Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

samsung SH-S182M boot niet van dvd

Pagina: 1
Acties:

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 23:37
afgelopen weekend heb ik met mijn pc 2x een dvd gebrand van linux mint 13 MATE. Om met de gebrande dvd mijn systeem om te turnen naar een dual boot systeem. De iso is gedownload en de md5 checksum was correct. Vervolgens heb ik met Nero de iso gebrand.

Ging allemaal vlotjes.

Toen de pc met de dvd in de drive gereboot. Bij het booten krijg ik het scherm met als regel 'boot from atapi cd-rom'; maar verder gebeurt er niets. Ik heb het zoals gezegd met 2 verschillende dvd's.

Nu twijfelde ik eraan of de dvd's wel goed zijn, maar als ik ze in mijn antieke compaq evo n600c stop en de laptop aanzet, krijg ik direct een reactie op het moment dat bij het booten gekeken wordt of er een opstartmedium in mijn dvd-drive zit.

Ik snap niet waarom de dvd's het niet doen bij het booten.

Ik heb ook een gebrande cdrw met gparted. Die doet het direct bij het booten, dus het is ook niet zo dat mijn drive problemen heeft met een boot schijf.

Enige wat hiermee niet uitgesloten is, is het booten vanaf dvd.

ik heb een TSST corp CD/DVDW SH-S182M (SAMSUNG) drive op mijn secundaire IDE slave aansluiting.

omdat het booten vanaf de cdrw wel probleemloos gaat, en de dvd in mijn laptop wel boot, snap ik niet waar het probleem kan zitten.

wat zou het probleem kunnen zijn?

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14-11 23:37
ook van usb (hetzelfde iso bestand met unetbootin op stick gebrand) booten lukt niet.

iemand een tip?

Verwijderd

Move OT->CSL