Hoi tweakers,
Al enige tijd lees ik hier mee in de aankoopadviezen voor laptops, maar nu denk ik dat ik zelf wat advies nodig heb. Mijn huidige Asus van 7 jaar oud is nodig aan vervanging toe. Ik heb mijn keuze beperkt tot 3 modellen van 3 verschillende fabrikanten.
Informatie
In principe ga ik de laptop gebruiken voor gewone office taken, internet, email lezen, incidenteel foto’s bewerken, films afspelen in HD. Voor meer intensievere taken heb ik mijn desktop. Al vind ik het wel belangrijk dat de laptop een 5-7 jaren mee kan, en heb daar wel wat extra voor over. Mijn budget ligt tussen de 750-800 euro, maar goedkoper mag natuurlijk altijd. De laptop mag een schermdiagonaal van maximaal 15,6” hebben en moet full HD zijn. Werkgeheugen 6-8GB (en het liefst uitbreidbaar tot 16GB voor toekomstvastheid). De laptop moet makkelijk mee te nemen zijn, maar zal er niet dagelijks mee sleuren. HDD is voor nu voldoende, deze wil ik t.z.t. upgraden naar een SSD. Touch-screen is geen vereiste.
HP Envy 15-j043ed
http://tweakers.net/pricewatch/358050/hp-envy-15-j043ed.html
In de actie bij de Paradigit voor €799. Ik twijfel hier met name om de degelijkheid van de behuizing, al komt deze in de reviews van andere modellen wel goed uit de bus.
Met kortingscode hier uit het forum is deze laptop €740.
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7537/pd?oc=cn75315&model_id=inspiron-15-7537
Met de huidige actie met €50 korting komt deze laptop op €850.
Al enige tijd lees ik hier mee in de aankoopadviezen voor laptops, maar nu denk ik dat ik zelf wat advies nodig heb. Mijn huidige Asus van 7 jaar oud is nodig aan vervanging toe. Ik heb mijn keuze beperkt tot 3 modellen van 3 verschillende fabrikanten.
Informatie
In principe ga ik de laptop gebruiken voor gewone office taken, internet, email lezen, incidenteel foto’s bewerken, films afspelen in HD. Voor meer intensievere taken heb ik mijn desktop. Al vind ik het wel belangrijk dat de laptop een 5-7 jaren mee kan, en heb daar wel wat extra voor over. Mijn budget ligt tussen de 750-800 euro, maar goedkoper mag natuurlijk altijd. De laptop mag een schermdiagonaal van maximaal 15,6” hebben en moet full HD zijn. Werkgeheugen 6-8GB (en het liefst uitbreidbaar tot 16GB voor toekomstvastheid). De laptop moet makkelijk mee te nemen zijn, maar zal er niet dagelijks mee sleuren. HDD is voor nu voldoende, deze wil ik t.z.t. upgraden naar een SSD. Touch-screen is geen vereiste.
HP Envy 15-j043ed
http://tweakers.net/pricewatch/358050/hp-envy-15-j043ed.html
In de actie bij de Paradigit voor €799. Ik twijfel hier met name om de degelijkheid van de behuizing, al komt deze in de reviews van andere modellen wel goed uit de bus.
- Intel Core i7-4700MQ Processor
- Windows 8 64
- 15.6" FHD(1920x1080) glanzend scherm
- Nvidia Geforce 740m 2GB
- 8GB (maximaal 8GB)
- 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
- 4xUSB 3.0
- Voldoet aan alle eisen
- Erg veel goede hardware voor de prijs
- Toekomstvaste hardware
- Goed/snel leverbaar
- Mooi design
- Binnen budget
- Erg weinig informatie over te vinden op de HP site
- Werkgeheugen maximaal 8GB
- Weinig reviews online beschikbaar
- Matige review op Notebookcheck (voor de 15-j011sg, maar volgens mij vergelijkbare laptop)
Met kortingscode hier uit het forum is deze laptop €740.
- Intel Core i5-4200M Processor (3MB Cache, up to 3.10GHz)
- Windows 8 64
- 15.6" FHD(1920x1080) AntiGlare - Black
- E540 NV N14P-GV2+ Graphics,2GB (Geforce 740m)
- 8GB PC3-12800 DDR3L SDRAM 1600MHz SODIMM (maximaal 16GB)
- Keyboard with Number Pad - US English Euro
- E540 UltraNav with FPR PC
- 2xUSB 3.0, 1xUSB 2.0
- 500GB Hard Disk Drive, 7200rpm
- DVD Recordable 8x Max Dual Layer
- 6 cell Li-Ion Battery 62WH - 75+
- 90W AC Adapter - EU
- Intel Dual Band Wireless 7260AC with Bluetooth 4.0
- Publication - WE (FR/GE/IT/DU/EN)
- 1 Year Depot or Carry-in
- Goedkoper dan de HP
- Degelijke behuizing?
- Kwalitatief goede laptop
- AC draadloos netwerk
- Naar mijn idee een beter gebalanceerd systeem, de i5 past beter bij mijn doeleinden
- Wat langere levertijd (+- 2 weken)
- Alleen online, geen fysieke shop voor garantieafhandeling
http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15-7537/pd?oc=cn75315&model_id=inspiron-15-7537
Met de huidige actie met €50 korting komt deze laptop op €850.
- Intel Core i7-4500U Processor
- Windows 8 64
- 15.6" FHD(1920x1080) touch-screen
- Nvidia Geforce 740m 2GB
- 8GB (maximaal 16GB)
- 1000GB Hard Disk Drive
- Goede garantieafhandeling
- Erg mooi design
- Grote HDD
- Nieuwer type gpu
- Veel negatieve ervaringen (waaronder hier op het forum)
- Over budget
- ULV processor, iets minder krachtig dan de m processors
- Varianten met full HD scherm zijn automatisch veel duurder
- Naar mijn idee is Dell de laatste jaren kwalitatief wat minder geworden
[ Voor 0% gewijzigd door PatrickPR op 21-03-2014 16:14 . Reden: Proc. nummer van de HP klopte niet ]