Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[js] highcharts laad niet volledig bij veel gegevens?

Pagina: 1
Acties:

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Goede middag :)

Voor een eigen projectje ben ik met highcharts aan het spelen en stuit op het volgende;
Bij 'veel' data lijkt het alsof de 'donut chart' halverwege ophoud met renderen. Ook met vrij weinig data wordt pie niet helemaal zoals 'ie hoort (getest in chrome en safari), de grens lijkt ergens bij 20 (?) items te liggen.

Ik heb het stukje code in jsfiddle gezet, hoop niet dat het een probleem is.

http://jsfiddle.net/kCaVt/

Het stukje code is eigenlijk vrijwel hetzelfde als die van highcharts zelf, met wat extra data. Dat maakt het voor mij een groter raadsel.
Toevoeging: In een gewone pie had ik hier nooit last van met dezelfde data.

Via google komt ik vooral bij problemen met de pie zelf, en vind ik weinig van mensen die het zelfde probleem hebben. Zou het kunnen komen omdat er teveel data in staat? Zie ik iets over het hoofd, of is het een bugje?

[ Voor 4% gewijzigd door koffie-junk op 20-03-2014 16:55 . Reden: toevoeging toegevoegd ]

specs - home

• Rekcor
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08-10 13:03
Lijkt mij probleem van highcharts zelf, zou er een bug-melding van maken op hun forum.

Overigens zie ik het nut niet zo van een dergelijke grafiek: grafieken zijn er om je snel iets te laten zien, deze donut vereist langdurig tuurwerk.

• koffie-junk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-11-2022
Rekcor schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:55:
Lijkt mij probleem van highcharts zelf, zou er een bug-melding van maken op hun forum.

Overigens zie ik het nut niet zo van een dergelijke grafiek: grafieken zijn er om je snel iets te laten zien, deze donut vereist langdurig tuurwerk.
Merci! Ik zal mij verplaatsen naar het forum van highcharts.

Ik kan de vraag over het nut van de grafiek goed voorstellen :) Onder de grafiek zal uiteindelijk nog de data in tekst staan. Overigens ben ik nog aan het kijken wat ik de meeste geschikte vorm vind om al die data weer te geven, maar stuitte dus op het probleem dat de grafiek nu niet goed geladen wordt.

specs - home

• Feanathiel
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online

Feanathiel

Cup<Coffee>

Voor zover ik kan zien, zijn de kleuren gewoon op. Even veranderen in 'var colors = Highcharts.getOptions().colors.concat(Highcharts.getOptions().colors).concat(Highcharts.getOptions().colors)' for the time being, en je ziet dat het werkt. Even zelf kleuren assignen (nettere manier dan hierboven) en volgens mij werkt het dan.

Fiddle

[ Voor 11% gewijzigd door Feanathiel op 23-03-2014 12:06 ]

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Over het algemeen is een pie chart of donut chart een manier om data te verhullen in plaats van te laten zien. Mensen zijn zeer slecht in het zien van hoeken, ten opzichte van het vergelijken van de lengte van staafjes. In dit geval lijkt mij een stacked bar chart veel bruikbaarder. http://www.highcharts.com/demo/bar-stacked

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten