Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02-10 15:23

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Ik had een wallet op mijn telefoon staan en deze ook netjes gebackupt.
Niks aan de hand denk je zo.
Telefoon gecrasht :(, kocht een nieuwe telefoon :) en kon mijn bitcoins en dogecoins zo weer importeren in de apps.

Echter bij Litecoins krijg ik telkens de melding dat mijn wachtwoord onjuist is.
Ik heb opnieuw bekeken hoe het wachtwoord wordt aangemaakt en je hoeft maar 1x je wachtwoord in te vullen en ik ben bang dat ik daar een typ foutje in heb gemaakt.

Ik heb nu al dagen allerlei variaties geprobeerd om het wachtwoord te kraken maar tot nu toe is er niets gelukt.

Het wachtwoord bestaat uit 19 willekeurige karakters.
Zijn er tools die alle enkelvoudige variaties hiervan kan proberen? elk karakter 1x weglaten of vervangen door een ander karakter?

Oja en het gaat over ruim 7 Litecoins.
Kan iemand mij opweg helpen naar een oplossing.

Feiten die ik heb gevonden:
androidwallets zijn gebasseerd en uitruilbaar met bitcoinj (java client bitcoin).
Wallet heeft er een AES beveiliging op zitten.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
19 willekeurige karakters zijn behoorlijk wat mogelijkheden :)
welk besturingssysteem heb je tot je beschikking? misschien anders een python scriptje maken die alle mogelijkheden geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Ik heb een Windows 8.1 Computer met een I7 4gen met 16gig geheugen.
Python scriptje voor alle mogelijkheden moet nog wel lukken maar hoe ga ik dat uitvoeren op mijn android telefoon of ga ik dat lokaal uitvoeren?
Ik heb een nieuwe wallet geback-upt om te kijken of ik hem op de computer kan ontgrendelen maar nog geen tool gevonden die het is gelukt. daarmee kan ik dus nog niet testen of het gelukt is en gaat mijn programma vrolijk door met de rest uit te proberen.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• two
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19:50

two

Kun je misschien niet bluestacks gebruiken, en daar de apk op installeren?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Mimang ik had er nog nooit van gehoord, maar ondertussen is de instalatie begonnen :).
Eens kijken of dit de juiste mogelijkheden geeft :)

edit: Bluestack geeft mij niet de mogelijkheden die ik nodig heb helaas :(

[ Voor 21% gewijzigd door Smuggler op 20-03-2014 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
Smuggler schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 17:32:
Ik heb een Windows 8.1 Computer met een I7 4gen met 16gig geheugen.
Python scriptje voor alle mogelijkheden moet nog wel lukken maar hoe ga ik dat uitvoeren op mijn android telefoon of ga ik dat lokaal uitvoeren?
Ik heb een nieuwe wallet geback-upt om te kijken of ik hem op de computer kan ontgrendelen maar nog geen tool gevonden die het is gelukt. daarmee kan ik dus nog niet testen of het gelukt is en gaat mijn programma vrolijk door met de rest uit te proberen.
inderdaad eerst een python script maken die alle mogelijkheden geeft, en deze mogelijkheden 1 voor 1 plakken in de desbetreffende android app.

via deze tekst kun je zien hoe je de android app op je phone/tablet start via adb:
http://hyperlogos.org/blo...-adb-And-toggle-bluetooth

en dan vervolgens het plakken op een manier als hier beschreven staat?:
http://stackoverflow.com/...-text-on-android-emulator

en helpen deze links misschien voor het decrypten van je wallet?:
http://bitcoin.stackexcha...mywallet-backup/3037#3037
https://gist.github.com/anfedorov/2757171

[ Voor 9% gewijzigd door efan op 20-03-2014 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of ik het goed begrepen heb. Heb je een vermoeden welk wachtwoord het is (henk of Henk of HENk) of moet je echt 19 tekens gaan brute-forcen? Want dat laatste is niet te doen; zelfs als alle tekens lower case zijn zit je nog met 1926 combinaties, wat uit komt op ongeveer 1.7 * 1033 combinaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Ik heb een exact vermoeden wat het wachtwoord moet zijn:
namelijk: AbcdefghijkLm123#no. (even het wachtwoord anoniem gemaakt). dat zou het wachtwoord moeten zijn maar is het niet op een 1 of andere manier.
Met de android simulator kom ik niet verder omdat het me niet lukt om het juiste bestand te selecteren.
ik ben op dit moment nog bezig met de python scripts die Ido me heeft laten zien. daar zit nog geen vorderingen in maar wellicht heb ik binnenkort een eureka moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Ik heb een lege wallet gemaakt in android en probeer deze te decrypten:

U2FsdGVkX182yetaL/o64515orO8vIqF1rS+7Zxh2Q7nolhZtv7P2+RKK/KJtzoCPAtgJA3ON5uh
H2gtoKGrLCLXO/2bK48EYe2T6/NbEN5nW0DK1IvTgA4k3oj6ItmVu43aYNtlPXkA3S3/zlWk04c4
MVqqu2uQ36ZtrrE6GeSUyJDdHZdUh5ei2wBHe7/U/U9zCTHVIQLAgElb97AAG6aspRtMVbK4Cpa4
qkGDoXA=

Het wachtwoord is Test

Ik heb decrypt websites geprobeerd en de Tools die hierboven beschreven staan van Ido.
Maar ik krijg zelfs dit niet gedecrypt buiten de litecoin tool zelf. ik begin aardig moedeloos te worden ondertussen.

edit: oeps was vergeten dat ik de laatste post had, was niet de bedoeling om een dubbelpost te doen.

[ Voor 8% gewijzigd door Smuggler op 22-03-2014 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-10 23:36

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Ik weet niet hoe handig je bent met Java maar aangezien je zegt dat de wallet vrij uitwisselbaar is met bitcoinj (dat open source is) kun je bitcoinj's Wallet class gebruiken om 'm proberen te openen.

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus je hebt de capslock ook al geprobeert? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
En als je caps en normaal omdraait? Dus Henk wordt hENK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:20
Zie .oisyn, maar als ik het goed zie is het slechts iets van $100 waard (?) wat het hoe dan ook op een beroerd uurloon zou brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Zat ook even te rekenen, is maar 110$
7 bitcoin daarentegen is bijna $4000

[ Voor 35% gewijzigd door Whatson op 22-03-2014 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Rukapul schreef op zaterdag 22 maart 2014 @ 20:24:
Zie .oisyn, maar als ik het goed zie is het slechts iets van $100 waard (?) wat het hoe dan ook op een beroerd uurloon zou brengen...
Mwoa in een uurtje heb ik persoonlijk wel iets in elkaar gedraaid dat een aantal combinaties afgaat, en $100 per uur is op zich geen slecht loon.

Ik wil het wel doen, maar ik kost $90 :Y)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Niet online
En als je je Wallet in de litecoin-qt client plaatst, en via een python script de verschillende mogelijkheden steeds laat proberen via cmd "walletpassphrase <mogelijkheid-X>" ?
En dan een soort van getbalance litecoin-qt adress, en indien <0, try again en bij hoger dan 0, Bingo!
Hoeveel unieke letters en cijfers weet je 100% zeker van je wachtwoord?

En geen idee of het vertrouwd is, maar ik zag ook een walletrecoveryservice.com , en die kost je 20% van je wallet? Minder dan 90$ :)

[ Voor 32% gewijzigd door efan op 22-03-2014 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

iemand ervaring met www recoinvery punt com? gratis tooltje.

update: even geprobeerd maar het zou net zo goed malware kunnen zijn, hoewel clean bevonden door Avira en Spybot, die je wallet probeert te jatten. Ik kreeg namelijk melding van Windows firewall dat het tooltje over internet wilde gaan communiceren bij het starten van het zoeken naar de passphrase.
Toegang geweigerd waarna tooltje ineens klaar was met zoeken ??

[ Voor 75% gewijzigd door JJ Le Funk op 23-03-2014 00:07 ]

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwiebing
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:49
Tja 7 litecoins , wil direct wel met je ruilen . Kan niet meer bij 4.5 bitcoins komen omdat ik het wachtwoord van de privatekey kwijt ben ( paperwallet) . Het wachtwoord is een lukraak random toetsaanslagen van zo'n 20-30 tekens. Dacht deze goed opgeslagen te hebben maar ben nu wel zeker dat dat voorgoed kwijt is. 8)7

Met een beetje gelukt kunnen mijn achterkleinkinderen met bruteforce het wachtwoord herleiden ;).
Dus misschien een ideetje voor een testament/nalatenschap ofzo. ;)

4600 Wp goodwe , Panasonic MDC05F3E5,SWP2 300 L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huismus
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 14-09 20:23
Het zijn geen 19^26 mogelijkheden. Als er maar één typo inzit zoals Smuggler aangaf zijn het "maar" 19*26 = 494 mogelijkheden. Inclusief hoofdletters twee keer zoveel, en als je de hele ASCII-tabel hebt dan nog flink wat meer.

Ik heb wel zin in wat programmeren, eens zien of ik een applicatie kan schrijven die dat doet. Beloof niks :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .oisyn

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Precies. Verder zou je nog kunnen kijken naar een niet-aangeslagen toets (+19 mogelijkheden), een dubbel-aangeslagen toets (+19 mogelijkheden) of twee aanliggende verwisselde karakters (+18 mogelijkheden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties:

Oisyn:
Helaas heb ik nog nooit met java gewerkt, alleen met assembly, C, C++, Python, php en basic,

913nn en Wathson:
CAPSlock ga ik zo eens proberen, had ik nog niet aan gedacht.

Rukapul, Whatson en .oisyn:
Het is ongeveer 100 euro waard. 7,7 litecoins.

ido:
Is een idee maar dan moet ik eerst een script hebben dat sowieso dat formaat kan decrypten, met mijn test wallet is het ook niet gelukt terwijl ik 100% weet wat het wachtwoord is het recoveren daarvan lukte immers ook., (het voorbeeld van mijn vorige post dus).
Ik dacht dat ik alles wist, maar blijkbaar heb ik toch minstens 1 fout gemaakt, als ik dat heb kunnen proberen allemaal en het is nog niet gelukt dan geef ik het op.
walletrecoveryservice.com ben ik ook tegengekomen, heb een mailtje gestuurd met het probleem maar heb nog geen reactie mogen ontvangen.

MrJayMan:
Daarom heb ik liever pythonscripts waarbij ik kan zien wat er gedaan wordt. het is voor mij dan wel een klein bedrag maar voor je het weet ben je alles kwijt. (ben ik nu ook maar dat is anders :P)

pwiebing:
Lijkt mij niet zo'n geschikte ruil op dit moment ;),

Huismus:
Als je zin hebt mag je je gang gaan. Als het je lukt verdien je er ook iets mee denk ik ;), ik zal een advertentie zetten in Vraag en Aanbod zodat we ons aan de forum regels houden.

.oisyn:
Ja, dat zijn allemaal extra mogelijkheden helaas. Gelukkig blijft het allemaal in het behapbare onder de 100.000 mogelijkheden, daar heeft de computer het toch niet zo heel moeilijk mee. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Smuggler op 23-03-2014 10:15 . Reden: De slechte spelling iets wat verbeterd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb je al geprobeerd om de cijfers om te wisselen met de letters waar de cijfers boven staan, als dit niet te onduidelijk is.
Ik bedoel dus; bij mij is bijvoorbeeld de 1 een q als ik hem niet lang genoeg ingedrukt houd.
misschien is het hier fout gegaan? want dat is mij ook al een paar keer gebeurd, dan had ik pietjeqwe staan in plaats van pietje123..of pietje1w3 of iets in die richting
ik hoop dat dit helpt, en anders word het inderdaad gewoon proberen proberen proberen, of je eigen wachtwoord proberen te hacken

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2014 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:45

BLACKfm

o_O

Smuggler schreef op zondag 23 maart 2014 @ 09:58:
Rukapul, Whatson en .oisyn:
Het is ongeveer 100 euro waard. 7,7 litecoins.
Maak daar intussen maar een euro of 75 van ;).

Litebit.eu voorraad check :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:40
Kan het zijn dat je perongeluk de invoertaal hebt gewijzigd? Als je control+shift indrukt zitten veel tekens ineens ergens anders.

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
ja die waarde daalt wel lekker de laatste tijd.
Erkel, het is ingevoerd op een android toestel je ziet dus op welke toetsen je hebt gedrukt.
Aan de oploskant is al van alles geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkel
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19:40
Tjah dan wordt het toch een scriptje :) Wat je ook kan proberen, is veel woorden typen op je android keyboard waar die characters van je password in voorkomen, en dan kijken of je regelmatig dezelfde typefout maakt, en dan die letters omwisselen in je password. Waarschijnlijk een kansloze poging, maar je weet het nooit...

C2D E6600 - 2048MB Kingston - Sapphire HD2900XT - 200Gb Samsung - Asus P5B-E

Pagina: 1