Sinds kort ben ik op zoek naar een receiver. Ik heb de andere topics al even doorgenomen, maar die ging vooral over het geluid, en niet zozeer over de verbinding tussen de componenten. Binnenkort verhuis ik, en wil ik het TV/Audiogedeelte gelijk goed opzetten. Ik ben geen audio- of videofiel (maar wat niet is kan altijd komen natuurlijk), maar ik ben de soundbar kwa geluid wel wat zat.
Gezien ik nog niet helemaal zeker weet waar ik de filmkamer wil maken, houd ik de tv/beamer en NAS discussie nog even buiten het topic. Onder de streep vind je wel de uiteindelijke situatie zoals ik het zou willen. Maar de receiver is nu de eerste prioriteit, en de juiste vinden is best lastig.
Mijn eisen:
Mag ook 2e hands (zeker als ik dan beter krijg) en hoeft niet op. Maar gezien de speakers mij 150 euro gekost hebben, en de sub ook zoiets kost, is een versterker van 300+ volgens mij een verkeerde verhouding als ik andere topics lees.
Wat ik zelf gevonden heb:
pricewatch: Yamaha RX-V475 (zwart)
pricewatch: Denon AVR-X1000
pricewatch: Onkyo TX-NR414 Zilver
pricewatch: Pioneer VSX-828-K
wat ik nu heb:
Hier wat ik uiteindelijk wil:
TV/films kijken, met surround sound. Alles vanaf de nas kunnen streamen/bekijken op de tv en receiver. Maar ik wil ook graag muziek kunnen luisteren zonder dat de tv aan moet staan. En het liefst dat mijn vriendin (niet een totale leek, maar wel erg gemakszuchtig met multimedia) het ook kan afspelen. Ik heb nog niet bedacht of ik deze video/gamekamer in de woonkamer wil, of op zolder. Op zolder betekend dat ik de kamer makkelijk kan verduisteren, en dat al mijn consoles aangesloten kunnen worden. Het dak moet nog geisoleerd, dus dan zou ik daar rekening mee kunnen houden. Een beamer op zolder is zeker een optie, maar daarvoor moet ik eerst naar een goede beamerwinkel om mijzelf en vrouwlief te overtuigen (ze betaald graag mee)
Maar in de woonkamer zal je denk ik net wat sneller een filmpje kijken (gemakzucht). De receiver en speakers mogen van mijn vriendin gewoon in de kamer (toen ze ze zag, was ze helemaal enthousiast) maar de oude vergeelde SNES en NES zal een stapje te ver zijn. Nadeel is dan dus dat ik een aparte gamekamer moet maken ipv een videokamer, waar dan eigenlijk ook een surroundset moet komen = dubbele kosten.
wat ik nu heb:
Gezien ik nog niet helemaal zeker weet waar ik de filmkamer wil maken, houd ik de tv/beamer en NAS discussie nog even buiten het topic. Onder de streep vind je wel de uiteindelijke situatie zoals ik het zou willen. Maar de receiver is nu de eerste prioriteit, en de juiste vinden is best lastig.
Mijn eisen:
- HDMI ARC en CEC. Mijn tv heeft alleen digital out coaxial, dus niet optical. Er kan volgens mij wel een converter-kastje tussen maar als dat niet nodig is (ARC).... Daarnaast heb ik graag dat als de tv aangaat, de receiver ook aangaat (CEC).
- een manier om via het netwerk muziek af te spelen (wat is het makkelijkst? van een nas?)
- 5.1 of hoger
Mag ook 2e hands (zeker als ik dan beter krijg) en hoeft niet op. Maar gezien de speakers mij 150 euro gekost hebben, en de sub ook zoiets kost, is een versterker van 300+ volgens mij een verkeerde verhouding als ik andere topics lees.
Wat ik zelf gevonden heb:
pricewatch: Yamaha RX-V475 (zwart)
pricewatch: Denon AVR-X1000
pricewatch: Onkyo TX-NR414 Zilver
pricewatch: Pioneer VSX-828-K
wat ik nu heb:
- pricewatch: Philips 46PFL4908H Zwart met passief 3D en Smart tv functie
- CX-919 Android HDMI Stick welke ik in een IBOOD BOX had zitten.
- pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart) 5.0 setje, dus "moet" nog een sub en receiver
- PC met HDMI. Deze komt op de gamekamer, dus afhankelijk waar de filmkamer komt kan deze ook worden aangesloten.
Hier wat ik uiteindelijk wil:
- Ik wil uiteindelijk graag een NAS, waar alle media op wordt opgeslagen en gedownload. Mijn vader heeft sinds kort een Synology dus daarmee ben ik nu veel aan het prutsen zodat ik straks een goede keus kan maken.
- Gemakkelijk uitzending gemist en RTL XL kunnen terugkijken. de SMART functie van de philips werkt, maar vaak staan programma's er gewoonweg niet tussen, terwijl ze dat op internet wel staan...
TV/films kijken, met surround sound. Alles vanaf de nas kunnen streamen/bekijken op de tv en receiver. Maar ik wil ook graag muziek kunnen luisteren zonder dat de tv aan moet staan. En het liefst dat mijn vriendin (niet een totale leek, maar wel erg gemakszuchtig met multimedia) het ook kan afspelen. Ik heb nog niet bedacht of ik deze video/gamekamer in de woonkamer wil, of op zolder. Op zolder betekend dat ik de kamer makkelijk kan verduisteren, en dat al mijn consoles aangesloten kunnen worden. Het dak moet nog geisoleerd, dus dan zou ik daar rekening mee kunnen houden. Een beamer op zolder is zeker een optie, maar daarvoor moet ik eerst naar een goede beamerwinkel om mijzelf en vrouwlief te overtuigen (ze betaald graag mee)
Maar in de woonkamer zal je denk ik net wat sneller een filmpje kijken (gemakzucht). De receiver en speakers mogen van mijn vriendin gewoon in de kamer (toen ze ze zag, was ze helemaal enthousiast) maar de oude vergeelde SNES en NES zal een stapje te ver zijn. Nadeel is dan dus dat ik een aparte gamekamer moet maken ipv een videokamer, waar dan eigenlijk ook een surroundset moet komen = dubbele kosten.
wat ik nu heb:
- pricewatch: Philips 46PFL4908H Zwart met passief 3D en Smart tv functie
- CX-919 Android HDMI Stick welke ik in een IBOOD BOX had zitten.
- pricewatch: Jamo S 426 HCS3 5.0 (Zwart) 5.0 setje, dus "moet" nog een sub en receiver
- NAS (waarschijnlijk Synology)
- Versterker/Receiver
- extra tv/beamer?
- Subwoofer (waarschijnlijk de jamo sub-210)
[ Voor 4% gewijzigd door Waah op 20-03-2014 10:07 ]