• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01 14:52
Gegroet allemaal,

Ik ben sinds enige tijd in het bezig van een Panasonic Viera LX47ET60E waar ik nog steeds tevreden over ben. Mijn vraag gaat eigenlijk meer over het afspelen van digitale content (video's).

Zelf gebruik ik via het netwerk een DLNA server (Serviio op computer of via mijn Linksys router met USB disk er aan). Dan gebruik ik de standaard aanwezige app 'media server' en browse naar de gewenste file. Serviio heeft als voordeel dat het ondertiteling mee kan sturen naar de tv.

Hoe doen jullie het ? Wat is de beste manier ? Is er een mogelijkheid om een mooie bibliotheek (a la Plex / XBMC) op de televisie te krijgen ? Nog tips and trics ?

Vriendelijke groeten,
Tom

Verwijderd

Ik heb mijn computer met XBMC met een HDMI kabel aan de TV hangen. Met een windows remote en wat tweaks kan ik XBMC gewoon vanaf de bank bedienen.

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dentitten schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:48:
Hoe doen jullie het ? Wat is de beste manier ? Is er een mogelijkheid om een mooie bibliotheek (a la Plex / XBMC) op de televisie te krijgen ? Nog tips and trics ?
Heel eenvoudig, een mediaspeler of htpc gebruiken. Werkt makkelijker en heeft meer mogelijkheden dan de ingebouwde functies van een tv.

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-01 14:52
thatsme: Mijn computer (desktop) staat een verdiep hoger. En is niet meteen een optie voor mij.

D vd V: Klopt, maar het is net omdat ik een nieuwe tv heb dat ik de mediaspeler er tussenuit heb gegooid. Eenvoud siert ook. Nu probeer ik die eenvoud gewoon te optimaliseren.

En wat ik dan vooral interessant zou vinden is een manier om een movie library op tv te hebben.

Nu ik dit typ schiet me te binnen dat Serviio ook zo een library maakt. Zal eens proberen om die library (is een website) te bereiken via mijn tv.

[ Voor 12% gewijzigd door dentitten op 24-03-2014 08:45 ]

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
dentitten schreef op maandag 24 maart 2014 @ 08:43:
Klopt, maar het is net omdat ik een nieuwe tv heb dat ik de mediaspeler er tussenuit heb gegooid. Eenvoud siert ook. Nu probeer ik die eenvoud gewoon te optimaliseren.

En wat ik dan vooral interessant zou vinden is een manier om een movie library op tv te hebben.

Nu ik dit typ schiet me te binnen dat Serviio ook zo een library maakt. Zal eens proberen om die library (is een website) te bereiken via mijn tv.
Ik zou die mediaspeler gewoon terugzetten want het gebruiksgemak is nu eenmaal groter. Oplossingen zoals je die nu zoekt geven meestal problemen met het weergeven van ondertitels.