Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows blijft herstarten, memorie test ....

Pagina: 1
Acties:

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 24-11 13:53

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Mijn net gebouwde systeem (weekje of 6 oud) doet het even niet meer. Windows 8.1. Deed gisteren al raar en crashte een keer, maar vandaag erger en op gegeven moment bleef ik in een loopje. Herstart, foutmelding (steeds een andere, sommige kwamen vaker voorbij). O.a. Memory iets, Bad pool oid, een getal xc000000467 of zo etc. Dus herstart, fout, pc herstart zichzelf en dat ging zo door.
Heb niks geinstalleerd laatste week.

Heb al van alles geprobeeerd (o.a. de checklist) maar volgens mij ziet alles er goed uit. Ook de temperaturen zijn goed. CPU rond de 34/39 graden (nu tijdens de MEM test rond de 42). MB rond de 34 graden en mijn HD's (2) rond de 30 graden. En de startupdisk is een SSD.

Op advies maar eens een memorietest gedraait met MeMtest86+. Die loopt nu al zo'n 2,5 uur. Maar de errors op bijgaande foto gaf ie al in de eerste 5 of 10 minuten. Daarna (nu 2,5 uur) zie ik er geen errors bijkomen. Nu heb ik gegoogled maar kan dit zo niet uitlezen.

Iemand die hier alvast wat zinnigs over kan zeggen (gelijk fouten iin begin en verder (nog) niet, en wat valt er aan dit scherm af te lezen?)? Zal de uiteindelijke uitslag later plaatsen hier en ook nog een test draaien met die Win tool to be sure. En kan nieuw geheugen zo snel opeens stuk gaan/fouten geven? Heb hier helemaal geen kaas van gegeten of ervaring mee.

Mijn systeem ter info

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2064cDa.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 19-03-2014 21:38 ]

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Zelfde memtest met 1 memory module uitvoeren, net zolang tot je de module gevonden hebt welke kapot is. Dus volgende stappen.

Alle memory modules er uit op 1 na
Memtest
Memory module omwisselen met andere
Memtest

Net zolang je ze allemaal gehad hebt en de defecte(n) gevonden hebt. Deze is kapot en kan onder garantie denk ik vervangen worden. O ja, polsbandje gebruiken tegen statische electriciteit.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Wim-Bart schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 21:42:
Zelfde memtest met 1 memory module uitvoeren, net zolang tot je de module gevonden hebt welke kapot is. Dus volgende stappen.

Alle memory modules er uit op 1 na
Memtest
Memory module omwisselen met andere
Memtest

Net zolang je ze allemaal gehad hebt en de defecte(n) gevonden hebt. Deze is kapot en kan onder garantie denk ik vervangen worden. O ja, polsbandje gebruiken tegen statische electriciteit.
Het is een setje, dus neem aan dat ik de hele set kan retourneren. Als ze fout zijn.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Ik snap het niet meer.

Test met (gelijk) veel errors. Zie ook foto in openingstopic.

Vandaag memory stick per stuk getest (niet zo langdurig, uurtje per blok) in verschillende slots en nu geeft ie GEEN errors. Hoe kan dat nou?

[ Voor 3% gewijzigd door MrMarcie op 20-03-2014 19:43 ]

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23-11 02:03

Swordlord

Act first, think never

(jarig!)
Het faal adress bij het screenshot zit in de 8 GB+ regio dus in de 2de memory module bij wijze van spreken...
Je hebt nu getest met het geheugen in slot 1 waarschijnlijk.

Kan dus zijn dat memory slot 3 of 2de channel algemeen op het moederbord / CPU defect is.
Test dus nog eens opnieuw, met een memory module in slot 3, of ookwel het 2de channel.

[ Voor 40% gewijzigd door Swordlord op 20-03-2014 20:10 ]

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Geeft ie ook geen fout.

Begrijp wel wat je zegt maar niet waarom ik dan errors krijg. Ik hoor DC in slot 2 en 4 te zetten, heb ze daarna dus ook los in slot 2 en 4 getest. Waar ze dus ook gezamenlijk in zatten. Geen fouten los (ga straks weer ff testen met allebei geinstalleerd).

Ook los in slot 3 geen fout. Zou ie dan toch niet goed contact gemaakt hebben oid?

Ik kon trouwens wel met 1 module (in slot 2) opstarten en naar W8.1 gaan. ;) Dus geen crashes of rare mededelingen. Ging wel ff mijn schijf E repareren oid.

AANVULLING:
Heb nu de 2 reepjes weer samen geplaatst (wel omgewisseld, dus 2 in 4 en 4 in 2) en krijg dan weer wel errors. Dus los niet, samen wel.

Wat kan dat zijn?

Samen
Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/an29ggg45/1etestsamen.jpg

1e reepje los
Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/v4imed2tx/mem1.jpg

2e reepje los
Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/ypehxl7dh/mem2.jpg

Weer samen maar omgewisseld
Afbeeldingslocatie: http://s26.postimg.org/bqmdsf0r9/laatstetest.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door MrMarcie op 20-03-2014 22:30 . Reden: Aanvulling na test geplaatst ]

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Ik ben er hopelijk uit.

Ik had ze samen getest, errors.

Reepje 1 getest in bank 2, 3 en 4 geen fouten
Reepje 2 getest in bank 2, 3 en 4 geen fouten

Vanochtend maar weer eens omgewisseld en bij dat reepje fouten in alle banks.
Daarna weer ongewisseld en in alle bankjes geen fouten.

Lijkt er dus op dat 1 van de reepjes kapot is en ik gisteren bij wisselen van reepje 1 naar 2 per ongeluk NIET gewisseld heb. Maar dus 6 x reepje 1 heb getest.

Dan nu maar even garantie claimen. Neem aan dat ik met 1 reepje voorlopig verder kan werken op die PC, zonder Dual Channel dan weliswaar.

• MrMarcie

MrMarcie

CFMoto 450MT

Topicstarter
Geheugen met RMA omgewisseld, probleem (schijnbaar) opgelost.

Pagina: 1