Advies voeding

Pagina: 1
Acties:

• KaasNinja
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01:34
Ik ben momenteel bezig met een aanschaf van een nieuwe PC behuizing en voeding.
De bedoeling is dat de pc stil moet zijn, de behuizing gaat een Fractal Design R4 worden.
Mijn huidige voeding is er een van 600 watt en dat is een beetje teveel.

Momenteel heb ik een I72600K met Corsair H60 , Sapphire 7950 3GB OC , 8GB Geheugen , 1HDD , 1SSD.
Zelf denk ik aan een 500/550 watt voeding en deze moet niet al teveel lawaai maken, wat raden jullie aan ? :)

• PCBaas
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:49
Welke voeding heb je nu? Overklok op de componenten? Wil je later nog CFX draaien (welk moederbord)? Budget? Vind je het geluid van de huidige voeding te luid onder idle of onder load?

5700X | RX 6600

• KaasNinja
Momenteel heb ik de OCZ StealthXStream 600W , maar ik wil een nieuwe voeding omdat 600 watt een beetje teveel van het goede is. Kan weinig zeggen over geluid van huidige voeding omdat mijn hele kast nogal veel lawaai maakt momenteel ;-) Ik overklok de componenten momenteel niet. Crossfire ga ik niet doen, moederbord is MSI Z77A-G45. Voeding mag max €80 zijn

• Harm30
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-10-2025
zou niet weten waarom je dan een nieuwe voeding zou kopen? beetje zonde van de oude lijkt me. behalve als je bijvoorbeeld instabiliteit hebt door die OCZ, anders zou ik hem gewoon lekker houden..

gametag: estruqiarixs

• KaasNinja
Ik heb momenteel ook een probleem met opstarten van mijn computer sinds kort, ik heb het vermoeden dat dit door de voeding komt. Als ik de pc opstart dan gaat de computer aan, toont geen beeld. Binnen 5 seconden gaat de computer automatisch weer uit en soms gaat de computer dan automatisch weer aan, maar meestal moet ik de aan knop weer indrukken en dan werkt alles prima. Zou dit niet een voeding probleem kunnen zijn ?

Dit probleem heb ik ook weleens gehad bij mijn vorige moederbord, maar de laatste 2 weken is het gewoon dagelijks dat dit gebeurd.

[ Voor 13% gewijzigd door KaasNinja op 21-03-2014 11:24 ]

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

pricewatch: Cooler Master VS V450S hiermee zul je goed zitten, eventueel zou je nog voor de 550 variant kunnen gaan, of een Seasonic G550/450. als zuinigheid je niet zoveel boeit zou je nog voor een M520 Evo kunnen gaan, of de G550M van CoolerMaster

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Je probleem klinkt wel als een eventueel voedingsprobleem, hebbie meteen een goeie reden om een nieuwe te kopen :) Die OCX heeft naast teapo ook CapXon condensatoren en die gaan over het algemeen wat minder lang mee.
Misschien wel leuk om de voeding, wanneer je hem niet meer gebruikt open te maken en te kijken of het idd een kapotte condensator is.

Ik zou voor een V550S of de G550 van Seasonic gaan dan hou je ook genoeg headroom voor wanneer je in de toekomst een zwaardere kaart erin gooit en wel gaat overklokken.

Als je niet meteen aan je max van je budget wil zitten dan zou je idd ook voor die M520 Evo kunnen gaan (modulair) of de Seasonic S12II-Bronze 520W (niet modulair)

In de G550M van Cooler master zitten ook weer CapXon en Jun Fu (?) condensatoren. Als je toch kunt kiezen zou ik voedingen met die condensatoren gewoon vermijden.

• KaasNinja
Bedankt voor het advies , heb gekozen voor de M520 Evo ! ben namelijk niet van plan om te gaan overklokken of te gaan upgraden naar een nog zwaarder systeem.
Pagina: 1