• Amazon62
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21-12-2024
Beste,

Wij gebruiken een Philips 47" Full-HD tv (1920x1080 resolutie) als beeldscherm voor verschillende laptops, macbooks en een desktop.

Maar de resolutie is heel slecht, ook al is de resolutie op de computer ingesteld op 1920x1080 (60Hz). Ik heb een foto gemaakt, welke niet heel duidelijk is, maar er is goed te zien dat er randen om de letters heen zitten. En foto's zijn ook van heel slechte kwaliteit op het scherm. Alle laptops die aangesloten worden hebben hier last van.

We hebben veel instellingen geprobeert, op de computer en tv, maar dat bied geen verbetering. Er wordt gebruik gemaakt van goede HDMI en HDMI naar DisplayPort kabels.

Apple TV ziet er overigens wel goed uit op het scherm.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit beter kan krijgen? Ik heb al veel gezocht en contact gehad met Philips, maar zonder resultaat. Philips zegt dat als de Apple TV goed beeld geeft, het niet aan de tv ligt.

Alvast bedankt!

Gr Maarten

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3834804/2014-03-20%2011.40.05.jpg

• TFDev
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 26-09-2025
Overscan op de pc/laptop aanstaan? De tv insteld op "volledig scherm" of "16:9" oid? Probeer daar eens mee te spelen.

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Ik heb een soortgelijk probleem gehad met een HDMI-VGA converter met een beschadigde geleider, geen idee of dat dat hier hetzelfde is maar misschien eens de kabels van de Apple tv wisselen met de PC?

Edit: oeps niet nagedacht dat je met HDMI kabels en HDMI-DisplayPort kabels natuurlijk al verschillende kabels bedoelde, ik zat met een soort verloopje in mijn gedachten ipv. een Apple aansluiting vs een andere.

[ Voor 35% gewijzigd door Vnze op 20-03-2014 13:04 ]

• Amazon62
TFDev schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:09:
Overscan op de pc/laptop aanstaan? De tv insteld op "volledig scherm" of "16:9" oid? Probeer daar eens mee te spelen.
Helaas heb ik letterlijk alle functies die enig invloed hebben op het beeld al geprobeerd. Enige wat helpt is om de computer op een lagere resolutie te zetten, maar dan heb je 2 brede zwarte balken aan de zijkant van het scherm. Zonder van het schermgebruik.

Overscan weet ik zo niet te vinden op de computer. Waar vind ik dat? Maar toch vreemd, want de laptops die aangesloten worden zijn vaak ook van klanten die elders geen probleem ondervinden.

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Zet de televisie in de PC-modus op de HDMI ingang waar de PC op is aangesloten.

• Amazon62
Dimens schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:03:
Zet de televisie in de PC-modus op de HDMI ingang waar de PC op is aangesloten.
Er zit geen PC modus op de tv...

• gtrNL
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 15:27
Amazon62 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:23:
[...]

Ik had ook een Philips TV en had hetzelfde toen pc/laptop op de TV was aangesloten, na lang zoeken vond ik de pc optie wel. Zou toch nog even goed in de menu's van de TV neuzen, lost de beschreven problemen op.
Even snel googlen levert op dat praktisch alle Philips tv's van de laatste jaren wel pc modus hebben.

iRacing Profiel

• Dimens
Amazon62 schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:23:
[...]

Dat geloof ik niet.

Om welk model gaat het?

• Amazon62
Dan moet ik verder gaan zoeken.... Videos zijn overigens wel van goede kwaliteit. Alleen teksten en afbeeldingen zijn slecht.

Model: 47PFL5008T/12

Trouwens wel vreemd dat de Philips helpdesk niks gezegd heeft over een PC instelling

[ Voor 22% gewijzigd door Amazon62 op 21-03-2014 10:53 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:13

FeaR

In GoT we trust

Pagina 35 van de Engelse manual:
[Game or computer]: When viewing content from a connected game console, select [Game] to apply game settings. When a computer is connected through HDMI, select [Computer]. Make sure that [Format and edges] > [Picture format] > [Unscaled] is selected to view maximum detail.
Of pagina 40/41 van de Nederlandse handleiding:
[Spel of computer]: Wanneer u materiaal van een aangesloten gameconsole bekijkt, selecteert u [Game] om de game-instellingen toe te passen. Selecteer [Computer] als er
een computer is aangesloten via HDMI. Controleer of [Formaat en randen] > [Beeldformaat] > [Niet geschaald] is geselecteerd voor een maximale detailweergave.
Dus al met al respect voor je eigen inzet dat je contact op hebt genomen met Philips, maar de handleiding heb je zo te zien niet doorgenomen...

[ Voor 46% gewijzigd door FeaR op 21-03-2014 11:01 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Amazon62
Ik kan nu even niet bij de tv, maar als deze weer beschikbaar is zal ik een foto maken van het beeld menu.

Dat verhaal over 'unscaled' heb ik gezien in de manual, maar er staat geen 'unscaled' in het menu. Echt, ik ben een dag bezig geweest met allerlei instellingen...

Hierbij de foto's:

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3834804/2014-03-21%2011.38.40.jpg

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/3834804/2014-03-21%2011.39.14.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door Amazon62 op 21-03-2014 11:43 ]

• Amazon62
Ok, ik heb unscaled gevonden via een ander menu. Maar helaas stond de tv al op deze optie. Helpt dus niet.

• Dimens
PC modus...

• Cobaltos
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-12-2025
Ik zou eerst ook zeggen dat je TV op PC modus moet staan maar dat heb je al tevergeefs geprobeerd. Ik heb zelf bij bepaalde PC/TV combinaties ook wel problemen gehad met de gebruikte HDMI poort. Deze TV had dan zowel een HDMI als HDMI(DVI) poort, waarbij het beeld bij gebruik van de HDMI(DVI) poort zeer veel beter was.

Bij nog weer een andere TV heb ik wel eens succes gehad door de input naam te wijzigen naar PC, uit een dropdown menuutje, dit was een andere instelling dan de reguliere PC modus. Blijf dus vooral zoeken naar nieuwe opties.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Zet alle beeld-"verbeteraars" uit op die input. Met name sharpening.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Amazon62
Beste,

Ik ga denk ik gewoon maar met een laptop naar de winkel waar we de tv gekocht hebben en dan mogen zij mij maar vertellen hoe het moet. Hopelijk staat de tv daar nog...

Ik laat weten wat het resultaat is...

• Dimens
Amazon62 schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 12:06:
Beste,

Ik ga denk ik gewoon maar met een laptop naar de winkel waar we de tv gekocht hebben en dan mogen zij mij maar vertellen hoe het moet. Hopelijk staat de tv daar nog...

Ik laat weten wat het resultaat is...
Vooral doen. Om daar erachter te komen dat je de PC modus aan moet zetten.

Als we dat nou eens hadden verteld in dit topic..

• Amazon62
Dimens schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 15:25:
[...]

Vooral doen. Om daar erachter te komen dat je de PC modus aan moet zetten.

Als we dat nou eens hadden verteld in dit topic..
Dat was niet het probleem.....

• Amazon62
Opgelost! Op aanraden van de Philips helpdesk de tv gereset en de firmware opnieuw geinstalleerd. Nu werkt het eindelijk.... Alle instellingen stonden goed (waren we doorheen gelopen), maar er zat toch iets van een fout in de installatie ofzo.

Bedankt voor de reacties en tips!

Ps: Hier de stappen die ik moest volgen:

1. Herstart de televisie
• Haal de stekker van de televisie uit het stopcontact. Zet de televisie na ongeveer 1 minuut weer aan

2. Herinstalleer de televisie
Let op dat opnames en kanaalinformatie gewist zullen worden tijdens de herinstallatie.
• Druk op de "Home"-knop van de afstandsbediening van de televisie en kies:
[Configuratie] (Setup) > [TV-instellingen] (TV Settings) > [Algemene Instellingen] (General Settings) > [Herinstalleer TV] (Reinstall TV)

3. Fabrieks Instellingen
• Druk op de "Home"-knop van de afstandsbediening van de televisie en kies:
[Configuratie] (Setup) > [TV-instellingen] (TV Settings) > [Algemene Instellingen] (General Settings) > [Fabrieks Instellingen]

[ Voor 58% gewijzigd door Amazon62 op 25-03-2014 15:56 ]

Pagina: 1