Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[LBBG] Multimedialaptop april 2014

Pagina: 1
Acties:

• PiweD
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

PiweD

Redacteur
Topicstarter

[LBBG] Multimedialaptop april 2014

Voor de lbbg van april gaan we op zoek naar een multimedialaptop, die maximaal 1300 euro mag kosten.

De globale vereisten voor een multimedialaptop:
- Groot scherm: vanaf 15"
- Full hd-scherm of hoger (maar dat moet voor dit geld geen probleem zijn)
- Veel opslag (lekker veel films bewaren)
- Blu ray-speler (of vinden we dat overbodig dankzij alle vod-diensten?)
- Knap geluid
- Altijd handig: caching ssd, of een volledige ssd met daarnaast nog een hdd voor opslag
Kandidaten
Voor 1300 euro is er behoorlijk veel te kiezen en het geld hoeft niet per se op. Een blik op de pricewatch leert in ieder geval al dat laptops met blu ray-spelers dun gezaaid zijn.

pricewatch: Acer Aspire V3-772G-747a161.12TBDWakk Core i7-4702MQ, 16GB werkgeheugen, 120GB ssd en 1TB hdd. Met blu ray-writer en nog eens een toffe videokaart in de vorm van de GTX 760M. Goeie specs, maar het scherm schijnt TN te zijn en onder stresstests wordt de laptop behoorlijk warm, al schijnt dat in de praktijk weer niet voor te komen.

- pricewatch: Asus N750JV-T4090H Core i7-4700HQ, 8GB geheugen, 2x500GB hdd en een Nvidia GT 750M aan boord. De specs wat minder dan die van de Acer, maar het scherm schijnt veel beter te zijn qua kleurweergave en kijkhoeken. Ook de geluidsvoorziening met vier speakers (Bang&Olufsen ICEpower) moet beter zijn dan die van de gemiddelde laptop.

- pricewatch: HP Envy 17-j120ed Leap Motion TS SE Core i7 4702MQ, 16GB geheugen en een 750GB hdd. Geen ssd helaas, wel een snelle videokaart in de vorm van een GT 750M. Daarnaast heeft de HP 4 speakers en Leap Motion, oftewel besturing met behulp van gebaren. Dat laatste schijnt nog niet perfect te werken. Ook het full hd-scherm op de Envy 17 is helaas tn.

17,3", of is 15,6" genoeg? Een van deze drie of heel iets anders? Laat het weten!

so·wie·so (bijwoord) - 1 hoe dan ook

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
pricewatch: Acer Aspire V7-582PG-74508G25tii

15 inch, top scherm, volledig ssd.
Waarom zou een quad core cpu interessanter zijn dan een ssd vraag ik me af?
(goed, een tweaker zal makkelijk een ssd erin kunnen zetten terwijl cpu vervangen een stuk lastiger/ onmogelijk zal zijn, maar de meeste mensen (mensen waarop tweakers.net zich meer wil gaan richten) zullen simpelweg niks vervangen)

• Ecke
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-11 21:14
Ik vind zelf 17,3 te groot. Resolutie vind ik echter wel belangrijk. Hoe hoger hoe beter. Dus Full HD is voor mij echt minimaal.

Blu-ray speler is voor mij geen must. SSD zou ik als optioneel neerzetten. Deze kun je ook handmatig wat Jornv ook zegt inbouwen.

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 28-11 15:32
Zelf ben ik in de markt voor een product als dit. Ik zie het meer als desktop vervanger dan als multimediamachine. Draagbaarheid is minder van belang omdat hij vooral gebruikt zal worden op de eetkamertafel.
Voor mij is vooral de kwaliteit van het scherm van belang, gezien ik hem ook wil gebruiken voor fotobewerking.

Eisenlijstje:

17" full hd scherm, liefst ips
Core i7 processor
SSD voor goede computer ervaring (mag ook zonder als er ruimte is voor een extra schijf)
minimaal 8 GB geheugen

Blu-ray is ook voor mij geen must.

Helaas is mijn budget beperkt tot € 1.000,-

Ik ben benieuwd naar het advies.

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 21:09
@PiWeD

ik zou voor deze gaan, die ik zelf ook bezit en je kan aanbevelen.
goed scherm(ips,1080p,mat) en krachtig laptop met mooie behuizing
kost +- 950 (effe aanbieding afwachten helpt vaak nog meer) maar dan moet je er wel nog een ssd inzetten maar dat is niet zo heel duur.

• Jornv
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14-11 19:52
@ TechHunter

Welke laptop doel je op als ik vragen mag?

• Dorus12
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11:59
@Marc_K84

Is dit niks voor je?
pricewatch: Asus N750JV-T4103H
Daar kan je later nog een ssd bijsteken.

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Er zit een foutje in de 1e post:

Bij de HP Envy: 750GB hdd moet zijn: 2x 750GB hdd (waarvan ik er 1 ga vervangen door een 240gb ssd :P )

• TechHunter
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 26-11 21:09
Jornv schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 22:04:
@ TechHunter

Welke laptop doel je op als ik vragen mag?
Sorry dat ik beetje laat ben met reageren maar ik bedoel deze:

pricewatch: Asus N550JV-CN270H
Pagina: 1