenlijk alleen met mijn vingertoppen en til hem ook wel op, vandaar het liefst niet zo zwaar.

Heeft iemand tips? Ik zou ze erg waarderen! (Ik koop muizen voor lange periodes, prijs maakt mij dus niet zo veel uit, mits het product lange tijd meegaat).

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07

Arjan A

Cenosillicafoob

Vaker je bureau stofzuigen?

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Hoe had je dat in gedachten dan? Hij moet toch op de een of andere manier zien dat je beweegt?

Moet zeggen dat ik je problemen niet herken, enige wat bij mij vies wordt zijn de 'zooltjes' waar stof aan gaat zitten. Misschien wat vaker je bureau schoonmaken :?

[ Voor 9% gewijzigd door ThinkPad op 21-03-2014 16:18 ]

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21:14
_/-\o_
Nailed it!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04:22

Croga

The Unreasonable Man

Klinkt mischien grappig maar ik ben bang dat dit, serieus, je beste optie is....

Ik gebruik al jaren optische/laser muizen en ben toch echt niet de meest propere. Mischien dat ik de keren dat ik een haar uit dat gat heb moeten halen niet meer op één hand kan tellen maar toch zeker wel op twee en dat in een jaar of 15 tijd (hoe lang zijn we eigenlijk al optisch?). Een muis uit elkaar halen vanwege viezigheid is toch echt terug gaan naar de ballen-tijd.....

Dus nee, volgens mij is zoiets er niet en zul je gewoon beter schoon moeten maken.

• Siaon
Er wordt genoeg gestofzogen; in ieder geval loopt er ook een kat rond, die een beetje de bron is van het haar.

Een muis zonder gat voor de sensor bestaat dus gewoon (nog) niet? Ik ben geen natuurkundige, maar het leek mij dat een laser er geen probleem mee zou moeten hebben, en een optische sensor al helemaal niet.

Verwijderd

Anders neem je een Wacom Bamboo tablet.

Niks optisch.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-02 16:58
Touchpad?

• Siaon
Een touchpad of een tablet zijn geen optie, ik gebruik mijn muis ook om spellen te spelen. Maar bedankt voor de reacties, als mijn gewenst product niet bestaat denk ik dat ik gewoon reviews kan gaan bekijken en kan kijken hoe de muizen in mijn hand liggen in de winkel. Of het misschien nog eventjes volhouden met de oude.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:04
Trackball?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Andere kat ?

Iperf

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:51

Cheezus

Luiaard

Neem een gewone optische muis i.p.v. een laser. Mijn ervaring is dat bij laser muizen een miniscuul stofje de boel al in de war schopt, een gewone optische muis is wat toleranter voor stof.
Op zich zou een dichte transparante onderkant van de muis geen probleem moeten zijn maar ik ken geen muis die dit daadwerkelijk heeft. Ik kan me ook voorstellen dat de kans op krassen dan een stuk hoger is en dit vornt dan natuurlijk een groter probleem dan een stofje/haartje die je af en toe weg moet vegen :)

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08-02 11:37
Krassen zullen daarvoor inderdaad een probleem zijn. Maar het wordt ook een stuk lastiger ivm de breking van het licht op het glasplaatje (of plastic) dat de onderkant van de muis vormt.

• Siaon
Dan wordt mijn wederhelft vast heel erg boos :P

En ik denk inderdaad dat mijn huidige een laser is, een enkel minuscuul haartje zorgt ervoor dat hij niet goed meer werkt, ik zal eens gaan kijken voor een optisch alternatief.

Het verhaal met de krassen klinkt logisch, ook al zouden ze het plaatje iets naar binnen kunnen plaatsen. Het is nu namelijk zo dat er een grote ruimte onder de opening zit, waardoor haar er in vast komt te zitten, en het is een heel priegelwerk om het er weer uit te krijgen.

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Wat dacht je van zo'n kat:
Afbeeldingslocatie: http://thefeaturedcreature.thefeaturedcreat.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2012/10/1032.jpg

* Frozen zet lolmodus uit.

Ik denk dat de beste oplossing gewoon is een muismat kopen die niet harig is en je bureau goed schoonmaken.

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Siaon
Frozen schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:15:
Wat dacht je van zo'n kat:
[afbeelding]

* Frozen zet lolmodus uit.

Ik denk dat de beste oplossing gewoon is een muismat kopen die niet harig is en je bureau goed schoonmaken.
Nu je het zo zegt, ik heb inderdaad ook problemen om de haren goed van deze muismat te krijgen; het is zo'n stoffen met een gel pols ondersteuning. De plastic ondergronden bevielen tot nu echter niet zo goed.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dat is gewoon een grote vieze rat man ....

Iperf

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:56

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

fish schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 17:17:
dat is gewoon een grote vieze rat man ....
Dat is gewoon een kat zonder haar :P

Maar gewoon een betere muismat? Mijne 2x afkloppen en dat ding is helemaal schoon.

[ Voor 18% gewijzigd door SinergyX op 21-03-2014 17:21 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:15

franssie

Save the albatross

Voor de grap zou je eens kunnen testen met zoń mcroscoop afdek plaatje (dun glas), maar andere muismat zou idd ook moeten helpen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• thobod
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 28-01 11:31
scheerappparaat over je kat, duurt het wel weer even voordat je weer last hebt van haren,
nee volgens mij bestaat er geen muis zonder gat aan de onderkant, ik kan me trouwens ook niet voorstellen dat dit een heel groot probleem is.
de cyborg R.A.T 9 is een heel mooie draadloze muis, en ver wisselbaar gewicht, maar aan de erg dure kant
met zijn 110 euro
de Trust GXT 120 is ook prima en een stuk betaalbaarder (ookal zit je dan wel een beetje met de reputatie van trust)
de logitech g602 en g700s zijn ook prima lijkt me, maar ook een beetje aan de dure kant voor 80

[ Voor 15% gewijzigd door thobod op 21-03-2014 17:32 ]

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Ik heb de Logitech g400s, nu je merkt dat er geen muis bestaat zonder gat, raaad ik je deze aan, ik heb deze en hij werkt echt perfect!

• Achilles
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-02 18:24

Achilles

Koning van de Myrmidonen

/me Achilles houdt zich diep in
....
Kat en muis
...
/me Achilles heeft gefaald

Nee serieus, normaliter wordt zo'n muis niet zo vies, miss dat je je kat moet afleren om op t buro te komen.

Anders ff goed kijken naar waterdichte muizen, miss zit daar nog wat intersants tussen

| Cowsmology | Met een hamer past alles, met ducktape plakt alles |

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-02 16:00

ResuCigam

BOFH

Als je een stukje (doorzichtig) plakband over het gaatje plakt werkt je muis niet meer. Volgens mij is de reflectie van het plakband al genoeg om je muis te laten denken dat het de tafel is :)

We do what we must because we can.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 02:38
Afbeeldingslocatie: http://www.thetechnologyblog.net/wp-content/uploads/2009/06/cordless-trackman-mouse.jpg

Wel weer een Logitech, maar hij is draadloos. Het gewicht maakt niet zoveel uit, je hoeft hem toch niet te tillen.

My favorite programming language is solder.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik dacht dat het over zo'n bal muis ging :p Ik heb een Logitech muis die het al 11 jaar doet (MX 500) zonder dat ik er haren uit heb hoeven halen en zonder dat ik 30 euro heb hoeven betalen voor updates.
ResuCigam schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 18:32:
Als je een stukje (doorzichtig) plakband over het gaatje plakt werkt je muis niet meer. Volgens mij is de reflectie van het plakband al genoeg om je muis te laten denken dat het de tafel is :)
Dat is inderdaad een leuke kantoorgrap ;) Maar het gaatje heeft inderdaad een functie.

[ Voor 5% gewijzigd door Marzman op 22-03-2014 02:04 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1