• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-12-2025

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Is er fotogear van je gestolen, meld het dan hier. Zie je ergens fotogear te koop staan en lijkt het je verdacht, check dan eventueel hier of het gestolen is.

Waar?
Landal Hoog Vaals, vakantiehuisje
Waneer?
8 Maart 2014
Wat?
OmschrijvingBijzonderheden, bijvoorbeeld serienummer
Think Tank Photo Airport AirStream (zwart)SN: 000047635
Nikon D7000 SN: 6115944
Nikon MB-D11 batterijgrip voor D7000 (zwart)SN: 2069642
Sigma Telezoom 120-400mm F4,5-5,6 DG APO OS HSM Nikon D (zwart)SN: 1019544
Tamron AF 28-75 mm XR DI f/2.8 LD Nikon (zwart)SN: 026910
Tokina ATX 4,0/12-24 Pro DX Nikon (zwart)SN: 109826
Nikon AF-S DX 18-105 VR (zwart)SN: 33768834
Nikon AF-D 50mm f/1.8 (zwart)SN: 253118
Tamron - Nikon B008 NII - 18-270mm F - 3.5-6.3 Di II VC PZD (zwart)SN: 084372
Nikon SB-600 (zwart) SN: 2056286
Sennheiser MKE 400
Sennheiser MZW 400
Panasonic DMC-FT3
Western Digital My Passport Essential SE 1Tb zwart
Canon NB-11L Batterij
Lemix BCF10E batterij
5x Step-up ring voor filters merk Leinox
Hoya Pro1D PLCPD77
Sandisk Extreme Pro SDHC - UHS-I - 16 Gb
Sandisk Extreme Pro SDHC - UHS-I - 8 Gb
HOYA UV filter HMC 77 mm
Philips SBT30/00 Sound Shooter
6x Sanyo Eneloop Type AAA (800 mAh)
14x Sanyo Eneloop Type AA
Leap Motion Controller
Blaasbalg Hama
Nicna 67mm Fader ND filter adjust from ND2 to ND400
Capa LCD Viewfinder LCDVF
GGS III 3rd LCD Screen Protector for Nikon D90
Neutral Density ND filters & Graduated Color Filters Kit
Waterproof Filter Pouch 230*470mm

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Als de lijst uitgebreider wordt, sticky'en? :)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:15
http://www.stopheling.nl/

Heeft ook apps beschikbaar :)

Maar beste buit helaas :( Dit topic is wel een trigger, ik ga thuis gelijk even serienummers noteren van m'n apparatuur :)

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:03

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

ThinkPadd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:09:

Maar beste buit helaas :( Dit topic is wel een trigger, ik ga thuis gelijk even serienummers noteren van m'n apparatuur :)
Wist niet dat hier apps voor waren, maar dat boeit ook niet zo. Net wat jij zegt, even al die meuk noteren en foto's van maken. Over 6 weken ver op vakantie, als me die rotzooi gejat wordt, heb ik in ieder geval een aandenken ^^

Professioneel Heftruck Syndroom

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:55

Royz

Kleurenblind!!

Maar even het verhaal erachter (of is dat offtopic?). Had je je gear in het huisje laten liggen en hebben de schoonmakers het meegenomen ofzo?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Royz schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:35:
Maar even het verhaal erachter (of is dat offtopic?). Had je je gear in het huisje laten liggen en hebben de schoonmakers het meegenomen ofzo?
Ben ik ook wel benieuwd naar, aangezien ik een paar weken geleden met Fotogear + elektronisch drumstel in een CP-huisje heb gezeten en we de boel ook vaak genoeg lieten liggen als we gingen zwemmen oid...

Verwijderd

ThinkPadd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:09:

Dit dus. Als dit gemeengoed word word het voor dieven al flink lastiger en risicovoller om nog wat te verkopen.

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
DIt was dus een echte inbraak. Dieven hebben een keukenraampje met een koevoet opengebroken en zijn hierdoor naar binnen gekomen. Daarna was het een kwestie van de spullen meenemen. Dit is trouwens alleen de fotogear. Twee laptops, twee iPads, een quadcopter met zender waren ook weg. Daarnaast hadden we de reserve autosleutel in het huisje liggen. Resultaat, auto ook weg. Alleen al zonder auto zitten we op 11.000 euro schade :(

Mestreechs volksleed:

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21-01 12:18
En het Politiebureau zit binnen 500 meter daar. Zonde man, hoop voor je dat ze de daders pakken en je gear weer volledig en ongeschonden terugkomt.

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 15:28
Damn, dan hoop ik dat je een (goede) verzekering hebt!

Heb je een backup van je foto's?

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
De harde schijf met de backup van de foto's zat helaas in het fotokoffer. Die laat ik normaal gesproken altijd thuis, maar deze keer helemaal vergeten hem uit de fototas te halen. Gelukkig heb ik van de meeste foto's nog een bewerkte versie als jpeg op de NAS staan. Maar dan nog... Ik woon en werk in Frankrijk en mijn Franse verzekering laat dit gewoon onder een woninginbraak vallen aangezien je een huurcontract hebt. Het is nu alleen afwachten hoe de verzekering gaat rekenen. Ik bedoel, een objectief dat acht jaar oud is maar voor de rest in goede staat is, geen krassen, altijd goed behandeld, etc. is nog redelijk wat geld waard, ondanks de leeftijd. Is heel normaal in de fotowereld. Maar weet een verzekering dat? Of is het van, mwah, acht jaar oud? Krijg je niks meer voor.....

Mestreechs volksleed:

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-01 07:54
Damn dat is een forse buit

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Verwijderd

Als het goed is weet de onderhandelaar die contact met je opneemt dit. Wil niet zeggen dat hij dat ook gelijk zal aangeven. Het is dus zaak zelf even de marktwaarde op te zoeken.

• Ralph Smeets

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Topicstarter
Dat ben ik ondertussen voor mijn fotogear ook aan het doen. De nieuwwaarde van de fotoapperatuur is bijna 5200 euro. Tweedehandswaarde ligt ergens richting de 3400 euro en dan reken ik bepaald kleiner spul zoals blaasbalg, addapterringen en dergelijke niet mee. Als ik dat er voor zou krijgen, ben ik redelijk blij, heb namelijk ook al lopen liggen rekenen. Een Nikon D7100 met Sigma 10-20 f/3.5, 17-50 f/2.8 DC OS HSM en 70-200 f/2.8 zit op 2900 euro. Tel daar een tas, grip en flitser bij op en ik heb weer een leuke set. Hoewel ik dank dat het verzekeringsgeld als eerste richting het zwarte gat dat auto heet gaat :(
Had gelukkig niet mijn Nikon V1 set in het huisje laten liggen, dus ik kan nog altijd foto's maken :)

Mestreechs volksleed:

• Jolke
Ralph Smeets schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:00:
De harde schijf met de backup van de foto's zat helaas in het fotokoffer. Die laat ik normaal gesproken altijd thuis, maar deze keer helemaal vergeten hem uit de fototas te halen. Gelukkig heb ik van de meeste foto's nog een bewerkte versie als jpeg op de NAS staan. Maar dan nog... Ik woon en werk in Frankrijk en mijn Franse verzekering laat dit gewoon onder een woninginbraak vallen aangezien je een huurcontract hebt. Het is nu alleen afwachten hoe de verzekering gaat rekenen. Ik bedoel, een objectief dat acht jaar oud is maar voor de rest in goede staat is, geen krassen, altijd goed behandeld, etc. is nog redelijk wat geld waard, ondanks de leeftijd. Is heel normaal in de fotowereld. Maar weet een verzekering dat? Of is het van, mwah, acht jaar oud? Krijg je niks meer voor.....
Da's balen... dat is namelijk onvervangbare informatie. Een dubbele backup is dus echt geen overbodige luxe...

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23

Garyu

WW

Een off-site backup dus. Maar goed, dat is een beetje offtopic en voor TS moster-na-de-maaltijd.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:23

grimson

domeingrommer

Nu je kans om over te stappen naar Canon!

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

grimson schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:35:
Of Sony, Samsung, Panasonic, Pentax, Fuji, Olympus.

Allemaal bieden ze leuk spul.

• tommyz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-01 11:56
grimson schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 15:35:
Fanboy opmerking :O
Zo innovatief vind ik Canon niet meer. Ben meer onder de indruk van de sensors in Nikons en Sony's op het gebied van DR en ISO (en dat voor iemand die Canon schiet :) ).

Overigens wel echt balen voor TS! Je hoort 't vaker dat dit gebeurt in vakantieparken. Ik zal marktplaats in de gaten houden.

[ Voor 19% gewijzigd door tommyz op 21-03-2014 18:50 ]

Flickr

• Jolke
Echt heel erg on-topic is het verder ook niet gebleven vandaag... gelukkig wordt er niet veel fotogear gestolen.
Pagina: 1