Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamboolars
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-08 20:23
Zoals de titel al verklaart, heb ik last van FPS drops met mijn nieuwe pc.

PC specs:

Palit GeForce GTX 770 Jetstream 2GB
ASRock 970 Pro.
AMD FX-9370
Corsair Vengeance [16gb] [4x4] CMZ8GX3M2A1600C9
Corsair TX650W [650W]
Windows 8.1 Enterprise [64-bit]
Samsung 840 series [120GB]
1TB HDD

mogelijk nuttige achtergrond info

Na het assembleren van mijn pc had ik wat problemen met de NVIDIA-driver: een blackscreen die na een minuut of twee recovert waarna ik een error kreeg [ERROR: graphics driver has stopped responding and has recovered] een oudere driver installeren bleek de oplossing van dit probleem te zijn, doordat de driver zich automatisch update is de driver nu wel up-to-date (GeForce 355.23 driver) zonder dat ik errors of blackscreens krijg.

Uiting van het probleem:

in DayZ
Omdat al mijn vrienden deze game hadden, had ik ook DayZ Standalone gekocht, hier was ik een hele tijd zoet mee en speelde dus ook geen andere spellen.
In DayZ ervaarde ik enorme framerate-drops elke 10 tot 15 seconden(deze duren ong. 5 sec. waarna het spel weer normaal,smooth en dus speelbaar wordt). DayZ is nog in alpha en daarom slecht ge-optimized, Ik wist zeker dat het probleem bij DayZ lag. Totdat ik Rome: Total War 2 ging spelen....

in Rome: Total War 2
Omdat ik DayZ was gewend viel het mij niet direct op dat bij het spelen van Rome: Total War 2 ook FPS drops zijn.
Dit is vooral vervelend als je in een battle zit.(langzaam zoomen en pannen tijdens de drops)
In-game bij RTW2 ben ik erachter gekomen dat de FPS-drops even erg zijn bij "low" als in "high" settings,(dit is ook het geval bij DayZ)ook kwam ik erachter(D.M.V een app op mijn G-15 toesenbord) dat mijn CPU ongeveer 10% meer wordt gebruikt tijdens de FPS-drops.

zelfs Netflix...
Op 18 maart probeerde ik voor het eerst Netflix uit op mijn PC, ik was verrast door het feit dat ik met het afspelen van een Top-Gear aflevering ook FPS-drops krijg.(normaal films afspelen via VLC-mediaplayer gaat wel gewoon goed)

Dus...

Ik vraag voor de eerste keer in mijn leven hulp van een forum, Omdat ik het probleem maar niet krijg gelokaliseerd.

krijgt de Videokaart/CPU/MB niet genoeg power?
zit mijn Videokaart in een slechte PCIE-Slot?
Overheat een van mijn componenten en presteren ze minder om de schade te beperken?
Heb ik een slechte geheugenmodule tussen mijn 4 modules zitten?
Is er een probleem met de NVIDIA-Driver?
Kan het misschien aan mijn monitor liggen?

Zoals jullie zien weet ik maar geen raad met dit issue...
Hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:13

D4NG3R

kiwi

:)

Legaal? Gekraakte versies geven nogal eens wat problemen.

(We zijn hier trouwens niet op Twitter dus laat die hashtag onzin in het vervolg weg :Y) )

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 20-03-2014 22:31 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamboolars
Het gaat hier inderdaad over een gekraakte versie van Windows 8.1 Enterprise 64-bit.
Ik denk echter niet dat daar de oorzaak ligt, ik had namelijk eerst een andere versie van Windows 8.1 geïnstalleerd, Win 8.1 Pro 64-bit,waarbij ik ook FPS drops had.

Twee verschillende versies van Windows 8.1 , twee verschillende torrents, hetzelfde probleem.

het kan natuurlijk zo zijn dat ik twee keer een onstabiele versie van Windows 8.1 heb geïnstalleerd. hier merk ik echter niets van in mijn huidige OS, hij blijkt stabiel te zijn.

[ Voor 3% gewijzigd door lamboolars op 20-03-2014 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lani100
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 06-09 17:02
Je moederbord met een 970 houdt je cpu zwaar tegen die cpu heeft minimaal een goeie 990 chipset nodig dit omdat je huidige mobo vrm's te kort komt of te weinig kan koelen waardoor je cpu gaat terug clocken.

Neem ook even een kijkje in je BIOS en controlleer of je ram snelheid goed staat ingesteld en dat de bankjes in dual/quad channel staan.

[ Voor 25% gewijzigd door lani100 op 21-03-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartallstar
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18-06 14:07
Of kijk op ebay voor een legale kopie van windows 8.1 pro :) kost je maar 30 euro ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lamboolars
lani100 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:35:
Je moederbord met een 970 houdt je cpu zwaar tegen die cpu heeft minimaal een goeie 990 chipset nodig dit omdat je huidige mobo vrm's te kort komt of te weinig kan koelen waardoor je cpu gaat terug clocken.

Neem ook even een kijkje in je BIOS en controlleer of je ram snelheid goed staat ingesteld en dat de bankjes in dual/quad channel staan.
Bedankt voor je reactie, ik zie nu dat ik voor een te "mid-end"mobo heb gekozen.... 8)7

Een mobo met een 990FX/990X chipset zou dus al voor veel verschil zorgen,correct?
Zoja, zou de ASRock 990FX Extreme3 (pricewatch: ASRock 990FX Extreme3)
een verstandige keuze zijn?

Met de RAM setting was niets mis mee.(net even in BIOS gecheckt)

nogmaals bedankt!
Pagina: 1