Contractduur van een .nl domeinnaam

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
In het verleden had ik voor mijn domeinnaam een contractduur van 5 jaar bij Hostnet. Ik zie echter dat ze dat niet meer aanbieden. Alle contracten duren nu nog maar één jaar. Maar ik kon ook geen provider meer vinden die een langere contractuur aanbied. Dat verbaasde mij. Is er iets gewijzigd in de voorwaarden van SIDN voor registreerders? Ik vond het namelijk altijd wel handig een aantal jaar geen omkijken naar je domeinnaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consono_md110
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:10
Dan zoek je toch een provider met stilzwijgende verlenging en automatische incasso? Heb je er ook geen omkijken naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Ik kan bij mijn .com adressen de looptijd gewoon veranderen naar 5 jaar bij hostnet.
Geen idee of/waarom dat anders is voor .nl domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BliXem
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-10 21:35
Een .nl domeinnaam heeft, afhankelijk wat de ISP instelt een looptijd van 1,3 of 12 maanden. Een .nl domeinnaam kan niet langer dan 12 maanden worden vastgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 07-10 15:53
@consono_md110: Een automatische incasso geeft mij niet dezelfde zekerheid dan dat ik gewoon de domeinnaam vastleg voor 10 jaar. In het verleden waren dat soort contracten ook vaak goedkoper.

@Jegorex: Dat zie ik bij bijvoorbeeld Godaddy ook, maar waarom?

@BliXem: Wordt dit opgelegd door SIDN?

Weet er nog iemand een goedkope registrar? De enige eis die ik stel is dat ik de domeinnaamservers kan (laten) aanpassen. De goedkoopste die ik kan vinden is Versio €4.39 ex BTW. per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nic
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23:57

Nic

Vrij

BliXem schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 23:36:
Een .nl domeinnaam heeft, afhankelijk wat de ISP instelt een looptijd van 1,3 of 12 maanden. Een .nl domeinnaam kan niet langer dan 12 maanden worden vastgelegd.
Dat klopt niet. Bij SIDN kun je inderdaad kiezen voor facturering per 1, 3 of 12 maanden, maar de domeinnaam verloopt nooit zomaar, je legt 't vast tot opzegging. Het gaat alleen om de facturatieperiode. Het is dus aan de ISP hoe die ermee om gaat. En die mag ook nooit zomaar een domeinnaam opzeggen (hooguit 'technisch' verwijderen uit z'n systeem als de klant niet betaalt of opzegt). Je hoeft als .nl-domeinnaamhouder niet bang te zijn dat je je domeinnaam verliest. En mocht 'ie opgezegd zijn dan komt 'ie in quarantaine, en kun je, als jij de laatste eigenaar was, die eenvoudig weer actief maken via je/een ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pacificocean schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:50:
In het verleden had ik voor mijn domeinnaam een contractduur van 5 jaar bij Hostnet. Ik zie echter dat ze dat niet meer aanbieden. Alle contracten duren nu nog maar één jaar. Maar ik kon ook geen provider meer vinden die een langere contractuur aanbied. Dat verbaasde mij. Is er iets gewijzigd in de voorwaarden van SIDN voor registreerders? Ik vond het namelijk altijd wel handig een aantal jaar geen omkijken naar je domeinnaam.
Dat is veranderd vanwege de wetgeving aangaande automatisch verlengende contracten. Vroeger waren .nl-domeinregistraties voor onbepaalde tijd (bij SIDN), en een eventuele contractduur is iets wat met je registrar afgesproken werd. Die nieuwe wetgeving maakte dat dat lastig was voor registrars, dus wordt dat nu anders gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door CyBeR op 24-03-2014 14:42 ]

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Pagina: 1