Op zoek naar een Pegatron IPISB-CH2

Pagina: 1
Acties:

• Dippie94
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11-12 20:08
Hallo,

Het moederbord van een pc op ons werk heeft het begeven. Het betreft een Pegatron IPISB-CH2, welke (o.a.) gebruikt wordt in een HP Elite 7300. Deze PC zit twee jaar over de garantiedatum heen. Ik heb verder HP nog niet gecontacteerd.

Ik vroeg me af of dit moederbord nog ergens te krijgen is. Zo ja, waar dan?

Alvast bedankt :)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
HP heeft vast wel spareparts liggen. Ik vermoed dat je dit bord niet zo gemakkelijk los ergens kunt kopen.

Ik zie overigens wel een en ander voorbij komen op Ebay als ik google. Maar via een gerenommeerde Nederlandse webshop ben ik bang dat het niet gaat lukken.

Interpolis, glashelder!

• Dippie94
Ik hoorde van m'n begeleider dat een sparepart over de 300 euro kost, dat is nogal veel voor een vervangend moederbord.
Vanuit het bedrijf kan niet van Ebay of Amazon worden gekocht, dus daar hebben we helaas ook niks aan.

Als iemand nog een oplossing weet, hoor ik dat graag :)

• mr.day
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-12-2022
Is er een speciale reden om weer hetzelfde moederbord te willen hebben?

Ik zie hier:

http://h20566.www2.hp.com...13301.876444892.199480143

Dat het een socket 1155 mATX bord is met een H67 chipset. Kijk dus even welke aansluitingen je nodig hebt en zoek even een moederbord via de Pricewatch. Dat is makkelijker en goedkoper. Je kan ook voor een Ivybridge chipset gaan, dan heb je ook (betere) usb3 en Sata3 ondersteuning.

• Dippie94
mr.day schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 15:37:
Is er een speciale reden om weer hetzelfde moederbord te willen hebben?
Dat wil de systeembeheerder graag. We hebben op het bedrijf veel Elite 7300's, en de systeembeheerder wil ze allemaal graag hetzelfde houden.
Een ander moederbord (Intel Dh67GD (B3) of Asus P8B75-M misschien?) is een makkelijkere en goedkopere oplossing, maar ik kan de systeembeheerder (nog) niet overhalen zo een te kopen.

Verwijderd

Jij bent toch door het bedrijf gevraagd het op te lossen? Vervolgens toon je 0,0 eigen inzet en vraag je het hier. GoT is geen helpdesk.

Zie het beleid. CAA beleid
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.
(...)
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

• Dippie94
Misschien is het in de openingspost niet (duidelijk) naar voren gekomen, maar ik heb wel degelijk eerst gezocht naar oplossingen en alternatieven.

Het werd mij echter al snel bekend dat het moederbord nog moeilijk te krijgen was, en aangezien hier mensen op het forum zitten die er waarschijnlijk meer verstand hebben dan mij, heb ik de vraag geplaatst of het moederbord überhaupt nog (normaal) te krijgen is.

Vervolgens komen er vragen/adviezen mijn kant op, waarop ik reageer.

De moederborden die ik een vervolgpost plaatste, heb ik overigens van te voren al uitgezocht. Hiervoor heb ik het moederbord + type gezocht en vervolgens o.a. via de pricewatch van Tweakers en Hardware.info gezocht naar moederborden die ook moeten werken. Of deze daadwerkelijk gaan werken, wil ik graag bevestigd zien. ;)

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11-10 12:54
Je hebt drie keuzes; Of HP. Die leveren nieuw maar wel prijzig. Of Ebay. Waarschijnlijk ook wel nieuw, maar dat kan bedrijfsmatig niet? Of een ander moederbord. Das 't makkelijkst en goedkoopst.

Ergens zullen concessies moeten worden gedaan.

Interpolis, glashelder!

Pagina: 1