Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-05-2024

Furinax

It'll only hurt until you die

Topicstarter
Na lang twijfelen over welk mediacenter aan te schaffen, toch maar besloten om een HTPC bij elkaar te klikken omdat geen enkel mediacenter over de opties beschikte die ik zocht.

Doel:
Afspelen van HD/3D films. Directe aansluiting met HDMI op de HIFI receiver
Afspelen van muziek vanaf HD en CD. Directe aansluiting met optic op de HIFI receiver. Gezien de gelimiteerde ruimte in mijn audiomeubel wordt deze HTPC de vervanger van mijn CD speler.
Downloaden door middel van torrents.

Configuratie:
#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A6-6400K Boxed€ 50,20€ 50,20
1ASRock FM2A88M Extreme4+ retail€ 51,90€ 51,90
1WD Green WD20EZRX, 2TB€ 70,90€ 70,90
1Epsilon EC-HTPC-1€ 48,90€ 48,90
1Netgear Prosafe GS105E€ 24,-€ 24,-
1Scythe Big Shuriken 2 Rev. B€ 31,50€ 31,50
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 60,45€ 60,45
1Asus BC-12D2HT Bulk Zwart€ 48,-€ 48,-
1be quiet! SFX Power 2 300W€ 44,60€ 44,60
1Crucial 2.5" M500 120GB€ 56,-€ 56,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 486,45

Software:
Windows 8.1
XMBC
Torrentclient
Couchpotato oid

Heb voor de Epsilon behuizing gekozen omdat daar de IR al ingebouwd zit en schijnt te werken met de Harmony One. Ik weet dat er niet genoeg ruimte is voor een SSD, HD en optische drive, maar de extra schijf kan eronder gemonteerd worden met wat liefde ;-)

Uiteraard moet de machine zo stil mogelijk zijn omdat deze in de huiskamer komt te staan. Hij staat niet 24/7 aan.

Is deze configuratie solide of hebben jullie nog tips/tricks?

[ Voor 3% gewijzigd door Furinax op 21-03-2014 11:07 . Reden: Software lijstje toegevoegd + wenslijst aangepast moet andere voeding en andere BD speler ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:51
Build ziet er prima uit, op 1 ding na: de voeding. Ik heb een aantal maanden geleden eenzelfde soort build gemaakt met die kast en een fullsized ATX voeding gaat niet passen, zeker niet wanneer er een DVD drive in zit. In de build die ik gemaakt heb zit een SFX-sized voeding van bequiet! en zelfs daarmee is de ruimte voor bekabeling redelijk beperkt.

Afgezien daarvan lijkt het mij een prima build.

Ryzen 7 5800X ~~ 32GB GSkill TridentZ 3600Mhz ~~ ASRock B550 Steel Legend ~~ XFX Radeon RX5700XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-05 15:26
Eens met hierboven. Een ATX voeding gaat niet passen. Een alternatief voor een 300W BeQuiet SFX voeding is de pricewatch: Seasonic SS-300SFD Active PFC (hoewel die op het moment slecht verkrijgbaar is).

Beide voedingen zijn prima (heb met beide ervaring), alleen komt de seasonic iets beter uit de reviews.

Daarnaast Zou ik me afvragen of je ipv een 2TB niet een 3TB HDD wilt. Qua aanschafkosten niet heel veel meer (zeker niet qua TB/€) en geeft je iets meer perspectief voor de toekomst. Nu kan het zo zijn dat 2TB voor jou al meer dan genoeg is, dan kun je dit advies natuurlijk negeren. Echter is mijn persoonlijke ervaring dat mediacollecties nogal willen groeien. En je kan in deze behuizing maar 1 HDD kwijt.

Qua stilte zit je nu al op de goede weg. De CPU koeler is een topper voor low profile kasten, de behuizing zelf is niet helemaal ideaal, maar met een kwartier aan extra tijd voor kabelmanagement kom je een heel eind. Afhankelijk van het meubel waar je de HTPC in plaatst kun je nog een extra casefan plaatsen. Is er veel ruime aan de bovenkant, dan is dit niet nodig, echter staat hij aan de bovenkant krap dan is het juist een goed idee om een stille 80mm casefan op een laag toerental te gebruiken. Deze zuigt namelijk koele lucht aan aan de voorkant, zodat er meer koele lucht bij de APU komt (aangezien deze die niet van boven kan helen). Bijvoorbeeld een pricewatch: Nexus PWM Series Real Silent Case Fan 80 mm, 80mm (stel het toerental in in de bios/uefi).

Waarom zou je trouwens de HTPC via optische spdif aan willen sluiten op de receiver? Wanneer je dit al gedaan hebt met HDMI, is dit nogal overbodig. Beide zullen het geluid digitaal bitstreamen naar je receiver. Of dit voor pcm nou gebeurt over spdif of HDMI maakt niet zoveel uit. Scheelt je ook weer schakelen met geluidsuitvoer in Windows.

Overigens wat wil je als OS gaan gebruiken? Daarnaast is 8GB geheugen leuk, maar je zal nooit meer dan 4GB nodig gaan hebben. Een makkelijk punt om op te besparen zonder in te leveren op prestaties. Verder een prima setup!

[ Voor 14% gewijzigd door jaapsander op 20-03-2014 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:11
Een andere tip voor de TS... let ook even op de beschikbaarheid van de diverse onderdelen.

De gekozen speler van Lite-On is heel slecht verkrijgbaar... die behuizing ook.

Verder een leuke setup voor een htpc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12:15

br00ky

Moderator Harde Waren
MicGlou schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:11:
Een andere tip voor de TS... let ook even op de beschikbaarheid van de diverse onderdelen.

De gekozen speler van Lite-On is heel slecht verkrijgbaar... die behuizing ook.

Verder een leuke setup voor een htpc...
?

Behuizing direct leverbaar bij Azerty en Afuture, speler direct leverbaar bij Hardwarewebwinkel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Het is de enige behuizing die er goed uit ziet + buildin IR heeft en geen crappy voeding mee levert zoals de MC-1200 wel doet.
Waar ik wel een beetje mee zit is de speler. Het is me opgevallen dat veel spelers een hoop herrie maken. Kan nergens echt een goede db vergelijking vinden van verschillende spelers. Niet dat er zoveel RPM voor audio cd's nodig is, maar toch.

Gaat Windows 8.1 op met xmbc.
Extra fan is misschien nog wel een idee ja. Het zo'n 7 cm boven de kast. Niet echt uber veel ruimte dus

Wensenlijst aangepast. Zit nu een andere voeding + andere bluray speler in :-)

Een extra fan kan altijd nog worden bijgeplaatst als t te warm wordt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Furinax op 20-03-2014 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Ziet er prima uit :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W. Nieuwe model Be-Quiet voeding schijnt ook behoorlijk stil te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-05 21:39
Wat is precies je meerwaarde van de SSD? Zodra je ook maar iets gaat doen (of dat nu media kijken / luisteren of downloaden is maakt niet uit) zal je HDD worden aangesproken, dus voor geluids-winst hoef je het niet te doen. Ook voor performance is het niet echt nodig. De HDD is prima in staat om alles te bedienen wat je er van vraagt in je post. Het enige is dat je boot-tijd iets korter wordt, maar €56,- voor grofweg 10 seconden per dag besparen lijkt me nogal stevig aan de prijs.
Als je nou van plan bent om in de (nabije) toekomst over te stappen naar een centrale storage (NAS bijvoorbeeld), dan zie ik er wel weer het nut van in.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Het is waar wat ze zeggen Kroegtijger; Once you go SSD you never go back ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Furinax schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:56:
Het is waar wat ze zeggen Kroegtijger; Once you go SSD you never go back ;-)
Mwoch, dat valt ook wel weer mee hoor. Elke vorm van storage heeft zijn eigen voor- en nadelen waar je handig gebruik van kan maken. Neemt niet weg dat ik zelf ook liefhebber ben van snelle storage, maar dan moet de investering wel de performance-winst rechtvaardigen. Vandaar dat ik ook aangaf dat bij overgang naar een centrale storage een SSD wel weer nuttig is. Immers, je krijgt dan een heel stille en snelle HTPC, terwijl alle data ergens op een niet-storende plek staat waar de disks herrie mogen maken. Dat is hier niet het geval, en de feitelijke winst die je haalt is dus alleen bij booten. Dan vind ik dat nogal een hoge prijs ervoor.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Windows 8 boot vanuit slaapstand in enkele seconden zelfs vanaf HDD. Ik denk dus dat een SSD niet per se een voordeel heeft. Een SSD is echter stil en je hebt nooit gedoe wat sommige moederborden wel hebben als je boot vanaf USB stick. Edit: Ik zie dat er ook al een HDD inzit, dan is de SSD een beetje zinloos.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 20-03-2014 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:23:
Windows 8 boot vanuit slaapstand in enkele seconden zelfs vanaf HDD. Ik denk dus dat een SSD niet per se een voordeel heeft.
Vanuit slaapstand wel, maar imho zou je die niet moeten gebruiken, maar een échte power-off doen. Een goed geconfigureerde Windows 8 voor HTPC-doeleinden kan op een recent 5400RPM diskje prima in 15 seconden klaar staan. Een SSD doet dat ik grofweg 8 a 9 seconden.
Een SSD is echter stil en je hebt nooit gedoe wat sommige moederborden wel hebben als je boot vanaf USB stick.
Edit: Ik zie dat er ook al een HDD inzit, dan is de SSD een beetje zinloos.
Dat was dus ook mijn punt ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waarom zou je geen slaapstand kunnen/moeten gebruiken? Een HDD doet er wel iets langer over dan 15 seconden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
kroegtijger schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:15:
[...]

Mwoch, dat valt ook wel weer mee hoor. Elke vorm van storage heeft zijn eigen voor- en nadelen waar je handig gebruik van kan maken. Neemt niet weg dat ik zelf ook liefhebber ben van snelle storage, maar dan moet de investering wel de performance-winst rechtvaardigen. Vandaar dat ik ook aangaf dat bij overgang naar een centrale storage een SSD wel weer nuttig is. Immers, je krijgt dan een heel stille en snelle HTPC, terwijl alle data ergens op een niet-storende plek staat waar de disks herrie mogen maken. Dat is hier niet het geval, en de feitelijke winst die je haalt is dus alleen bij booten. Dan vind ik dat nogal een hoge prijs ervoor.
Wij zijn het niet altijd eens over het gebruik van HDD's in een HTPC, maar bovenstaande is wel een beetje kort door de bocht. Je gaat er ten eerste namelijk van uit dat de HDD dusdanig veel geluidsproductie heeft dat het storend is. Bij correcte assemblage van de HDD (gebruik rubbers om trillingen te dempen) en het gebruik van 1 5400rpm HDD kan dit prima fluisterstil zijn (vanaf 1m afstand).

Ten tweede ga je er ook van uit dat er niets anders op de HTPC gedaan wordt dan het afspelen van media. Een SSD kan zeker een meerwaarde bieden wanneer de HTPC voor meerdere taken gebruikt wordt (downloaden, surfen, mailen en wat losse applicaties). Het systeem wordt hierdoor echt een stuk sneller. Ook kun je de SSD gebruiken op bestanden op uit te pakken of te parren. Hierdoor krijg je ook geen i/o bottleneck. Wat de TS precies met de HTPC van plan is kan de TS alleen aangeven. En naar mijn mening is een SSD van 50 euro voor 120GB nooit een slechte investering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:11
br00ky schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:21:
[...]

?

Behuizing direct leverbaar bij Azerty en Afuture, speler direct leverbaar bij Hardwarewebwinkel...
Ik was misschien niet duidelijk genoeg... ik ging er helemaal vanuit dat de TS niet van plan is om bij 10 verschillende webshops de onderdelen te bestellen want dan wordt de htpc snel een flink stukje duurder.

Inmiddels heeft de TS ook al een andere speler uitgezocht die wat breder verkrijgbaar is... ;)

@jaapsander...

Jouw adviezen mbt het gebruik van een SSD zijn nou ik niet bepaald optimaal als je het mij vraagt... een SSD gebruiken om te downloaden, rarren en parren? Ja leuk dat beetje extra snelheid, maar zo neemt de levensduur van je SSD ook met flinke stappen af... FLINKE stappen. Dat zijn juist net 3 taken die je liever niet doet met een SSD omdat de voordelen niet tegen de nadelen opwegen.

Ik kan het topic helaas niet zo snel terugvinden, maar ongeveer 3 maanden geleden was er een heel mooi praktisch voorbeeld van... een gebruiker die helemaal verbaasd was dat zijn SSD na 1 jaar al als versleten werd aangegeven... de beste gebruiker bleek toen in 1 jaar tijd al over het maximum van het aantal gegarandeerde schrijfcycles te zitten, puur vanwege het downloaden, rarren en parren.

Als je dat dan perse snel wil doen... zet dan gewoon twee HDD's in raid0, heb je genoeg snelheid en het scheelt op de lange termijn enorm in de kosten.

[ Voor 47% gewijzigd door MicGlou op 20-03-2014 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Anoniem: 16328 schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:31:
Waarom zou je geen slaapstand kunnen/moeten gebruiken? Een HDD doet er wel iets langer over dan 15 seconden denk ik.
Het nadeel van de slaapstand structureel gebruiken is dat je eigenlijk nooit een clean boot doet, en je daarmee vaak zaken als updates e.d. niet of niet goed uitvoerd, en het systeem vertraagd en vervuild. Daarom zou mijn voorkeur er in ieder geval naar uit gaan om naar een échte power-off te gaan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
jaapsander schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:45:
[...]

Wij zijn het niet altijd eens over het gebruik van HDD's in een HTPC, maar bovenstaande is wel een beetje kort door de bocht. Je gaat er ten eerste namelijk van uit dat de HDD dusdanig veel geluidsproductie heeft dat het storend is. Bij correcte assemblage van de HDD (gebruik rubbers om trillingen te dempen) en het gebruik van 1 5400rpm HDD kan dit prima fluisterstil zijn (vanaf 1m afstand).
Je kan het zeker bijna helemaal stil krijgen, maar waarom met bijna genoegen nemen als je het ook helemaal stil kunt krijgen dmv eliminatie?
Ten tweede ga je er ook van uit dat er niets anders op de HTPC gedaan wordt dan het afspelen van media.
Ik ga uit van de beschrijving in de start-post. Immers, als we dat niet als uitgangspunt kunnen nemen houdt het een beetje op. Daarin wordt aangegeven media-content afspelen en downloads dmv torrents.
Een SSD kan zeker een meerwaarde bieden wanneer de HTPC voor meerdere taken gebruikt wordt (downloaden, surfen, mailen en wat losse applicaties). Het systeem wordt hierdoor echt een stuk sneller.
Definieer dan eerst eens "sneller", want het enige dat er verandert is een snellere storage. In sommige gevallen kan dat meerwaarde zijn (zoals verwerken van downloads e.d. mits de configuratie dusdanig is dat je er ook echt wat aan hebt, wat dus inhoud dat je de temp-storage locaties juist moet zetten e.d, maar uiteindelijk zal de data toch naar de HDD verschoven moeten gaan worden. De winst in een dergelijke setup zit dus alleen in het verwerken op zich), maar in heel veel gevallen doet het helemaal niets voor je performance. De caching van een webpagina gaat net zo makkelijk op HDD als op SSD natuurlijk. Verdere toepassingen erbij halen heeft niet veel zin, aangezien ik al aangaf dat we af moeten gaan op de start-post waarin de taken worden beschreven.
Ook kun je de SSD gebruiken op bestanden op uit te pakken of te parren. Hierdoor krijg je ook geen i/o bottleneck. Wat de TS precies met de HTPC van plan is kan de TS alleen aangeven. En naar mijn mening is een SSD van 50 euro voor 120GB nooit een slechte investering.
Ik noem het ook geen slechte investering, maar ik wijs er alleen op dat je, indien gewenst, kan besparen op je build zonder heel noemenswaardige performance-verlies (ook hier weer, mits je natuurlijk geen additionele taken gaat uitvoeren, maar dat geldt voor alle componenten natuurlijk).

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
Gelukkig heb ik de luxe niet aan een strikt budget vast te zitten :-)
Zal even kijken wat die 3TB schijf kost. Als de prijs/gb verhouding beter is zal ik die erin hangen.

Downloaden/parren etc wordt allemaal op de normale HDD gedaan. SSD is puur voor het snel starten van het OS + software dat standaard wordt gestart na het starten van de pc.

Alleen pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W is nog een uitzoek werkje. Deze voeding is namelijk makkelijk verkrijgbaar, alleen is zijn voorganger zoals eerder door jaapsander in dit topic aangegeven nogal een luidruchtig stukje hardware.

Daarna is het bestellen, bouwen en genieten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapsander
Furinax schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 08:51:
Gelukkig heb ik de luxe niet aan een strikt budget vast te zitten :-)
Zal even kijken wat die 3TB schijf kost. Als de prijs/gb verhouding beter is zal ik die erin hangen.

Downloaden/parren etc wordt allemaal op de normale HDD gedaan. SSD is puur voor het snel starten van het OS + software dat standaard wordt gestart na het starten van de pc.

Alleen pricewatch: be quiet! SFX Power 2 300W is nog een uitzoek werkje. Deze voeding is namelijk makkelijk verkrijgbaar, alleen is zijn voorganger zoals eerder door jaapsander in dit topic aangegeven nogal een luidruchtig stukje hardware.

Daarna is het bestellen, bouwen en genieten :-)
Op zich is zijn voorganger een prima SFX voeding hoor. Ik heb geen ervaring met de opvolger, maar zou deze wel durven aanschaffen (goede ervaringen met BeQuiet voedingen ivm stilte).
MicGlou schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 16:48:
[...]

@jaapsander...

Jouw adviezen mbt het gebruik van een SSD zijn nou ik niet bepaald optimaal als je het mij vraagt... een SSD gebruiken om te downloaden, rarren en parren? Ja leuk dat beetje extra snelheid, maar zo neemt de levensduur van je SSD ook met flinke stappen af... FLINKE stappen. Dat zijn juist net 3 taken die je liever niet doet met een SSD omdat de voordelen niet tegen de nadelen opwegen.

Ik kan het topic helaas niet zo snel terugvinden, maar ongeveer 3 maanden geleden was er een heel mooi praktisch voorbeeld van... een gebruiker die helemaal verbaasd was dat zijn SSD na 1 jaar al als versleten werd aangegeven... de beste gebruiker bleek toen in 1 jaar tijd al over het maximum van het aantal gegarandeerde schrijfcycles te zitten, puur vanwege het downloaden, rarren en parren.

Als je dat dan perse snel wil doen... zet dan gewoon twee HDD's in raid0, heb je genoeg snelheid en het scheelt op de lange termijn enorm in de kosten.
Dat stel je nu wel heel zwart/wit. En de dingen die je opnoemt zijn behoorlijk achterhaald. Het hangt namelijk volledig af van het gebruik. Mits je af en toe een film download + wat tv series (laten we zeggen ~10GB per dag H264 aangezien de meeste mensen gewoon niet meer tijd hebben om meer content op een dag te kijken). En je Download en verwerkt de film op je SSD. Wat er gebeurt is dat je dan ~20/30GB per dag verwerkt op je SSD. Volgens de buren gaat een Samsung 840 in hun test pas fouten vertonen na het wegschrijven van 700+ TiB aan data. Reken maar uit hoeveel dagen je prima je SSD kan gebruiken zonder dat je SSD de geest gaat geven... http://nl.hardware.info/r...9-eindconclusie-20-6-2013

Aan de andere kant is jouw optie om HDD's in Raid te zetten naar mijn ervaring juist totaal onlogisch. De reden waarom ik parren/rarren op een SSD zou doen (en ik zeg niet eens dát ik het zou doen, in mijn vorige post was het alleen maar een voorbeeld) is dat wanneer je gaat parren/rarren (vooral parren) op dezelfde HDD als waar je ook je content hebt staan je zonder softwarematige configuratie een i/o bottleneck krijgt wanneer je tegelijk een film kijkt en aan het parren bent. Zit je leuk met je HTPC van 300+ euro naar een steeds bufferende film te kijken (spreek uit ervaring met een i3 2100 + Crucial M4 en 2TB WD green HTPC). Dit is heel simpel op te lossen door het parren en streamen op verschillende schijven te doen, aangezien er maar 1 HDD in die behuizing past is raid geen oplossing dus kun je gebruik maken van de SSD. Overigens is Raid helemaal onzin in dit geval aangezien je helemaal niet je maximum throughput wilt verhogen, je wilt alleen die kleine schrijfacties van het parren op een andere schijf hebben zodat het streamen vloeiend gaat.

Het zou best mogelijk kunnen zijn om je SSD zo te mishandelen dat deze na een paar jaar de geest geeft, echter wanneer je dit een beetje intelligent configureert hoeft dit echt geen probleem te zijn.

[ Voor 66% gewijzigd door jaapsander op 21-03-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
De HTPC draait ondertussen met bovenstaande configuratie in combinatie met een Logitech Harmony One.
Dankzij de fastboot optie van het moederbord + de SSD draait Windows 8.1 binnen 5 seconden 8) .

De grootste uitdaging was nog de kabelboom netjes zien te krijgen in de toch wat krappe behuizing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotslasher
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22-04 20:03
hoe stil is de voeding? Ben zelf op zoek naar een stille SFX voeding.

Alleen zijn er niet veel opties, de BeQuiet of silverstone sfx series (luidruchtig volgens sommige reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furinax

Furinax

Topicstarter
ik moet mijn oor tegen de kast aanleggen om iets te horen, dus goed stil.Geen idee hoe het op de lange termijn zit, maar in eerste instantie maakt de voeding zijn naam waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Als je een écht stille voeding wilt zul je naar een passiefe oplossing moeten, en kom je voor interne voedingen al gauw uit bij de SilverStone NightJar series (behoorlijk duur, en alleen ATX) of externe oplossingen zoals een PicoPSU.

iRacing Profiel

Pagina: 1