Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Constant spellingscontrole in mail

Pagina: 1
Acties:

• Dwid
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Ik heb te maken met een raar probleem; een (iets oudere) computer met hierop xp geinstalleerd komt telkens met een spellingcontrole tijdens het maken van een email.
In eerste instantie gebruikte ik outlook express 6, maar na het installeren van Mozilla Thunderbird stuitte ik op hetzelfde probleem. Als de spellingcontrole opkomt kun je vervolgens ook niets meer en moet je de mailclient met de taksmanager uitschakelen.Heb ook office 2007 al vervangen door een oudere variant, maar dat mocht ook niet baten.
Verder ook geen virussen of iets dergelijks gevonden.

Iemand een idee waar dit aan kan liggen ?

Ps. had ik maar spellingcontrole in de titel van dit bericht gehad :P

[ Voor 5% gewijzigd door Dwid op 19-03-2014 21:27 ]

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-11 11:58
Maar je kan het schermpje van de spellingscontrole niet gewoon weg klikken dus? Doet ook geen enkele knop in dat schermpje het?

Desktop | Server | Laptop

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Nee wegklikken gaat niet, dat is ook het vage er aan...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ten eerste: XP is niet meer de moeite om te redden. Neem een minder achterhaald OS. En het kan geen belangrijk productie-machientje zonder alternatief zijn, want dan had je een backup om terug te zetten :+

--

OE6, Thunderbird en Office 2007 / 2003 gebruiken niet dezelfde spellchecker. Welk proces checkt de spelling? Kan je die tool niet gewoon verwijderen? Zo niet: wat doen de bekende anti malware-tools?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Dwid

Dwid

www.svdelden.nl

Topicstarter
Er is idd geen backup.
De spelling van oe6 en thunderbird verschillen idd ! Maar de spellingcheck van beide progs worden aangeroepen, het is dus niet dat dezelfde spellingcheck wordt opgeroepen. Waarschijnlijk als ik nog een ander mailprog gebruik gebeurt daar weer hetzelfde...
Antivirus en of malware leverd niets op...
Zal nog ff checken welk proces er loopt tijdens de spellingcheck.