Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe Laptop, o.a. voor vervolgstudie

Pagina: 1
Acties:

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 29-11 22:26
Volgend jaar ga ik werktuigbouwkunde studeren aan InHolland. Mijn laptop, een Dell Latitude D530 Is ondertussen wel aan vervanging toe, dus ben ik op zoek naar een nieuwe laptop. Verder wil ik de laptop ook gebruiken om af en toe een spelletje te spelen, en foto/videobewerking op zijn tijd is ook welkom.

Mijn eerste vraag is of het het waard is om te wachten op de GT 8xxM videochips. Zullen de prijzen van de 7xxm serie erg dalen? Of is de performance boost van de 8xxm serie het echt waard?

Ik zal veel zeulen met die laptop, dus de kwaliteit van de behuizing en de laptop in het algemeen is wel belangrijk voor mij. Ik ben uitgekomen bij het volgende rijtje:
Lenovo Ideapad Y510P
Toshiba Sattellite P50
Dell Inspiron 15
Acer Aspire V5
Asus N550LF

Hoe houden de processors en de videokaarten zich tot elkaar? Is de betere performance van een 4700HQ echt belangrijk ten opzichte van de 4500U voor mijn doeleinden?
En de GPU's? Is er een groot performace verschil tussen de 745, 750 en de 755?

Verwijderd

Ik denk dat in dit topic veel nuttige informatie staat voor jou: \[TU/e + TU Delft + UTwente] Notebookproject 2013-2014 Kun je via jouw opleiding ook niet zo'n soort laptop kopen die volgens de opleiding geschikt is voor een studie werktuigbouwkunde?

De U-varianten zijn volgens mij niet geschikt voor jouw toepassing. Dit zijn energiezuinige varianten die minder performance leveren. Een i5-4200U presteert als een i3-4000M. Het prestatie niveau van een i7-4700HQ wordt niet gehaalt met de U-varianten. In het TU topic zie ik ook dat ze daar gebruikmaken van professionele grafische kaarten die vaak op de support lijst van specifieke software staan en gebruik kunnen maken van de grafische kaart voor specifieke taken. Consumenten kaarten voldoen daar vaak niet aan, maar soms kan dat wel werken. Dat laatste moet je per programma uitzoeken.

Wat is je budget?

• Pyramiden
Ik zal eens contact opnemen met InHolland en even het topic doorlezen.
De top van mijn budget zal rond de 1100 zitten.

Net een Y510P met SLI gevonden voor 1100, dat lijkt ook erg interessant.

[ Voor 24% gewijzigd door Pyramiden op 20-03-2014 15:41 ]

• JackP
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-10 15:23
"Mijn eerste vraag is of het het waard is om te wachten op de GT 8xxM videochips. Zullen de prijzen van de 7xxm serie erg dalen? Of is de performance boost van de 8xxm serie het echt waard?"

Ik vind deze vraag ook zeer interessant!

• Pyramiden
Nou InHolland zelf geeft aan dat het slechts een "moderne standaard" laptop hoeft te zijn... Iets van 4 GB RAM, een i3 en een paar honderd GB HDD...
Ik kan dan bijna aannemen dat het alleen voor tekstverwerken is, wat SolidWorks gaat daar denk ik niet op draaien...

Verwijderd

Opties die komen met een professionele grafische kaart de Quadro K1100M zijn de Dell M3800 en M4800. Beide kosten zo'n 1700 euro inclusief BTW. Als student kun je volgens mij 10% korting krijgen via VIP. De prijzen van laptops met dat soort kaarten liggen een stuk hoger dan consumenten laptops. Je zult dus goed moeten uitzoeken hoe het zit met je opleiding, de programma's die je gebruikt en of er manieren zijn om toch een consumenten grafische kaart te gebruiken.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2014 23:51 ]

• Pyramiden
Tja, er stond zelfs in die mail dat er uberhaubt geen laptop nodig was als er thuis een beetje een desktop stond... Ik had het toch anders ingeschat... Een mobile workstation is dan overkill...
Draait SolidWorks wel op bijvoorbeeld een GT 745/750? Ookal zal de performace niet zijn om over naar huis te schrijven?
Pagina: 1