Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)

Ik weet dat Tweakers sinds een tijd meer advertisement toont om de inkomsten op peil te houden, dat vind ik prima want ik maak graag gebruik van tweakers. Maar er was ook beloofd dat het niet opdringerig/schreeuwerig zou gaan worden etc... maar dat valt helaas erg tegen. Ik kom nu regelmatig stukken reclame tegen die een menu blokkeren, of stukken tekst bedekken en ik heb zelfs al eens een smerige soort element meegemaakt wat ineens een stuk groter wordt als je er met de muis overheen gaat en dan klik je ineens op de reclame ipv de link ernaast die ik werkelijk wilde aanklikken.
Dergelijke advertisment komt steeds vaker langs en ik vind het echt heel jammer want het verpest sowieso het uiterlijk van de website, op het knipperen van de reclame na kan het mijn inziens bijna niet schreeuweriger... wat mij betreft stimuleer je zo het gebruik van adblockers.
Mag het aub de helft minder? In het geval van het voorbeeld in het screenshot hierboven was die 'header/banner' toch al heel mooi geweest? Nu is dit een vrij ernstig voorbeeld, maar het is ook niet de eerste keer. Ik kan mij zelfs niet voorstellen dat de devvers hier blij mee zijn... het ziet er erg rommelig uit zo.
Met de tracker is het nog verder verschoven..

en zonder tracker

Maar je weet waarschijnlijk ook dat Tweakers direct acteert als blijkt dat een dergelijke overlay niet lekker werkt of zelfs content verbergt zoals in dit geval.MicGlou schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:29:
Bij mij precies hetzelfde op verschillende beeldschermen en verschillende browsers... dit is overigens ook niet de eerste keer. Ik was eigenlijk van plan zelf een topic aan te maken, maar er staat er nu toch al eentje.
Ik weet dat Tweakers sinds een tijd meer advertisement toont om de inkomsten op peil te houden, dat vind ik prima want ik maak graag gebruik van tweakers. Maar er was ook beloofd dat het niet opdringerig/schreeuwerig zou gaan worden etc... maar dat valt helaas erg tegen. Ik kom nu regelmatig stukken reclame tegen die een menu blokkeren, of stukken tekst bedekken en ik heb zelfs al eens een smerige soort element meegemaakt wat ineens een stuk groter wordt als je er met de muis overheen gaat en dan klik je ineens op de reclame ipv de link ernaast die ik werkelijk wilde aanklikken.
Dergelijke advertisment komt steeds vaker langs en ik vind het echt heel jammer want het verpest sowieso het uiterlijk van de website, op het knipperen van de reclame na kan het mijn inziens bijna niet schreeuweriger... wat mij betreft stimuleer je zo het gebruik van adblockers.
Mag het aub de helft minder? In het geval van het voorbeeld in het screenshot hierboven was die 'header/banner' toch al heel mooi geweest? Nu is dit een vrij ernstig voorbeeld, maar het is ook niet de eerste keer. Ik kan mij zelfs niet voorstellen dat de devvers hier blij mee zijn... het ziet er erg rommelig uit zo.
[ Voor 79% gewijzigd door Equator op 21-03-2014 07:36 ]
Is van te voren testen niet gewoon een optie?Equator schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:32:
Maar je weet waarschijnlijk ook dat Tweakers direct acteert als blijkt dat een dergelijke overlay niet lekker werkt of zelfs content verbergt zoals in dit geval.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Ik heb op de frontpage zelfs weer een horizontale scrollbalk gekregen
browser: Chrome
resolutie: 1680 x 1050
Intentionally left blank
Browser: FF nightly
Resolutie: 1920x1200
/edit: Ah ik was al te laat. Hij staat nu uit inderdaad.
[ Voor 10% gewijzigd door marcel50506 op 21-03-2014 08:50 ]
in ieder geval bedankt voor de snelle actie. Het was mij al opgevallen.crisp schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:49:
We hebben inmiddels de banners even helemaal uitgezet aangezien het tijd kost om een enkele banner te (laten) verwijderen.
Met die irritaties kan ik het op zich wel met je eens zijn. Ik denk alleen niet dat het realistisch is te verwachten dat Tweakers besluit om de reclame te verminderen. Bij de switch naar Tweakers 7 in Oktober 2012 kon iedereen die bui zien hangen met het relatief smalle contentveld en grote lege vlakken aan weerszijden. Ik moet zeggen dat Tweakers die optie om ook de zijvensters met reclame te vullen nog niet eens zoveel heeft ingezet. Of dit met hoge reclamekosten of met technologsche weerbarstigheid te maken heeft is niet zo snel te beoordelen. Los van reclames lijkt het me trouwens al een uitdaging om de site op al die verschillende displays goed getoond te krijgen.MicGlou schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 07:29: Ik kom nu regelmatig stukken reclame tegen die een menu blokkeren, of stukken tekst bedekken en ik heb zelfs al eens een smerige soort element meegemaakt wat ineens een stuk groter wordt als je er met de muis overheen gaat en dan klik je ineens op de reclame ipv de link ernaast die ik werkelijk wilde aanklikken.
Aannemende dat de meeste Tweakers geen eigen reclamebureau hebben moeten we ons maar niet wagen aan het beoordelen welke reclame effectief is en welke niet. Ook irritante reclames (wasmiddelen) zouden een positief effect op verkopen hebben. Mischien ligt er wel een grens voor Tweakers als gebruikers door het zintuigbombardement eerder de site verlaten dan ze anders zonder zouden hebben gedaan. De reclamemakers hebben waarschijnlijk dan hun doel bereikt, het wordt alleen minder meetbaar, omdat de het aantal pagesviews relatief omlaag is gegaan.
Wil je een EU leger? Teken dan de petitie Protect us with a European ARMY (Volt EU)
Die extra lege ruimte is sitebreed veelal een designding, niet extra ruimte voor reclame. Femme heeft destijds ook wat meer reclameposities mogelijk gemaakt geloof ik, maar de totale hoeveelheid reclame per pagina is volgens mij niet verhoogd.teacup schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:41:
Met die irritaties kan ik het op zich wel met je eens zijn. Ik denk alleen niet dat het realistisch is te verwachten dat Tweakers besluit om de reclame te verminderen. Bij de switch naar Tweakers 7 in Oktober 2012 kon iedereen die bui zien hangen met het relatief smalle contentveld en grote lege vlakken aan weerszijden. Ik moet zeggen dat Tweakers die optie om ook de zijvensters met reclame te vullen nog niet eens zoveel heeft ingezet. Of dit met hoge reclamekosten of met technologsche weerbarstigheid te maken heeft is niet zo snel te beoordelen. Los van reclames lijkt het me trouwens al een uitdaging om de site op al die verschillende displays goed getoond te krijgen.
Als een reclame de layout breekt of dermate irritant is dat je de site niet meer kan of wil gebruiken is dat overigens wel een topic waard om dat aan te geven. Tweakers doet zo veel mogelijk haar best om acceptabele reclames te tonen maar soms glipt er wat tussendoor dat niet helemaal aan de regels/afspraken voldoet.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Dat lijkt specifiek een bug in IE11 te zijn en moeten we nog verder onderzoeken...MicGlou schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:44:
Vandaag werkt de banner op de FrontPage niet helemaal lekker icm met IE... chrome en Firefox gaat prima.
[afbeelding]
zie ook Pulldown wordt doorkruist
[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 27-03-2014 08:34 ]
Intentionally left blank