Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

informatiesysteem op scherm

Pagina: 1
Acties:

• jokko
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-08 20:10
Heyy mensen,

Ik weet niet precies waar ik moet zijn ik dacht dat dit redelijk in de buurt kwam.
Voor een bedrijf moet ik op een scherm informatie gaan tonen.
Het gaat om de informatie over de Afdeling ICT, ze zoude graag een scherm willen met informatie zo als:

-Wie is er aanwezig / afwezig
-Informatie over de afdeling (nieuws)
-een teller die bij houd hoeveel calls er zijn aangemaakt en opgelost
-openstaande calls met een eventuele status.
-een server status (Denk aan een Terminal Server en nog wat belangrijkste applicaties).
-data verbruik van de HDD, profiel grote van de gebruikers, etc.
-Standaard dingen (Tijd, Datum, etc.)

Heeft iemand ervaring met zo'n systeem en of hier software voor bestaat.
En hoe we het beste zulke informatie op een scherm kunnen weergeven. Het handigste lijkt met om een computer achter het scherm te zetten en hier alles op te draaien. Voor dit project is geen budget opgegeven dus kom maar op met jullie suggesties :).

Ik hoor het graag!
Alvast bedankt voor het lezen,

Met vriendelijke groet,

Jokko.

• durkp
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Hiervoor zijn verschillende monitoring systemen voor, kijk hierbij eens aan Cacti, zabbix of Nagios.

Systemen werken voornamelijk met snmp.

Zelf ben ik de laatste tijd erg druk bezig om een complete netwerk omgeving te visualiseren in Cacti, met hierbij de plugin PHP-Weathermap. Zodat we in 1 opslag de status van het gehele netwerk kunnen zien.

Alle programma's hebben eigenlijk een beetje het zelfde, het is een kwestie van smaak en wat werkt het beste bij jou omgeving.

• anboni
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Client: browser in kiosk mode

Voor de server heb je een paar mogelijkheden. Heel simpel een webservertje op dezelfde machine neerzetten, php of asp.net applicatie in elkaar bouwen die periodiek de gevraagde informatie verzamelt en het scherm ververst. Als je het serieuzer wilt aanpakken, kun je een volledig monitoring systeem optuigen (Nagios of cacti bijvoorbeeld) die de systemen monitort en waar je ook zelf database queries in kunt opnemen (voor bijvoorbeeld die openstaande calls)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Je hebt vast zelf ook wel wat gezocht naar mogelijke kant en klare oplossingen en andere methodes om dit te realiseren. Wat ben je zoal tegen gekomen? Heb je programma's gezien die in de buurt komen van wat je wil?

Desktop | Server | Laptop