Toon posts:

Low hashrate Sapphire R9 280X Toxic 3GB

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sterk het gevoel dat ik mijn GPU's harder kan laten werken dan dat zij nu doen. Helaas lukt het mij op geen enkele manier om deze kaarten op een solide manier zonder hardware errors een in mijn ogen redelijke hashrate te laten halen van tussen de 650 en 700Kh/s.

Als ik op:https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison kijk, zie ik mensen met dezelfde spec kaarten een veel hogere hashrate halen. Mijn doel is niet om over te klokken maar om een normaal acceptabele hashrate te halen met de kaarten die anderen makkelijk halen.

Dit is de huidige situatie:
Afbeeldingslocatie: http://www.mupload.nl/img/9msnslnbivw.10.53.png

Mijn specs:

3 x Sapphire R9 280X 3Gb 11221-01-40G (standaard geklokt op core 1150, mem_clock 1600 op 1,256v.)
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Intel G3220
Corsair 4 gb 1600mhz
Coolermaster Silent Pro Gold 1000watt (2x draait nu op 1 psu)
Stroom kosten zijn geen issue voor mij.

Drivers e.d:
AMD Catalyst 13.12
AMD Catalyst App SDK 2.9
CGminer 3.7.2
CGwatcher

Script dat ik nu gebruik is:
--Scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogechain.info:3334 -u XXXX -p XXXX -I13 -g 2 -w 256 -thread-concurrency 11200.

Wat heb ik zelf al geprobeerd?

- Met name dit script en het bijbehorende config file al tientallen keren aangepast en alles geprobeerd.
- Verschillende PCI riser geprobeerd met en zonder extra voedingsstekker.
- De performance van de PSU uitgesloten, getest met andere PSU of minder GPU's tegelijk.
- Alle drivers opnieuw geïnstalleerd of oudere versies geprobeerd.
- Ook met GUI miner getest en geen verschil in hashrate gezien.
- Meerdere pools geprobeerd.

Wie o wie geeft mij een schop in de goede richting?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 14:48 . Reden: spelfouten ]

• Bullus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-09-2024
Probeer eens thread-concurrency 8192 en -I 13. Streepje had je vergeten

[ Voor 32% gewijzigd door Bullus op 21-03-2014 13:13 ]

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Streepje vergeten zal het aanpassen. De thread-concurrency al op meerdere waarden gehad, veelal een meervoud van het aantal --shaders 2048. Dat heeft bij mij weinig effect gehad.
Ook het basic scrypt zoals: --Scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogechain.info:3334 -u XXXX -p XXXX -I13, geeft een lage hashrate.

• Bullus
Al op 1080/1500 getest en powerlimit op +20?
--gpu-powertune 20

|2600k|Asus 290|

• Mich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:57
Je moet echt met je mem en core clock gaan spelen. Ik heb een goed resultaat op 1030/1480. @1100mV.

Als ik het alle 2 bijv. 20 hoger zet zakt mijn hash rate naar 670 ipv 715

Verwijderd

Topicstarter
@Bullus

De --gpu-powertune 20 nog niet geprobeerd, ik kan ook niet ergens vinden waar dit invloed op heeft. Maar ik zie inderdaad veel mensen dit gebruiken.

@Mich

Jij zet de snelheid van het geheugen dus lager, kun jij mij vertellen waarom lager beter is? Het gebruiken van een lager voltage gebruik jij dat alleen om het stroomverbruik terug te dringen? Of moet je met de kloksnelheden en het voltage een sweet spot zoeken waarbij de GPU het beste presteert.

Ik zal beide zaken morgen even testen, ik zal de resultaten terugkoppelen. Alvast bedankt.

• Bullus
Je zou eens kunnen loggen met msi afterburner en checken of de load wel op 99% blijft. Zoniet dan is ie aan het throttlen en kun je het oplossen door gpu-powertune te verhogen.

Heb je trouwens een monitor op aangesloten, kan wel eens zijn dat je ff de monitor moet aansluiten bij alle kaarten 1 voor 1 en weer unpluggen.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Oke, duidelijk dat ga ik even testen. Inderdaad 1 monitor aangesloten op 1 van de kaarten. Ik gebruikte eerst daarvoor de onboard gpu maar die veroorzaakte andere problemen. Ik gebruik trouwens ook geen dummy-plugs ik krijg de indruk dat dat niet uitmaakt, ik heb ze wel geprobeerd.

Thanks

• Bullus
Of het kan zijn dat je te weinig intern geheugen hebt.
Misschien kun je testen met maar 1 gpu en checken of de hashrate omhoog gaat.

Genoeg om te testen dus :) , succes

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
Heren,

Excuses voor de zeer late reacties, door omstandigheden heb ik nog niet eerder tijd gehad om verder te gaan met mijn rig. Ik hoop dat we de draad toch nog even op kunnen pakken aangezien ik helaas nog geen stap verder ben. Ik ben inmiddels wel in het bezit van nieuwe R280X Toxic kaarten met een nieuwere BIOS versie.

@Bullus

Ik heb met MSI Afterburner gekeken en de load staat strak op 99%.
Meerdere kanten op geklokt qua Engine en Mem geen enkel resultaat, zelfs geen reactie in Kh/s.
--gpu-powertune lijkt ook geen enkel effect te hebben.
Meerdere pools geprobeerd, echter ook zonder resultaat.

Ik heb zojuist een clean install gedaan van Windows 8.1, cgminer 3.7.2, cgwatcher 1.3.8.0 en de laatst Catalyst drivers 14.4
De hashrate is nu gemiddeld 390Kh/s wat volgens mij echt een lachertje is.
Is er iemand die nog een idee heeft om voor mij te proberen?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Als ik de Sapphire Toxic in mijn eigen desktop plaats met het zelfde --scrypt haal deze gemakkelijk een hashrate van 650Kh/s.
Ik heb inmiddels ook de BIOS van het moederbord ge-update naar F8 versie. Nog steeds een lage hashrate van ca 350-400Kh/s op mijn rig.

Ik vermoed dat er ergens in de BIOS of in Windows een beperking zit.

• Spacewide
  • Laatst online: 02-02 21:09
Ik had dit ook in het begin op mij z87 asrock bord. Ingeruild voor asrock h81 btc en werkte meteen. Maar idd wat is de oorzaak...

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
Probeer het volgende eens?

-I 13 --gpu-threads 2 --lookup-gap 2 -w 256 -thread-concurrency 8193

Engine op 1030 en memory op 1500.

[ Voor 15% gewijzigd door Siliakus op 22-05-2014 14:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben inmiddels overgaan naar een ander moederbord Asrock H81 PRO BTC. Dit scheelt tot nu toe al een boel andere problemen. In ieder geval geen vastlopers meer.

De hashrate is nu acceptabel voor standaard instellingen op ca 620Kh/s. Dit haal ik nu omdat ik de GPU Threads in de config op 1 heb gezet in plaats van 2.

@Siliakus
Ik draai nu hetzelfde scrypt als jij schrijft maar dan met 1 gpu thread. Waarom dat nu beter gaat ben ik nog even aan het uitzoeken.

• Bullus
In een batchfile gebruik je -g 2 of -g 1 voor de gpu threads.

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
@Bullus

Klopt, merendeel heeft de waarde dan ook op 2 staan. Waarom dat bij mij niet goed gaat daar ben ik nog niet achter.

• Bullus
Verwijder je wel de bin. bestanden als je elke keer gaat testen?

|2600k|Asus 290|

Verwijderd

Topicstarter
@ Bullus

Uiteraard.
Gebruik jij de zelfde kaarten voor het minen?

• Siliakus
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-12-2025
Kan je wel gpu threads op 2 zetten met een lagere intensity? Bijvoorbeeld 12 of 11?

En waar download je cgminer?

Hier nog wat meer info, ook met een link naar een door Stilt gemodde bios: https://litecointalk.org/index.php?topic=13192.0

[ Voor 51% gewijzigd door Siliakus op 02-06-2014 20:08 ]

• c.schrijver
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 15-04-2025
Als je een beetje met linux over kan is Bamt een aanrader.

http://guiminer.net/bamt

Met mij R9 290 haalde ik makkelijk 200-300 khash meer uit dan in windows.

Verwijderd

Topicstarter
@ Siliakus
Die voorgestelde instellingen hebben geen enkel effect, of niet opvallend.
CGminer, geen idee waar deze origineel vandaan komt. Ik gebruik deze versie ook voor andere rigs.
Ik ben bekend met de BIOS mods die er zijn voor deze kaarten. Dit is wel een werkende oplossing, met name de GPU's die gebruik maken van een bepaald merk geheugen hebben er flink voordeel aan.

@ c.schrijver
BAMT werkt inderdaad erg prettig maar ik ben echt een zware linux noob. Ogenschijnlijk is het makkelijker te gebruiken en op te schalen naar meerdere rigs. Ik ben er lang met linux bezig geweest maar het is niet echt mijn ding.
Pagina: 1