VMware Workstation: hoe een Unknown Device koppelen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 17:00
Ik wil graag een ouderwetse Sony Ericsson W810i telefoon met een usb kabel aan m'n pc (Windows 7 Pro x64) koppelen. Deze telefoon is uiteraard end of life en er zijn geen Windows 7 of Vista drivers voor gemaakt. Met Windows Virtual PC XP Mode is het mogelijk om usb-apparaten van de host-pc door te zetten naar de vm, maar dat geldt alleen voor apparaten die in Windows 7 een driver hebben. De W810i staat onder apparaatbeheer als Unknown Device en kan dus niet gekoppeld worden aan de vm in XP Mode.

Vervolgens heb ik de VMware Workstation 10 trial geïnstalleerd en een XP Pro x86 SP3 vm gemaakt. Het voordeel van Workstation is dat, wanneer uitgevoerd in full screen, een usb-apparaat meteen wordt gedetecteerd door de vm. Ik heb dit getest met een usb stick, die werd meteen als nieuwe hardware gezien in de vm en geïnstalleerd.
Echter, wanneer ik de W810i aansluit, gebeurt dat niet. Op de achtergrond hoor je dat de host een nieuw apparaat ziet, met daarna de melding dat het apparaat niet herkend wordt, maar in de vm komt nu geen melding van nieuwe hardware. Het op voorhand installeren van de xp-drivers voor de W810i heeft dus geen zin: het apparaat wordt niet gezien in de vm.
Op de supportpagina van VMware wordt uitgelegd hoe je een usb-apparaat kunt auto-connecten mbv het hardware-id, maar dat lukt niet, omdat de W810i voor de host 'unknown' is, en dus geen id krijgt.
Ook het schakelen tussen usb 1.1 en 2.0 support op de vm levert niets op.

Heeft iemand enig idee hoe ik de vm usb controller kan dwingen een unknown device vanaf de host te koppelen? Heeft het zin en effect om de detectie van nieuwe hardware op de host uit te schakelen, of werkt het dan in de vm dan automatisch ook niet meer? Dank voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het op voorhand installeren van de xp-drivers voor de W810i heeft dus geen zin: het apparaat wordt niet gezien in de vm.
Heb je het evengoed geprobeerd?

Ik had even snel gegoogled for je. Ik kon niet een relevante oplossing vinden voor je. Misschien is het een idee om een oud laptopje te kopen, dat hoeft niets te kosten, om zo je W810i te kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Je kan normaal gezien ook instellen dat devices automatisch worden geredirect naar de client als deze full-screen staat.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Dank voor de reacties!
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 13:52:
[...]

Heb je het evengoed geprobeerd?

Ik had even snel gegoogled for je. Ik kon niet een relevante oplossing vinden voor je. Misschien is het een idee om een oud laptopje te kopen, dat hoeft niets te kosten, om zo je W810i te kunnen gebruiken?
Ik heb het geprobeerd, maar hij vindt de telefoon niet, dus de driver wordt niet gebruikt.
Snake schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 14:08:
Je kan normaal gezien ook instellen dat devices automatisch worden geredirect naar de client als deze full-screen staat.
Zou je kunnen zeggen hoe precies? Volgens mij staat dit al wel goed, omdat de usb-stick die ik testte wel meteen geïnstalleerd werd in full-screen modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:21
Misschien heb je hier iets aan?

https://communities.vmware.com/thread/467232

VMWare Tools ook geinstalleerd? Misschien helpt dat iets :)

En VirtualBox ook geprobeerd? Misschien werkt het daar wel?

https://communities.vmware.com/thread/457240 deze heeft hetzelfde probleem...
wie weet doet virtualbox wel domweg bypassen en werkt het daar wel..ik zou dat eens proberen :)

[ Voor 76% gewijzigd door maarud op 21-03-2014 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Tnx, ja VMWare Tools is geïnstalleerd! En het is inderdaad exact hetzelfde probleem als in je laatste link beschreven. Interessant trouwens dat het bij die persoon onder Workstation 9 wel werkte. Nu eerst VirtualBox maar proberen. Bedankt voor de tip!

EDIT:
Helaas, ook met VirtualBox hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat er geen workaround is om een onbekend apparaat op de host te koppelen aan de guest machine. Ook het aanmaken van een filter voor een apparaat met productnaam USB\UNKNOWN werkt niet.
En toch, ik kan bijna niet geloven dat er geen mogelijkheid is om een in Windows 7 unsupported device wel in een virtuele machine te installeren :?

[ Voor 47% gewijzigd door HenkDePoema op 21-03-2014 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:52
Vreemd, ik heb mijn oude Sony Ericssons gewoon nog gebruikt op Windows 7, zowel bestandsbeheer modus als telefoonmodus werkte met de Sony Ericsson pc suite (en daarna Sony pc suite zelfs nog)

ik gebruikte ook 'my Phone explorer' op me pc, zoek daar eens op. Het moet gewoon werken op Windows 7, ik weet niet beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zeg maar wat, maar.... zou Legacy USB in de BIOS misschien uitkomst kunnen bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Sluit je de telefoon pas aan ná het opstarten van de virtualisatie software en de VM of ervoor? Indien het eerste, sluit eerst de boel aan vóór de VM-software en de VM opgestart wordt en probeer dan nog eens de telefoon (met de hand) te koppelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 22-03-2014 15:56 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkDePoema
Ik heb inmiddels de gelegenheid gehad om de telefoon op een Windows XP laptopje aan te sluiten, maar ook daarop wilde hij niet herkend worden. Ik vermoed dat de aansluiting voor de usb kabel niet goed meer werkt (mede door de reactie van xFeverr, die aangeeft dat de telefoon minstens herkend zou moeten worden) en heb het daarom ook opgegeven.
Voor de duidelijkheid: het was de bedoeling een firmware-update te doen, in een poging de telefoon via bluetooth aan een in 2012 uitgebrachte carkit te kunnen koppelen. Inmiddels heb ik een andere telefoon in bezit waarmee dat wel lukt.
Nogmaals dank voor de reacties en het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Als je het nog es wil proberen:
Misschien simpel gedacht, maar wat nou als je ipv de device probeert te koppen, de hub koppelt waar hij aan hangt? Of desnoods de host controller? Dan laat je dat door de VM herkennen, en vervolgens de device.

日本!🎌

Pagina: 1