Welke headset

Pagina: 1
Acties:

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
beste mensen,

Ben al een tijdje aan het denken welke headset nu goed is op de p
c voor te gamen, Ik had zelf gehoord dat de Logitech G35 wel goed is voor zijn prijs van 115.

Maar weten jullie misschien nog een goede of betere die aan mijn eisen voldoet?

Heb niet veel eisen maar dit zijn ze:
- 7.1 surround
- Met kabel

Natuurlijk wil ik ook dat die lekker zit en dat de microfoon goed zit, maar dat zijn zo'n beetje de standaard eisen van een headset.

Dus graag hoor ik jullie aanbevelingen en eventuele eigen ervaringen met headsets.

Groetjes,

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 25-02 18:47
Ik gebruik nu zelf deze:

pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

En geloof me, als je deze een weekje hebt gebruikt wil je niet meer terug!
Ik gebruik hem nu al een half jaar en ik ben verliefd geworden op dit ding, zit na 10 uur nogsteeds lekker. microfoon is geweldig.

Ook voldoet deze aan jou eisen. 7.1 surround en met een draad.

1 minpuntje van deze headset: het draad krult nogal op na een paar weken. maar als dit nou het enige is.. :P

Ik hoop dat je deze heqadset wil overwegen!

• N.Uckerman
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 15-04-2024
Bartallstar schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:41:
Ik gebruik nu zelf deze:

pricewatch: Logitech G430 Surround Sound Gaming Headset

En geloof me, als je deze een weekje hebt gebruikt wil je niet meer terug!
Ik gebruik hem nu al een half jaar en ik ben verliefd geworden op dit ding, zit na 10 uur nogsteeds lekker. microfoon is geweldig.

Ook voldoet deze aan jou eisen. 7.1 surround en met een draad.

1 minpuntje van deze headset: het draad krult nogal op na een paar weken. maar als dit nou het enige is.. :P

Ik hoop dat je deze heqadset wil overwegen!
Hartstikke bedankt, ga ik hier eens na opzoek:)

• Bitage
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:38
- 7.1 surround
Je weet dat dit vaak placebo is hè? Je kan ook in je RealTek drivers of iets vergelijkbaars surround virtualisatie aanzetten, dat is in principe ook wat zo'n headset doet. Je hebt immers maar twee oren en hoort dus altijd stereo. De enige manier waarop je "surround" kan horen is door verschillen in pitch en dit kan puur softwarematig gedaan worden.

Als je dus op zoek bent naar iets in de 115 euro prijsklasse, zou ik als ik jou was eens kijken naar de pricewatch: Audio-Technica ATH-M50 (Zwart). Dit is een absolute koning in zijn prijsklasse. Zelf een clip-on mic van een paar euro er bij nemen en je bent klaar.

Ga in ieder geval nooit voor "gaming uber 1337" headsets, de kwaliteit (i.e. frequentie respons) is ronduit bagger en de microfoon is niets beter dan simpele clip-on's. Bovendien: als de mic kapot gaat kun je de halve headset wegflikkeren (bij zowel mijn fatality headset en een creative alpha is dit gebeurt, sindsdien nooit meer van die troep in huis).