• Cobus_NL
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 31-01 23:04
Hallo allemaal,

ik heb een probleem met me videokaart de MSI r9 280x Gaming.
mijn scherm schokt af en toe. soms meer dan de andere keer maar wel super irritant.

weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

hieronder een linkje van een filmpje die ik gemaakt heb van me scherm om het te laten zien.
voor dat ik op het humble bundel knopje klik gebeurt het!

https://www.dropbox.com/s...2014-03-19%2017.33.24.mov

Kunnen jullie me aub helpen? :)

PSN: CobusNL

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 10:05

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

Misschien handig om je systeem erbij te posten i.c.m een foto van hoe de kaart in je kast zit en zit aangesloten

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 19:49
Ziet er naar uit als de "oude" problemen van het vram dat van clock wisseld...
Houd voor de gein gpu-z er eens naast en kijk of de clocks van je kaart worden aangepast tijdens zo'n "schokje"

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Cobus_NL
Frozen schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:22:
Misschien handig om je systeem erbij te posten i.c.m een foto van hoe de kaart in je kast zit en zit aangesloten
hij zit er gewoon in goed in en aangesloten met een dvi kabel naar me scherm.

dit is me systeem. maar daar kan niet aanliggen. dat heb ik al uitgezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 3770K Boxed€ 283,-€ 283,-
1MSI Radeon R9 280X GAMING 3G€ 267,-€ 267,-
1Shuttle SZ77R5€ 269,-€ 269,-
1Iiyama ProLite B2280HS Zwart€ 153,50€ 153,50
1Corsair CMSO16GX3M2A1600C11€ 124,50€ 124,50
1OCZ Vector 128GB€ 119,37€ 119,37
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.216,37

• Cobus_NL
Spekkie88 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 12:25:
Ziet er naar uit als de "oude" problemen van het vram dat van clock wisseld...
Houd voor de gein gpu-z er eens naast en kijk of de clocks van je kaart worden aangepast tijdens zo'n "schokje"
ik ben ook bang dat dit het is maar wat kan ik hier aandoen?
en je hebt het over een oud probleem? weet je dan ook hoe op te lossen?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-02 17:12
probeer eens wat verschillende driver versies. oude hierbij volledig verwijderen

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 19:00

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gebruik eens de andere dvi port op je vga chip

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Spekkie88
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 04-02 19:49
Cobus_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:09:
[...]

ik ben ook bang dat dit het is maar wat kan ik hier aandoen?
en je hebt het over een oud probleem? weet je dan ook hoe op te lossen?
Ik heb dit probleem ook gehad met de 5870 uit mijn laptop. Dit had er mee te maken dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende vaste powerstates waar tussen gewisseld wordt. Het wisselen tussen deze states was afhankelijk van de maximale clockfrequentie en de load van de kaart. Zo was bij mij het geval dat als ik chrome open had staan (wat gebruik maakt van je gpu) er constant geswiched werd tussen 2 states met verschillende vram frequencies. Dit veroorzaakte geflikker op het scherm.

Voor zover ik weet echter heeft AMD dit opgelost in de nieuwere generatie kaarten, aangezien de clockspeeds (voor zover ik weet) tegenwoordig volledig dynamisch zijn en er geen gebruik meer wordt gemaakt van states...

Ik heb dit op mijn laptop toendertijd op kunnen lossen door het verschil in coreclock tussen de 2 states waartussen werd geswiched te vergroten.

FX8350 @4.8 GHz
i7 4930K @4.5 GHz

• Ferluci92
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 09:52
Voeding?:)

zit een ingebouwde voeding in van een onbekend merk?

Voeding
Behuizing Voeding 500W
Voeding certificering 80 Plus Bronze

• Cobus_NL
Spekkie88 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:17:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad met de 5870 uit mijn laptop. Dit had er mee te maken dat er gebruik wordt gemaakt van verschillende vaste powerstates waar tussen gewisseld wordt. Het wisselen tussen deze states was afhankelijk van de maximale clockfrequentie en de load van de kaart. Zo was bij mij het geval dat als ik chrome open had staan (wat gebruik maakt van je gpu) er constant geswiched werd tussen 2 states met verschillende vram frequencies. Dit veroorzaakte geflikker op het scherm.

Voor zover ik weet echter heeft AMD dit opgelost in de nieuwere generatie kaarten, aangezien de clockspeeds (voor zover ik weet) tegenwoordig volledig dynamisch zijn en er geen gebruik meer wordt gemaakt van states...

Ik heb dit op mijn laptop toendertijd op kunnen lossen door het verschil in coreclock tussen de 2 states waartussen werd geswiched te vergroten.
dus gewoon door hem iets te overclocken eigenlijk?

• Cobus_NL
Ferluci92 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:23:
Voeding?:)

zit een ingebouwde voeding in van een onbekend merk?

Voeding
Behuizing Voeding 500W
Voeding certificering 80 Plus Bronze
aan de voeding ligt het niet! 100% zeker want daar heb ik al een calculator op los gelaten en daar val ik gewoon binnen ;)

• dezejongeman
Cobus_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:31:
[...]
aan de voeding ligt het niet! 100% zeker want daar heb ik al een calculator op los gelaten en daar val ik gewoon binnen ;)
dat is wel een beetje kortzichtig, calculators zijn onbetrouwbaar. en de voeding kan natuurlijk kapot zijn. mijn vermoeden is toch een driver issue. ik heb nu het filmpje eens goed bekeken maar het lijkt er eerder op dat het hele systeem hangt.

• Cobus_NL
dezejongeman schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:35:
[...]

dat is wel een beetje kortzichtig, calculators zijn onbetrouwbaar. en de voeding kan natuurlijk kapot zijn. mijn vermoeden is toch een driver issue. ik heb nu het filmpje eens goed bekeken maar het lijkt er eerder op dat het hele systeem hangt.
dat is niet kort zichtig want heb wel meer gedaan die alleen die calculator want heb hiervoor ook een probleem gehad en toen dacht ook iedereen dat het de voeding was maar dit is het niet!

maar hoe bedoel je dat het hele systeem hangt?

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:49

Mavamaarten

Omdat het kan!

Cobus_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:49:
[...]
dat is niet kort zichtig want heb wel meer gedaan die alleen die calculator want heb hiervoor ook een probleem gehad en toen dacht ook iedereen dat het de voeding was maar dit is het niet!

Eh, een calculator berekent hoeveel watt je PC verbruikt. Dat zegt niks, nul komma nul over de staat van je voeding. Ik denk niet dat het probleem aan je voeding ligt, maar de logica "mijn voeding is OK want het klopt volgens de calculator" slaat helemaal nergens op. Je voeding kan nog altijd stuk zijn.

Android developer & dürüm-liefhebber

• dezejongeman
Cobus_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 13:49:
[...]

ik wou alleen zeggen dat het wat kort door de bocht was, maar ik ook niet vermoed dat het de voeding is.

het lijkt er meer op dat je windows even freezed voor x aantal milliseconden en dan weer verder gaat. ik vraag me dan ook af of het wel bij de videokaart gezocht moet worden.

je kunt misschien even alle drivers verwijderen en herinstalleren. in sommige gevallen de driver van de fabrikant gebruiken nadat je de door microsoft voorgestelde hebt (windows update) hebt getest. denk hierbij aan mobo chipset drivers en video drivers.

misschien is een bios update ook nog wel een optie voor succes

[ Voor 3% gewijzigd door dezejongeman op 20-03-2014 13:58 ]

• DON PAPA
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

DON PAPA

Tweaker-fan

Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Asus MATRIX-R9280X-P-3GD5 en de 13.12 AMD driver, na een update naar 14.3 Beta is dit probleem weg bij mij...

• Cobus_NL
EJSEJS schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:13:
Ik heb hetzelfde probleem gehad met mijn Asus MATRIX-R9280X-P-3GD5 en de 13.12 AMD driver, na een update naar 14.3 Beta is dit probleem weg bij mij...
Dankjewel die beta is gewoon op de AMD site te verkrijgen?

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
ja die is net twee dagen uit , gewoon laatste beta driver pakken , vergeet niet ff met driver sweeper je oude driver te uninstallen en te rebooten voor je de nieuwe erover gooit.

• !mark
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:45
driver sweeper wel even in safe mode doen :P

• Cobus_NL
Bedankt voor de tip van Driver Sweeper maar als ik het goed begrijp heet het nu Display Driver Uninstaller, maar dat doet er niet toe bedankt voor de tip want dit programma kende ik nog niet dus ga het mooi even proberen. en dan hopen dat de 14.3 Beta mij gaat helpen.

• dezejongeman
Cobus_NL schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 14:49:
Bedankt voor de tip van Driver Sweeper maar als ik het goed begrijp heet het nu Display Driver Uninstaller, maar dat doet er niet toe bedankt voor de tip want dit programma kende ik nog niet dus ga het mooi even proberen. en dan hopen dat de 14.3 Beta mij gaat helpen.
jep

• ljt
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-01 14:47

ljt

Had dit probleem ook met. Maakte niet uit welke drivers versie ik gebruikte. Uiteindelijk was het best snel verholpen -> overdrive in CCC uitschakelen. Nooit meer gezien daarna :)

• Cobus_NL
Display Driver Uninstaller gebruikt om alle drivers eraf te gooien van de videokaart en toen de 14.3 beta op geinstaleerd en dit heeft voor mij geholpen.

ik heb het tot nu toe niet meer gezien :)

bedankt allemaal voor het mee denken! _/-\o_

Pagina: 1