Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik een vervangend scherm voor deze mobiele telefoon kan kopen? Of weet iemand een modelnummer of wat telefoons die hetzelfde scherm gebruiken? Ik heb gegoogled en niks gevonden ook heb ik een mail gestuurd naar de site van wolfgang maar ik krijg geen reactie.

Dit is trouwens de eerste keer dat ik een scherm van een mobiel vervang maar ik kan best wel overweg met een soldeer apparaat. Alleen ik neem aan dat een nieuw scherm niet met een gebruiksaanwijzing komt dus als iemand nog tips heeft laat maar horen :).

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-11 14:15
Verwijderd schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 20:49:

Dit is trouwens de eerste keer dat ik een scherm van een mobiel vervang maar ik kan best wel overweg met een soldeer apparaat. Alleen ik neem aan dat een nieuw scherm niet met een gebruiksaanwijzing komt dus als iemand nog tips heeft laat maar horen :).
Recente telefoons zijn vaak modulair opgebouwd. Elke module (camera, wifi, display, etc.) heeft zijn eigen connector die je op je telefoonbord kan prikken. Soldeerbout kan je dus in de kast laten. :)

Opbouw is vaak vrij simpel. Wat het lastig maakt is vooral het gepriegel. Alles is inie-mini en fijn (klein) gereedschap is wel een must. Overigens kan je voor een paar euro speciale telefoon gereedschaps kitjes kopen. Kijk daar ook even naar als je zelf niets hebt.

Ow en wat dubbelzijdig tape kan ook wel handig zijn. Een aantal modules en ook wat kabels zitten vaak vast op het bord met dubbelzijdig tape. Als je de electronica verwijderd en vervolgens weer terug zet (wat vaak nodig is om bij het display te komen) wil het vaak niet zo goed meer plaken. Dan is wat dubbelzijdig tape wel handig.

[ Voor 7% gewijzigd door ChojinZ op 20-03-2014 21:07 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de tip CHojinZ, helaas heb ik nog geen reactie van Wolfgang gekregen en nog geen vervangend scherm gevonden. Misschien ga ik wat reparatie winkels mailen om te vragen of hun weten wat voor scherm ik kan gebruiken.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vragen over waar iets te kopen horen niet thuis in Mobile. Ik tik je topic daarom door naar SF.

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Na wat overleg een tikje naar MAA, alhoewel het daar ook niet helemaal past :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.