Matrox 450: Retail of OEM?

Pagina: 1
Acties:

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Topicstarter
Stomme vraag misschien, maar wie kan mij vertellen wat het verschil is tussen een Matrox 450 32MB DDR OEM en een Retail-versie daarvan?

Specs? Zie ondertitel...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Bij de ene krijg je een boekje erbij, bij de andere niet. De CD zit er dacht ik wel bij, van het verloopkabeltje weet ik het zeker.

• DaDaJoker
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-01-2025

DaDaJoker

Specs? Zie signature...

Topicstarter
Hmmm... duur boekje dan.

En hoe zit het met garantie e.d.?

Specs? Zie ondertitel...

• Dennis
  • Nu online
Op zaterdag 09 juni 2001 09:07 schreef DaDaJoker het volgende:
Hmmm... duur boekje dan.

En hoe zit het met garantie e.d.?
Die is gewoon hetzelfde.

Verwijderd

Je krijgt bij de retail een doos en handleiding. Ik geloof dat je bij de retail van Matrox nog kabels erbij krijgt (tv-out kabel bij Dual Head).

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Klopt.
De OEM-versie geeft puur de drivers erbij; je kan dan voor $16 (geloof ik) bij Matrox die TV-out kabel erbij kopen.
Maar die is ook zelf te maken hoor... :)

Verwijderd

Weet iemand waar zo'n verloopkabeltje te koop is in nederland ?(of heeft misschien een mede-tweaker er een extra liggen ?). Ik ben niet zo technisch dat ik die dingen zelf kan maken. :Y)

Verwijderd

Klopt niet altijd. Die kabel zit er soms bij. In ieder geval verkoopt www.informatique.nl ze bij de 32 mb oem versie (+-300,-) samen met de software dvd speler van matrox en drivers.
Ook kun je daar de kabel los kopen voor iets van 35,-

Verwijderd

Ik geloof dat CTW die kabels wel los verkoopt. Ik heb er een klaar liggen voor verstuur naar iemand anders hier, en 1 hou ik er lekker zelf :)

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Die kabel moet sinds een maandje ofzo bij allebei de versies gelevert worden :)

Dat was eerst niet zo maar nu krijg je dus een cd en een kabel bij een OEM

Bij de retail betaal je bij Matrox alleen voor de doos.
Als je genaaid bent en dus geen kabeltje hebt gekregen kan ik je er wel eentje leveren, wij verkopen ze voor 25 gulden.

Alle proemn in n drek

• CV_SmileY
  • Laatst online: 10:05

CV_SmileY

JackOfAllTrades MasterOfNone

Op dinsdag 31 juli 2001 21:34 schreef edwinx het volgende:
Klopt niet altijd. Die kabel zit er soms bij. In ieder geval verkoopt www.informatique.nl ze bij de 32 mb oem versie (+-300,-) samen met de software dvd speler van matrox en drivers.
Ook kun je daar de kabel los kopen voor iets van 35,-
Bij die kaart van informatique voor 300,- krijg je het kabeltje bij. Dat losse kabeltje heb je nodig bij de 16mb versies dar zit het kabeltje namelijk niet bij.
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat de Retail versies hoger geclocked zijn. Klopt dit of is dat pure onzin?

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op dinsdag 31 juli 2001 23:29 schreef Bierkameel het volgende:
Die kabel moet sinds een maandje ofzo bij allebei de versies gelevert worden :)

Dat was eerst niet zo maar nu krijg je dus een cd en een kabel bij een OEM

Bij de retail betaal je bij Matrox alleen voor de doos.
Als je genaaid bent en dus geen kabeltje hebt gekregen kan ik je er wel eentje leveren, wij verkopen ze voor 25 gulden.
correctie, die kabel zit er altijd al bij!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Op dinsdag 31 juli 2001 23:53 schreef harryslinger het volgende:

[..]

correctie, die kabel zit er altijd al bij!
Dat zeg ik toch Frits :P

Alle proemn in n drek

Verwijderd

Op dinsdag 31 juli 2001 23:40 schreef CV_SmileY het volgende:
Ik heb trouwens wel eens gehoord dat de Retail versies hoger geclocked zijn. Klopt dit of is dat pure onzin?
Pure blaha. De G400 OEM en Retail hebben een RAMDAC van 300MHz die je zou kunnen OC'en naar 360MHz, maar de G400 Max en G450 zijn geklokt op 360MHz. Hoger is niet nodig, want er zijn geen beeldschermen die een resolutie aankunnen die een snellere RAMDAC nodig heeft. (dat is 2048x1536x32bit kleuren)

• harryslinger
Op woensdag 01 augustus 2001 00:17 schreef Bierkameel het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch Frits :P
ok mais maar die kabel zat er sinds het begin al in stapels bij de doos in :9~

• harryslinger
Op woensdag 01 augustus 2001 00:24 schreef Jorden het volgende:

[..]

Pure blaha. De G400 OEM en Retail hebben een RAMDAC van 300MHz die je zou kunnen OC'en naar 360MHz, maar de G400 Max en G450 zijn geklokt op 360MHz. Hoger is niet nodig, want er zijn geen beeldschermen die een resolutie aankunnen die een snellere RAMDAC nodig heeft. (dat is 2048x1536x32bit kleuren)
? hoe ga je je ramdac dan tweaken?

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:47
Op woensdag 01 augustus 2001 00:24 schreef Jorden het volgende:

[..]

dat is dan @ 85Hz.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

Verwijderd

Hoe je je RAMDAC tweakt? Bijvoorbeeld met de Matrox Tech Support Tweaking Utility
Je kunt hem ook OC'en met Powerstrip, maar dan moet je verdomd goed weten wat je doet ;)
Een laatste manier is de PINs saven, en in deze file een 2-tal waarden veranderen, dan weer terugsaven in de videobios. Hoe dat ook weer zat moet ik ff opzoeken.

Makkelijkste manier is nog altijd met de MTSTU.
Pagina: 1