Toon posts:

AMD of Intell voor een uATX bord?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, Ik ben op zoek naar de beste configuratie voor een uATX kast.
Ik speel geen games, maar doe veel aan video en geluidsbewerking in combinatie met het rarren en parren van gedownloade films etc.
Mijn voorkeur ging aanvankelijk uit naar een AMD systeem i.c.m een fx-8350 processor.
Deze processor lijkt mij uitermate geschikt voor het multitasken omdat hij 8 verwerkings eenheden heeft.
Maar aangezien de moederborden in de AM3+ klasse niet de snelste lijken, met als snelste een amd 785 chip, ben ik aan het twijfelen of ik toch niet voor een Intell systeem moet kiezen met een i-7 processor.
De moederborden hiervan lijken mij sneller met een z87 chip.
Kan iemand mij een goede vergelijking geven i.c.m. advies over de juiste keuze in mijn geval?
mobo en processor mogen samen ongeveer 350 - 400 euro kosten.

Gr.Scop

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07-2025
Kijk naar de BBG.

Verwijderd

Topicstarter
Ben daar al een tijdje aan het zoeken geweest maar geen relevante vergelijking gevonden helaas.

Verwijderd

Lees dan een paar reviews waar ze met de i7 en fx-8350 rar en par benchmarks houden.

Wat voor video- en audiobewerking? Welke programma's? Gebruik dat om te achterhalen welke processor voor jou de meeste bang for the buck geeft.

Wij kunnen dat niet voor jou bepalen.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 15:31 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15:36
Waarom denk je dat een Z87 moederbord sneller is dan een amd 7xx serie moederbord?
Ik denk namelijk dat er nagenoeg geen verschil zit in de snelheid van de moederborden zelf, 99% van welk verschil dan ook zal komen door overige hardware (processor, geheugen, ssd/hdd, etc)

Eigenlijk een groter probleem van AM3+ micro atx bordjes is dat ze (nagenoeg) allemaal slechts 4+1 vrm design hebben en meestal dan ook nog geen koeling/heatsink erop, hierdoor zijn ze niet erg geschikt voor een FX83xx.

Een i7 is natuurlijk een optie, echter wel een optie die je 100 euro meer kost (en misschien geen winst oplevert).

Waarom beperk je je alleen tot micro atx?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels een aantal reviews gevonden wat betreft de processors en daaruit blijkt dat de i5 en i7 processors gemiddeld een stuk beter scoren als de FX 8350.
Dat had ik eigenlijk niet verwacht omdat de AMD meer verwerkingseenheden heeft.
Ik heb gekozen voor een uATX kast omdat deze een stukje kleiner is als een ATX model.
Mijn oog is dan ook gevallen op een Cooler Master Silensio 352 omdat ik wel graag een compact en stil systeem wil hebben.
De enige keus die ik nu nog moet maken is die tussen de i5 en i7, en de vraag daarbij is of het verschil daartussen de 80 euro wel waard is.

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 09:53
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:34:
Ik heb inmiddels een aantal reviews gevonden wat betreft de processors en daaruit blijkt dat de i5 en i7 processors gemiddeld een stuk beter scoren als de FX 8350.
Het gaat erom waar jij de cpu voor wilt gebruiken. Met name voor videobewerking is een FX8350 toch echt sneller dan een i5.

[ Voor 32% gewijzigd door wappiewappie op 21-03-2014 23:02 ]

• rickboy333
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14-01 23:04
same here. Ik heb mijn FX8120 gekocht omdat ik met videoencording en zware programmas draaide.

Bij videoencording wint de FX8120 het nog wel van de nieuwste i5, laat staan de 8350. De i7 draait naar mijn mening weet beter op de zware programmas die veel processorkracht vragen terwijl de FX8xxx weer beter werkt met programmas die meer aan treaths hebben dan aan processor kracht.

TIME TO UPGRADE !!!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 22:34:
De enige keus die ik nu nog moet maken is die tussen de i5 en i7, en de vraag daarbij is of het verschil daartussen de 80 euro wel waard is.
Misschien dat deze review je over de streep kan trekken http://www.anandtech.com/bench/Product/288?vs=287

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt fridgeman voor de link naar deze super handige site.
Inmiddels is voor mij duidelijk geworden dat een i-7 in mijn geval de beste keus is.
Weliswaar niet de goedkoopste keus, maar het prijsverschil van 80 euro zeker waard.
Iedereen heel erg bedankt voor het meedenken en de support.

Gr.Scop
Pagina: 1