Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Excel] Hulp nodig met gegevensverwerking in excel

Pagina: 1
Acties:

• klingkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 21:44
Hallo allemaal,

Voor een zakelijke opdracht ben ik gevraagd dubbele gegevens te verwijderen en te analyseren.

Een dergelijk formulier ziet er als volgt uit (slechts een voorbeeld van de opbouw):

Kolom AKolom B
a1
a1
b2
c1
d2
d2
d1

Nou was het eerst de bedoeling om erachter te komen hoeveel unieke waarden er totaal in Kolom A zijn, dit is me gelukt middels de volgende formule:

=SOM(ALS(INTERVAL(VERGELIJKEN(A1:A7;A1:A7;0);VERGELIJKEN(A1:A7;A1:A7;0))>0;1))

Dit geeft keurig het verwachtte resultaat. (in het voorbeeld: 4)

Nu kreeg ik echter de vraag of ik ook middels een formule aan kon geven hoeveel unieke waarden uit Kolom A voorzien zijn van van een 1 (in Kolom B ). Met andere woorden: Eerst filteren op waarde 1 in Kolom B, vervolgens met de resterende gegevens opnieuw filteren op hoeveel unieke waarden er in Kolom A zitten.

Hetzelfde voor aantal waarden voorzien van een 2, en daarnaast nog hoeveel zowel een 1 als 2 hebben. (in dit voorbeeld slechts 1, de letter d)

Ik ben geen rekenwonder met excel, dus enige hulp zou super zijn!

Grtz

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Maak een draaitabel :)

offtopic:
@Btm maar jij bent behulpzamer <3

[ Voor 50% gewijzigd door Lustucru op 20-03-2014 22:01 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

offtopic:
Grrrr Lustucru, je bent weer snel :D

Dus hier een handleiding voor de Nederlandse Excel: http://office.microsoft.c...alyseren-HA102840046.aspx

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• jjust
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:02

jjust

Het leven is een strijd

Draaitafel is zeker handig.
Omslachtig alternatief is eerst een hulpkolom maken =als(b2=1;A2;0) enz. en dan de formule toepassen. Wel opletten dat je in de hulpkolom de waarde 0 wordt toegevoegd als de "als" formule een false geeft Hierdoor wordt de telling 1 te hoog aangezien de 0 ook een unieke waarde is.(blanks overigens ook)

• klingkie
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 20-11 21:44
Bedankt! Met een draaitabel kom ik er inderdaad wel uit :)

Grtz