8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Als je trouwens je venster maximaliseerd zie je wel een nieuwsbericht...
Serieus: Ja ik snap je frustratie, maar puur een rant posten gaat echt niemand van Tweakers bewegen om het anders te doen.
[ Voor 43% gewijzigd door MuddyMagical op 21-03-2014 12:00 ]
Intentionally left blank
psy schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:55:
Ik werk vaker op een laptop met een resolutie van 768 verticaal.
Geen ideale situatie maar met de taakbalk aan de linkerkant is het wel te doen.
Maar soms is tweakers echt gewoon waardeloos op zo'n resolutie.
Zo veel onnodige ruimte die verspild wordt.
Vandaag zelfs zoveel dat ik geen enkele nieuwsregel kan lezen zonder te moeten scrollen.
Bah.![]()
[afbeelding]
Als je niet na elke zin op enter ramt bespaar je ook ruimte in de hoogte. Je browser regelt de linefeeds wel.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Omdat ik een zeer frequente gebruiker ben van tweakers sinds 1999, heb ik bewust de adblocker voor tweakers uitstaan dat vind ik wel zo fair. Dan loop ik dus wel tegen dit probleem aan.
Ja ik kan een abo nemen probleem opgelost. Quick fix iedereen blij.
Maar stel ik doe als de reguliere surfer en zet gewoon de adblockers weer aan, probleem opgelost en dit kost niets. Het lijkt mij dat dat voor tweakers geen goede oplossing is...
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Voor de rest heb ik er zelf weinig problemen mee, reclames zijn nu eenmaal nodig, misschien dat de plaatjes bovenin (van de reviews) wat minder hoog kunnen op deze schermen o.i.d. zodat er alvast wat meer nieuwsregels te zien zijn?
Ik ben het met je eens dat een abonnement een mooie oplossing is om die vervelende advertenties tegen te gaan en ik ben blij dat Tweakers het biedt. Maar ik denk dat dat het punt niet is.zeef schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:52:
Als maar genoeg mensen een adblocker aanzetten, zullen we Tweakers moeten uitzetten. Zo simpel is 't nu eenmaal. Inderdaad is er een quick fix die abo heet. Meer smaakjes zijn er niet. Wij kunnen ook niet werken zonder reclame inkomsten, maar dat schijnt maar nog steeds niet door te dringen tot de goegemeente (present company uitdrukkelijk uitgesloten).
Zet je maar eens in de schoenen van een nieuwe bezoeker bijvoorbeeld. Die zit op z'n laptop of monitor met die crappy resolutie die helaas nog steeds de norm is. Die komt dus op jullie nieuwssite maar door de reclames zie je het eerste kopje niet zonder te scrollen. Dat lijkt mij eigenlijk gewoon geen slimme keuze (maar ik ben geen expert). Zo'n bezoeker ziet in één oogopslag... eigenlijk helemaal niks. Ja, 3 reviewblokken en de interne promotie voor de prijsvergelijker. Maar nieuws? Tja het staat er wel, maar daar moet je eerst voor naar beneden.
Ik denk eigenlijk dat je daarmee het argument "dan moet je maar een abonnement aanschaffen" voorbij bent. Als je een abonnement moet aangaan (wat je aan die nieuwe bezoeker ook niet echt duidelijk communiceert) om niet doodgegooid te worden met reclame, dan zou het mij niet verbazen als die bezoeker maar afhaakt
Het is trouwens nog erger voor een nieuwe bezoeker dan op het screenshot van psy: daar is de cookiemelding nieteens bij. Als ik op die resolutie een nieuwe bezoeker simuleer, dan zie ik in eerste instantie onderaan de pagina nog net die horizontale streep onder de blokken reviews. Daaronder staat een advertentie (maar niet altijd) en zelfs DIE valt buiten beeld. Ik moet dan dus een eind naar beneden scrollen om erachter te komen dat jullie nieuws schrijven. Hoe ver? De nieuwskoppen beginnen op meer dan achthonderd pixels van de bovenkant pas.
Je moet het zelf weten, maar ik denk dat Tweakers gewoon de verkeerde kant op is gegaan op deze manier, en ik kan alleen maar hopen dat Tweakers dit niet gaat merken in de bezoekersaantallen. En voor mij maakt het echt helemaal niets uit: ik ben ingelogd en ik heb een abonnement, dus het is maar een tip.
Dat is een flauwe stelling zo, door het zwart/wit te maken. Het topic is gestart met een soort van klacht (hoewel je het beter, net als mijn post, kan opvatten als opbouwende kritiek of feedback), niet "hee doe eens alle reclame weg". Het is meer een "hee, door de plaatsing van die advertenties zie ik meer een uithangbord voor diverse merken/producten dan een toonaangevende nieuwssite". Je mag die opmerking over doordringen ook weleens omdraaien wat dat betreft.zeef schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:52:
Wij kunnen ook niet werken zonder reclame inkomsten, maar dat schijnt maar nog steeds niet door te dringen tot de goegemeente (present company uitdrukkelijk uitgesloten).
[ Voor 13% gewijzigd door Cyphax op 27-03-2014 16:19 ]
Saved by the buoyancy of citrus
Het liefst zou ik persoonlijk zelf zien dat een eerste pageview ueberhaupt geen banners zou hebben. Dat heeft dan als bijkomend voordeel dat een bezoeker ook eerst geinformeerd wordt over ons cookiebeleid voordat er ueberhaupt cookies door adverteerders gezet kunnen worden
Ik weet echter niet of we zoiets er hier door zullen krijgen. Het maakt het blokkeren van advertenties dan namelijk nog makkelijker (simpelweg cookies van tweakers.net blokkeren waardoor elke pageview weer een nieuwe sessie is).
Intentionally left blank
Laat duidelijk zijn dat ik niet tegen advertenties ben! Echter nu wordt gewoon alles verticaal opgesnoept aan van alles en nog wat (vooral het zoekgedeelte stoort me omdat er zo weinig staat).zeef schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 15:52:
Als maar genoeg mensen een adblocker aanzetten, zullen we Tweakers moeten uitzetten. Zo simpel is 't nu eenmaal. Inderdaad is er een quick fix die abo heet. Meer smaakjes zijn er niet. Wij kunnen ook niet werken zonder reclame inkomsten, maar dat schijnt maar nog steeds niet door te dringen tot de goegemeente (present company uitdrukkelijk uitgesloten).
Advertenties meer aan de zijkant zou in dit geval beter zijn, daar heb ik geen last van qua verticale resolutie.
Serverside bijhouden wanneer een IP voor het laatst banners heeft gezien. Is dat niet gelogd of langer dan een maand geleden? Banners verbergen. Geen cookie nodig, en elke bijwerking is in het voordeel van de gebruiker.crisp schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:26:
Ik weet echter niet of we zoiets er hier door zullen krijgen. Het maakt het blokkeren van advertenties dan namelijk nog makkelijker (simpelweg cookies van tweakers.net blokkeren waardoor elke pageview weer een nieuwe sessie is).
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Pssst... * glashio ziet graag paypalcrisp schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:23:
Helemaal geen advertenties meer tonen is voor ons geen optie, maar wel voor jou (zie linkje naar de aboshop hierboven)
ok ok iDeal dan maar
[ Voor 5% gewijzigd door glashio op 27-03-2014 22:32 ]
> Google Certified Searcher
> Make users so committed to Google that it would be painful to leave
> C64 Gospel
> [SjoQ] = SjoQing
Ja, uiteraard kunnen we daar nog fail-safes omheen bouwen. De vraag is echter of we het management daarin mee kunnen krijgen. Wellicht kan zeef eens een balletje opgooien?NMe schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 16:40:
[...]
Serverside bijhouden wanneer een IP voor het laatst banners heeft gezien. Is dat niet gelogd of langer dan een maand geleden? Banners verbergen. Geen cookie nodig, en elke bijwerking is in het voordeel van de gebruiker.
Intentionally left blank