Toon posts:

151 GB ongebruikte opslag Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb op mijn Asus N56VZ waar ik met succes Mac OS 10.9 op draai 151 GB ongebruikte opslaggeheugen. Dat wil zeggen, 151 GB die niet toegewezen is tot een partitie. Hoe kan ik deze toevoegen tot een partitie? Bij het schijfhulpprogramma kan ik niks wijzigen en ook via iPartition kan ik hem niet veranderen. Weet iemand hoe ik dit wel kan doen? Ik kan trouwens maximaal 4 partities op mijn schijf hebben (is MBR dacht ik)

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/qawl2nts9/Screenshot_2014_03_21_11_15_09.png

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Ik gebruik geen Mac, maar weet je zeker dat die 151GB niet toegewezen is aan een partitie? 'Free space' lijkt me gewoon wat het is - ruimte die niet in gebruik is door bestanden.

Klopt dus (zie beneden) in iPartition is "Free Space" ongepartitioneerde ruimte...

[ Voor 20% gewijzigd door Mad Marty op 21-03-2014 11:46 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het heel zeker, want ik heb het ook met een installatiecd van windows geprobeerd, maar die zei dat de vrije ruimte niet tot een partitie kon worden toegewezen omdat er maximaal 4 partities kunnen zijn.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:19

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Oh, ik lees het nu ook. Wel verwarrend, maar blijkbaar is in iPartition inderdaad "Free Space" ongepartitioneerde ruimte :P

Het is iets weggezakt bij mij, maar is het niet zo dat je maar maximaal 4 primary partitions can hebben op een MBR harddrive? Je zult dan aan de slag moeten met extended/logical partitions - of één van de andere partities uitbreiden (of converteren naar GPT als je systeem dat ondersteunt). Maar aan de hand van deze keywords kun je ongetwijfeld wat meer info vinden - voor mij is het gauw tien jaar geleden dat ik met meer dan twee partities per drive gewerkt heb :P

[ Voor 5% gewijzigd door Mad Marty op 21-03-2014 11:50 ]

Rail Away!

Verwijderd

Check eens met Apple's Disk Utility.

Dan weet je gelijk of je een MBR of GPT partitietabel hebt. Bij dat eerste zijn er max 4 primaire partities mogelijk of 3 primaire partities en een extended partitie, waar weer een onbeperkt aantal logische partities onder kunnen worden aangemaakt.

Lijkt me zinvol m.b.v. Disk Utility je huidige MacOS partitie te vergroten; http://www.ernieflores.ne...c-os-x-with-disk-utility/