Ik heb sterk het gevoel dat ik mijn GPU's harder kan laten werken dan dat zij nu doen. Helaas lukt het mij op geen enkele manier om deze kaarten op een solide manier zonder hardware errors een in mijn ogen redelijke hashrate te laten halen van tussen de 650 en 700Kh/s.
Als ik op:https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison kijk, zie ik mensen met dezelfde spec kaarten een veel hogere hashrate halen. Mijn doel is niet om over te klokken maar om een normaal acceptabele hashrate te halen met de kaarten die anderen makkelijk halen.
Dit is de huidige situatie:

Mijn specs:
3 x Sapphire R9 280X 3Gb 11221-01-40G (standaard geklokt op core 1150, mem_clock 1600 op 1,256v.)
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Intel G3220
Corsair 4 gb 1600mhz
Coolermaster Silent Pro Gold 1000watt (2x draait nu op 1 psu)
Stroom kosten zijn geen issue voor mij.
Drivers e.d:
AMD Catalyst 13.12
AMD Catalyst App SDK 2.9
CGminer 3.7.2
CGwatcher
Script dat ik nu gebruik is:
--Scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogechain.info:3334 -u XXXX -p XXXX -I13 -g 2 -w 256 -thread-concurrency 11200.
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- Met name dit script en het bijbehorende config file al tientallen keren aangepast en alles geprobeerd.
- Verschillende PCI riser geprobeerd met en zonder extra voedingsstekker.
- De performance van de PSU uitgesloten, getest met andere PSU of minder GPU's tegelijk.
- Alle drivers opnieuw geïnstalleerd of oudere versies geprobeerd.
- Ook met GUI miner getest en geen verschil in hashrate gezien.
- Meerdere pools geprobeerd.
Wie o wie geeft mij een schop in de goede richting?
Als ik op:https://litecoin.info/Mining_hardware_comparison kijk, zie ik mensen met dezelfde spec kaarten een veel hogere hashrate halen. Mijn doel is niet om over te klokken maar om een normaal acceptabele hashrate te halen met de kaarten die anderen makkelijk halen.
Dit is de huidige situatie:

Mijn specs:
3 x Sapphire R9 280X 3Gb 11221-01-40G (standaard geklokt op core 1150, mem_clock 1600 op 1,256v.)
Gigabyte GA-Z87X-D3H
Intel G3220
Corsair 4 gb 1600mhz
Coolermaster Silent Pro Gold 1000watt (2x draait nu op 1 psu)
Stroom kosten zijn geen issue voor mij.
Drivers e.d:
AMD Catalyst 13.12
AMD Catalyst App SDK 2.9
CGminer 3.7.2
CGwatcher
Script dat ik nu gebruik is:
--Scrypt -o stratum+tcp://stratum2.dogechain.info:3334 -u XXXX -p XXXX -I13 -g 2 -w 256 -thread-concurrency 11200.
Wat heb ik zelf al geprobeerd?
- Met name dit script en het bijbehorende config file al tientallen keren aangepast en alles geprobeerd.
- Verschillende PCI riser geprobeerd met en zonder extra voedingsstekker.
- De performance van de PSU uitgesloten, getest met andere PSU of minder GPU's tegelijk.
- Alle drivers opnieuw geïnstalleerd of oudere versies geprobeerd.
- Ook met GUI miner getest en geen verschil in hashrate gezien.
- Meerdere pools geprobeerd.
Wie o wie geeft mij een schop in de goede richting?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2014 14:48 . Reden: spelfouten ]