Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bijlage wel/niet in mail (outlook)

Pagina: 1
Acties:

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Beste allemaal,

Wanneer men bij ons een bijlage verstuurd wordt deze meestal vanuit een map gesleept naar de mail.
Nu gebeurt het heel vaak dat de bijlage dan niet meegestuurd wordt. Kijk je in verzonden items dan zie je gewoon de bijlage erbij staan.

Het maakt ook niet uit wie de afzender is. De ene keer gaat het wel goed en de andere keer niet. Er zit verder geen patroon in, dus heel willekeurig (lijkt het).

Nu heb ik een 'case' waarbij 2 pdf bestanden zijn gesleept als bijlage in outlook en die naar één afzender is gestuurd. De ene bijlage komt wel aan bij de ontvanger en de andere niet.

Weet iemand waar dit aan kan liggen.
Wij maken gebruik van W7/Outlook 2010 icm Exchange 2007.

Bij voorbaat dank.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wilde gok: virusscanner op de PC of de server die raar doet?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Giesber
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-11 09:39
Als er in het mapje "verzonden" een bijlage staat, dan zou ik er (persoonlijk) van uit gaan dat de bijlage mee verzonden is. Dat zou betekenen dat die aan de ontvangende kant eruit gefilterd wordt. Dat zou inderdaad door een virusscanner op de PC kunnen gebeuren, maar ook door een virusscanner/beveiligingstool op de server van de ontvanger (die hetzelfde kan zijn als de server van de zender).

Of inderdaad gewoon een server die raar doet.

• kezzamania
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-12-2021
Bedankt voor de reacties. Ik heb nu een kleine week zonder virusscanners/firewalls geprobeerd en nog steeds worden sommige bijlagen niet meegestuurd. Dus dat kan het niet zijn.

Ik snap dat er aan de ontvangende kant bijlagen uitgefilterd kunnen worden. Maar het probleem ligt aan onze kant, want sleep ik 3 bijlagen naar de mail worden er soms 2 wel meegezonden en 1 niet. Die ene staat dan ook niet in de verzonden items :). Wanneer ik vanuit outlook zelf de bijlagen toevoeg gaat het wel goed. Maar aangezien wij tig van die bijlagen moeten versturen op een dag is het uiteraard veel makkelijker en minder tijdrovend om ze gewoon te slepen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Zet snel de scanner weer aan, zolang is te lang :+

Ik neem aan dat het wel goed gaat als je de webinterface gebruikt. Toch?

Verwijder (na backuppen) anders je lokale OST-file en download alles opnieuw. (Al heb ik geen ervaring met de combi OL2010/Exch2007, dus ik herhaal mijn backup-opmerking...)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

kezzamania schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:56:
(...)
. Maar aangezien wij tig van die bijlagen moeten versturen op een dag is het uiteraard veel makkelijker en minder tijdrovend om ze gewoon te slepen.
Inclusief de tijd die je kwijt bent aan nakijken welke attachments niet goed zijn gegaan en die herzenden?

Zonder dollen... waar komen je bijlagen vandaan (netwerk/lokaal?) en geef je je mail de tijd om de bestanden wel in je outlook te laten komen? Of Klop je je bericht, sleurt de bijlagen er bij en ram je ctrl+enter op vrijwel het zelfde moment?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Verwijderd

Kijk na bij welke ontvangers dit voor komt, wie weet zijn het steeds dezelfde ...

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:20
of instellingen dat grote bijlagen niet automatisch gedownload worden? Vervolgens forwarden gaat dan verkeerd
Pagina: 1