Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-11 12:59

Pathogen

Shoop Da Whoop

Topicstarter
Beste Tweakers,

omdat mijn Nexus 4 teveel kan en ik graag wil versoberen qua smartphone gebruik zoek ik een telefoon die wat minder smart is. In ruil daarvoor moet vooral de batterijduur wel een stuk beter worden.

Wat ie dan wel móet kunnen:
  • Whatsapp
  • Telegram
  • Inkijken van Google Drive document
Wat fijn zou zijn om te kunnen:
  • Rabo bankieren app
  • Geocaching app
  • Degelijke camera
Qua budget verwacht ik 2ehands rond de €100 zeker wel klaar te kunnen zijn.

Verwijderd

hoe kan een telefoon nu teveel kunnen?
Je hoeft het toch neit te gebruiken?

Maar goed, de apps die jij opnoemt zijn smartphone apps, je zult dus een smartphone moeten hebben om google drive te kunnen gebruiken en telegram. Whatsapp wordt ook op sommige non smartphone toestellen ondersteund, maar wat ik overal hoor en lees werkt dat niet optimaal.

Waarom verwijder je niet gewoon een hoop apps en blokkeer je de appstore via root als je niet in de verleiding wilt komen?

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14-11 07:09

weebl

YARR!

Er is vziw geen tussenweg, het is of smart, of dumb. Vooral het inkijken van google drive documenten en Telegram gaat je niet lukken op een 'sobere' telefoon. Voor whatsapp was er vroeger een Symbian-app, maar of die nog ondersteund wordt?

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13-11 12:05
Tja je kan je Nexus 4 verkopen en een moto g halen, dan is de batterij probleem ook opgelost.

Maar voor de rest hoef je toch niet alles te gebruiken? Ik ken genoeg mensen met vrij dure smartphones en die gebruiken het alleen voor chat, bankieren en mail, de rest kan hun een worst wezen en staat ook niet in de weg.

En een dumbphone kan op whatsapp na niet de dingen die jij wilt, daar heb je dus een smartphone voor nodig

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-11 21:13
Als je alleen het batterijprobleem wilt oplossen dan moet je 2G aanzetten in plaats van 3G. De dekking blijft nagenoeg hetzelfde, alleen wordt je internetsnelheid veel trager én levert het een veel langere batterijduur op.

Verder inderdaad de suggesties van wat hierboven al wordt gezegd. Apps verwijderen, synchronisatie(s) uitzetten en dan zul je al een veel langere batterijduur moeten hebben. Een simpelere smartphone of iets dergelijks is er gewoon niet met de eisen/wensen die je hebt.