Computer loopt vast door muis.

Pagina: 1
Acties:
  • 537 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Marcj
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 17:33
Ik heb hier een computer staan die telkens vastloopt als je de muis een tijdje gebruikt. Ik heb al een andere muis geprobeert en ik heb alles al eens geformateerd en opnieuw geïnstalleerd. Het vreemde vond ik dat in windows setup de muis het wel gewoon deed, maar toen ik weer gewoon in windows zat (met verder nog niets geïnstalleerd) liep hij na een paar minuten weer muurvast.

Hier zijn de specs:
Tulip cp 6/400
Celeron 400
S3 Trio virge 4Mb 8-)
ESS onboard sound (weet zo niet welke)
192 Mb SD-Ram
verder geen bijzondere dingen.

btw als ik de muis dus niet beweeg kan hij wel een paar uur aanstaan (heb ik geprobeerd :) )

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

nu de drie essentiele vragen:

1 welke Windows?
2 welke muis?
3 welke muisdriver?

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Marcj
Standaard ps/2 muis en windows 98se en standaard windows drivers

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

knaagdieren onder de motorkap?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

• Marcj
LOL, nee ik heb al in de kast gekeken :)

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

soms wil het namelijk helpen om bij de maker van de muis nieuwe drivers te halen. Alleen da's best lastig bij een noname-muis.

Doet ie het sinds kort of heeft deze muis samen met deze pc het altijd gehad.

Een optie is ook om de muis als logitech muis te installeren. Soms werkt een andere standaard driver beter dan de standaard MS-muis driver.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Marcj
Op die muis staat wel Tulip, maar dat kun je wel rekenen tot een no-name. Maar ik zal wel proberen om hem als een logitec muis te installeren.

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Dan is het heel simpel.... :)

Tulip is een eigenwijze fabrikant, maar wel zo aardig om de drivers van hun hardware lang online te houden.

Tulip heeft muizen op basis van MS, IBM, Lochitech, Genius en een eigen systeem. Meestal kun je de drivers redelijk snel vinden als je zoekt op je PC, daar stond dan ook de drivers voor alle meegeleverde hardware bij.

Waarschijnlijk kun je op http://www.tulip.nl de muis met zoeken vinden. Ze hebben de site omgegooid, dus mijn link naar de driver-page werkt niet meer

• Marcj
Bedankt :) hij doet het (tot nu toe) met de standaard logitech drivers.

btw Op de tulip pagina kan ik echt geen drivers vinden :(

edit:

De vorm van de muis doet me trouwens aan die oude genius muizen denken :) maar goed, als het maar werkt

[edit2]
Ik heb de driverspagina van tulip toch nog gevonden :) http://support.tulip.com/support
[/edit2]

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

't zal wel intern een genius dan zijn.
De maker zelf van Genius muizen heet heet anders. Die had ook helemooie universele genius muisdrivers. (met veel frutsels)

• Marcj
Shit :( hij loopt weer vast (al duurde het wat langer)

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:46
staat er onderop de muis niet de echte fabrikant van de muis?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Marcj
Nee, op de muis staat alleen bovenop Tupil met zo'n bloemetje. En weet iemand waar ik Genius-muis-drivers kan downloaden :?

• M a a r t e n
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 02-05-2024
kijk ff of er een irq conflict is..

(was met com muisjes vaak zo, kan dat bij ps2 ook?)

• Marcj
Nee, de ps/2 muis gebruikt irq 12 en die wordt door niets anders gebruikt.

Verwijderd

Als ik dit zo lees, lijkt het me dat het gewoon niet aan de muis ligt zoals jullie allemaal denken.

Windows loopt gewoon na een paar minuten vast, en dat je nou toevallig die muis gebruikt staat er denk ik los van. Deïnstalleer je muis bijvoorbeeld eens, start Windows en start wat programma's met het toetsenbord. Wedden dat ie dan ook vastloopt?

Probleem zit dan bijvoorbeeld in een videokaart die niet goed vastzit, of een kapotte koeler. Ik noem maar wat, maar het kan natuurlijk alles zijn.

Probeer eerst eens te achterhalen of die muis echt wel het probleem is.
btw als ik de muis dus niet beweeg kan hij wel een paar uur aanstaan
Ik las blijkbaar weer niet goed :)
Maareh, had je toen wel wat dingen met het toetsenbord gedaan?

• Marcj
Lees eens goed, ik ben er een paar uur mee bezig geweest terwijl ik de muis niet aanraakte. Toen ik dan per ongeluk de muis aanraakte liep hij weer vast. rara, hoe kan dat?

edit:
Je ziet het zelf al op tijd :)

Verwijderd

Ik las blijkbaar weer niet goed
Maareh, had je toen wel wat dingen met het toetsenbord gedaan?

• Marcj
Ja, ik heb wat drivers geinstalleerd en proberen te internetten :P en dat doe ik nu ook de hele tijd (andere drivers voor de muis proberen)

Verwijderd

Hm, dan lijkt het inderdaad aan de muis te liggen.
Ik heb al een andere muis geprobeert en ik heb alles al eens geformateerd en opnieuw geïnstalleerd
Met die andere muis loopt ie ook vast?

• Marcj
ja, dat is het vreemde ook, kan het de ps/2 poort ook problemen geven??

edit:
YES, mijn honderdste post *D ;)

Verwijderd

Start -> Control Panel -> Display -> Settings -> Advanced -> Troubleshooting -> Hardware acceleration

Even die schuifbalk naar links zetten, kijken wat dat oplevert.

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 16:31
Op zaterdag 09 juni 2001 10:35 schreef Marcj het volgende:
Nee, op de muis staat alleen bovenop Tulip met zo'n bloemetje. En weet iemand waar ik Genius-muis-drivers kan downloaden :?
LOL

• Marcj
Ik heb die schuifbalk helemaal naar links geschoven en nog loopt hij helemaal vast (Ctrl+Alt+Delete werkt dan ook niet meer). Moederbord kapot? Of zijn er nog andere ideeën?

• Marcj
Ik heb nu bijna alles eruit gehaald (netwerkkaart, overbodig extra geheugen, geluidskaart (uitgezet)), eens kijken of hij het nu nog doet, anders weet ik het ook niet meer :'(

• Marcj
En ja hoor, hij loopt weer vast :'(
Iemand nog :?

• Duur!
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

je hebt deze muis ook op andere computers getest?

Op deze computer een serieële muis geprobeert?

(ik brul nu maar wat, maar kan je 'wanhoop' nog wel herhinneren, toen ik mijn 15 jaar oude Genius GM6000 moest afdanken omdat win98 hem verdomde om te ondersteunen)

• Marcj
Seriele muis liep ook vast, dus het ligt ook niet aan de ps/2 poort. Maar waar dan wel aan. Ik heb die tulip muis nog niet op een andere pc geprobeert, dat zal ik zo wel ff proberen :)

btw Die andere muizen die ik er op getest heb zijn van Logitech dus aan de drivers zal het ook niet liggen

edit:

* Marcj geeft het voorlopig op en belt maandag wel een helpdesk. Ik ga nu iig weg

Verwijderd

anders probeer je gewoon of het wel werkt met Win2000, bovendien is win2k toch [mening] stabieler, beter en kewler dan dat lame windooz 98 [/mening]
als dat ook niet werkt tsja waarom koop je dan niet voor 20 piek een goeie noname muis

• Marcj
Dan heb je nog niet goed gelezen, ook andere muizen werken niet. En die computer is niet van mezelf, dus ik kan er niet zomaar win2k opzetten. Win98se moet toch ook goed kunnen werken :?
Pagina: 1