Hoe werkt urlspion?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:15
Ik kwam dit tegen:
http://urlspion.nl/

Ik zit vol verbazing te kijken hoe dat moet werken. Voor onze websites zijn er in ieder geval redelijk accurate statistieken voorhanden. Op onze site draait Analytics, verkoopt Google dit door?

Het enige wat ik kan verzinnen, is dat ze bepaalde switches "afluisteren" om te bepalen waar welk verkeer naartoe gaat. Natuurlijk zijn er ook andere aanbieders van dergelijke statistieken, al kan ik zo niet op de naam komen.

Het geeft leuk inzicht in wat concurrenten doen qua verkeer. In die zin kan het dus ook handig zijn voor anderen.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
storeman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:13:
Op onze site draait Analytics, verkoopt Google dit door?
Verkopen weet ik niet, maar je kunt zélf in GA aangeven of je de gegevens wil delen / beschikbaar stellen. En AFAIK zijn die gegevens dan "openbaar"; iedereen kan er dus bij (of mogelijk alleen als je een API key hebt, maar die kan iedere lutser zo aanvragen).

[ Voor 7% gewijzigd door RobIII op 20-03-2014 11:37 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:15
Ah thnx, dat verklaart een hoop.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-10 12:18

André

Analytics dude

Google Analytics info is NIET publiek, zelfs via de API zul je je moeten authenticeren. De optie in Google Analytics om je data te delen was in het verleden bedoeld voor een soort algemene Google benchmark tool, daarin werd alleen data gedeeld als er minimaal 100 sites zich hadden aangemeld. En dan nog zag je alleen totalen en geen individuele cijfers.

Deze tool geeft ook totale bullshit voor de meeste sites, de bron zal bijvoorbeeld de Google Adplanner kunnen zijn, of Alexa. 100% onbetrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10 14:29
Het komt niet via Google Analytics en er klopt vaak niks van.
Alexa en Bing maken wat schattingen bekend, op basis daarvan zullen ze die gegevens publiceren.