Na lang twijfelen over welk mediacenter aan te schaffen, toch maar besloten om een HTPC bij elkaar te klikken omdat geen enkel mediacenter over de opties beschikte die ik zocht.
Doel:
Afspelen van HD/3D films. Directe aansluiting met HDMI op de HIFI receiver
Afspelen van muziek vanaf HD en CD. Directe aansluiting met optic op de HIFI receiver. Gezien de gelimiteerde ruimte in mijn audiomeubel wordt deze HTPC de vervanger van mijn CD speler.
Downloaden door middel van torrents.
Configuratie:
Software:
Windows 8.1
XMBC
Torrentclient
Couchpotato oid
Heb voor de Epsilon behuizing gekozen omdat daar de IR al ingebouwd zit en schijnt te werken met de Harmony One. Ik weet dat er niet genoeg ruimte is voor een SSD, HD en optische drive, maar de extra schijf kan eronder gemonteerd worden met wat liefde ;-)
Uiteraard moet de machine zo stil mogelijk zijn omdat deze in de huiskamer komt te staan. Hij staat niet 24/7 aan.
Is deze configuratie solide of hebben jullie nog tips/tricks?
Doel:
Afspelen van HD/3D films. Directe aansluiting met HDMI op de HIFI receiver
Afspelen van muziek vanaf HD en CD. Directe aansluiting met optic op de HIFI receiver. Gezien de gelimiteerde ruimte in mijn audiomeubel wordt deze HTPC de vervanger van mijn CD speler.
Downloaden door middel van torrents.
Configuratie:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | AMD A6-6400K Boxed | € 50,20 | € 50,20 |
1 | ASRock FM2A88M Extreme4+ retail | € 51,90 | € 51,90 |
1 | WD Green WD20EZRX, 2TB | € 70,90 | € 70,90 |
1 | Epsilon EC-HTPC-1 | € 48,90 | € 48,90 |
1 | Netgear Prosafe GS105E | € 24,- | € 24,- |
1 | Scythe Big Shuriken 2 Rev. B | € 31,50 | € 31,50 |
1 | Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU | € 60,45 | € 60,45 |
1 | Asus BC-12D2HT Bulk Zwart | € 48,- | € 48,- |
1 | be quiet! SFX Power 2 300W | € 44,60 | € 44,60 |
1 | Crucial 2.5" M500 120GB | € 56,- | € 56,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 486,45 |
Software:
Windows 8.1
XMBC
Torrentclient
Couchpotato oid
Heb voor de Epsilon behuizing gekozen omdat daar de IR al ingebouwd zit en schijnt te werken met de Harmony One. Ik weet dat er niet genoeg ruimte is voor een SSD, HD en optische drive, maar de extra schijf kan eronder gemonteerd worden met wat liefde ;-)
Uiteraard moet de machine zo stil mogelijk zijn omdat deze in de huiskamer komt te staan. Hij staat niet 24/7 aan.
Is deze configuratie solide of hebben jullie nog tips/tricks?
[ Voor 3% gewijzigd door Furinax op 21-03-2014 11:07 . Reden: Software lijstje toegevoegd + wenslijst aangepast moet andere voeding en andere BD speler ]