Een tijdje geleden is bij ons door ziggo een nieuwe cisco modemrouter geïnstalleerd. Ik ben een meisje en woon in een studentenhuis met 4 anderen die allemaal geen verstand hebben van dit soort dingen. Eerst hing de router op de gang zodat iedereen goed bereik had. De nieuwe router moest echter geplaatst worden waar de coax-kabel ons huis binnen komt, dit is voor mij helemaal aan de andere kant van het huis. Ik woon in een erg drukke buurt, waar veel wifi-netwerken aanwezig zijn en dus veel verstoring van het wifi-signaal is. Resultaat: Hele slechte wifi verbinding in mijn kamer, en als ik überhaupt verbinding kan maken is het zo sloom dat ik niet normaal youtube kan kijken. Bekabeld haalt het internet wel de goede snelheid, maar ik heb een macbook air, en dus geen netwerkaansluiting. Mijn telefoon heeft ook vaak geen verbinding. Ook wil ik eigenlijk niet afhankelijk zijn van een netwerk kabel voor mijn internetverbinding.
Ik heb geprobeerd om de kanalen in het modem aan te passen om zo min mogelijk last te hebben van alle wifi-drukte, maar ook dit hielp niet.
Ik heb hierover ziggo opgebeld, en kreeg van hun te horen dat ze geen garantie gaven op wifi. Ik kreeg als advies dat ik een router moest kopen en deze via een netwerkkabel moest verbinden met het modem. Dan zouden zij voor mij het modem in bridge modus zetten zodat de wifi weer via een router in het midden van het huis gaat en hopelijk mijn internet het weer doet.
Nou is mijn vraag welke router hiervoor het best geschikt is? Ik wil iets hebben met goed bereik, maar eigenlijk niet te duur.
Ik heb geprobeerd om de kanalen in het modem aan te passen om zo min mogelijk last te hebben van alle wifi-drukte, maar ook dit hielp niet.
Ik heb hierover ziggo opgebeld, en kreeg van hun te horen dat ze geen garantie gaven op wifi. Ik kreeg als advies dat ik een router moest kopen en deze via een netwerkkabel moest verbinden met het modem. Dan zouden zij voor mij het modem in bridge modus zetten zodat de wifi weer via een router in het midden van het huis gaat en hopelijk mijn internet het weer doet.
Nou is mijn vraag welke router hiervoor het best geschikt is? Ik wil iets hebben met goed bereik, maar eigenlijk niet te duur.