Welke SSD voor in de Laptop

Pagina: 1
Acties:

• jbhc
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 23:15
Ik ben de zeer tevreden eigenaar van een ASUS N53J Laptop met de volgende specs:

Core I5 M460 (2,53GHz)
4GB Geheugen
NVidia Geforce GT 425M
WD 640GB Harddisk
Windows 7 x64

De Laptop in nu zo'n 3 jaar oud en is na een herinstallatie weer behoorlijk bruikbaar maar ik wil de laptop eigenlijk toch nog een upgrade geven. Een SSD lijkt dus een voor de hand liggende optie.

Echter in tegenstelling tot HD's waar de markt behoorlijk overzichtelijk is, ben ik bij de SSD's het spoor al lang bijster.

Iemand een idee wat ik het beste in mij laptop kan gaan schroeven?
Het budget ligt zo rond de 75 Euro

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Je budget is vrij beperkt, voor 59 euro heb je een Crucial M500 120GB. Persoonlijk zou ik iets meer uitgeven en voor 99 euro een Crucial M500 240GB nemen.

Samsung doet het in de benchmarks beter dan Crucial, maar in de praktijk merk je die verschillen niet of nauwelijks, en om daar nou extra euro's voor uit te geven?

• jbhc
Natuurlijk geef ik een beperkt budget op. Dit omdat als ik zeg dat het budget ongeveer 100 euro is er altijd mensen komen zeggen dat ze voor iets meer het volgende zouden halen >:)

Maar ik ben net 3 weken gestopt met roken dus elke week wachten levert een budgetverhoging van 25 euro op :)

Omdat ik er vanuit ga dat de snelheidsboost zowiezo enorm zal zijn ben ik met je eens dat benchmarks niet zo heel erg interresant zijn.

Eigenlijk is betrouwbaarheid voor mij het belangrijkst. Een paar jaar geleden waren er problemen met bepaalde SSD controllers en MB chipsets en waren en ook waren er SSD die spontaan corrupt raakten. Zijn er nog SSD's die vermeden moeten worden?

[ Voor 62% gewijzigd door jbhc op 21-03-2014 09:05 ]

Verwijderd

Ik heb in mijn Asus N55 laatst een M500 240GB gezet en dat bevalt prima. Installatie was een eitje en de hdd is met een cadeau naar de plek van de dvd drive gegaan.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

jbhc schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:58:
Natuurlijk geef ik een beperkt budget op. Dit omdat als ik zeg dat het budget ongeveer 100 euro is er altijd Eigenlijk is betrouwbaarheid voor mij het belangrijkst. Een paar jaar geleden waren er problemen met bepaalde SSD controllers en MB chipsets en waren en ook waren er SSD die spontaan corrupt raakten. Zijn er nog SSD's die vermeden moeten worden?
Als betrouwbaarheid een belangrijk punt is, dan zit je met de Crucial M500 goed. Het verschil in benchmark tussen Crucial en Samsung zal je in de praktijk niet merken, tenzij je constant grote bestanden heen en weer gaat kopiëren.

[ Voor 12% gewijzigd door _Dune_ op 21-03-2014 09:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• NLBUURMAN
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-01 08:40

NLBUURMAN

Het Koffiemonster

je gaat 't zeker niet merken omdat die CPU een SataII-aansluiting heeft, en de maximum doorvoersnelheden dus niet gehaald zullen worden. desondanks een zeer goede upgrade

R7-3700X/MSI B550 Tomahawk/32GB RAM/NZXT H440/Phanteks TC14PE/Asrock RX6600XT Challenger

• jbhc
Uiteindelijk heb ik toch voor de 256GB Samsung gekozen. Dit naar aanleiding van een aantal negatieve reviews over de betrouwbaarheid van de Crucial.

Inbouwen was nog makkelijker dan ik dacht en het meeste werk was eigenlijk het installeren maar vooral het updaten wan windows.

De laptop is nu heerlijk stil en lekker snel. Kortom een geslaagde update.

Bedankt voor de reacties!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:25
Geen idee welke reviews je bedoelt, maar als dat is vanwege SMART waarden die af fabriek niet gereset zijn naar 0, heb je je verkeerd laten informeren...

Niet dat je huidige Samsung een verkeerde keuze is, maar op dit moment levert de crucial m500 gewoon de meeste opslagcapaciteit per euro zonder dat je bang hoeft te zijn voor een slecht product.

• Silence
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-02 10:39

Silence

Godlike

Crucial all the way, maak er al een paar jaar gebruik van, nooit problemen mee gehad.

Inventaris - Steam

Pagina: 1