Gigabyte GV-N780OC-3GD spanningsvoorziening

Pagina: 1
Acties:

• ambi
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-05-2025

ambi

IGN: EvulKlowne

Topicstarter
Ik heb een Gigabyte GV-N780OC-3GD (rev. 2.0) en een Seasonic M12II 620W voeding.
De voeding heeft 1x PCI-E 6+2 pin en 1x PCI-E 6 pin terwijl de Graka 2x PCI-E 8-pin nodig heeft.
Ik heb geprobeerd gewoon de 1x PCI-E 6+2 pin en 1x PCI-E 6 pin van de voeding op de Graka aan te sluiten, maar dat werkt niet.
Nu zitten er bij de Graka ook 2 adapterkabeltjes bij. Zo'n adapterkabel converteert 2x Molex 4p naar 1x PCI-E 8-pin.
Dus momenteel heb ik mijn Graka aangesloten met 1x PCI-E 6+2 pin en op de 2de PCI-E 8-pin aansluiting zit zo'n adapterkabeltje.

Alles werkt goed, maar ik vraag me af welke nadelen dit heeft en zijn er eventueel betere alternatieven (buiten een andere voeding te gebruiken)?

[ Voor 10% gewijzigd door ambi op 21-03-2014 09:54 ]

Steam/uPlay: EvulKlowne

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Nadelen zijn dat je een extra kabeltje hebt lopen en je 2 molexxen gebruikt. Zolang je de 12V lijn niet overbelast kan het geen kwaad. Je kunt ook altijd een 6pins -> 8 pins converterkabeltje pakken. Ik weet zo niet of deze voeding meerdere 12V lijnen heeft. Als je alles aan 1 lijn hangt dan kun je die wellicht wat eerder overbelasten, maar ik denk niet dat dat zo'n vaart zal lopen, tenzij je echt nog flinke stroomzuipers in je systeem hebt zitten.