Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Laptop gezocht voor dochter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.956 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik zoek een laptop voor mijn dochter van 11 jaar die ernstige dyslexie heeft.
Hierdoor moet ze met Kurzweil 3000 ( een taal en spraak programma) gaat werken in de klas.
De laptop moet niet te groot zijn, dacht aan 13.3 of 14 . Ik wil wel een accu die lang meegaat, ze zit in de klas. Een behuizing die tegen een stootje kan, of een beschermhoes in ieder geval.
Touch is leuk, maar niet noodzakelijk toch? Ik hoor dat het dan erg reflecteerd. Een SSD is erg prettig, of HDD+SDD, je schijnt het eigenlijk alleen voor snel opstarten te gebruiken. En dan 500GB of 1 TB? Lichtgevend toetsenbord? Contact maken met een scanner canon pixma mp630. Goede weergave van geluid/ ook door koptelefoon. Licht van gewicht is zeker belangrijk dus kom ik op een ultrabook.Maar welke dan? Ik zag een Asus zenbook touch ux302lg-c4002h. Erg mooi, maar wel duur met 1149,00 voor een kind. Wat is dus overbodige luxe, en welke laptop is dan wel goed waar ze een paar jaar op kan werken.Budget tja? Liever goedkoper dan 1000,00 natuurlijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2014 19:54 ]

Verwijderd

Je bent nieuw welkom ;). Check LAA beleid

Vooral ook:
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan.
(...)
Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb me al suf gezocht op internet. Maar kom steeds ergens anders op uit..het lijkt zoveel op elkaar. Bij de mediamarkt kwam ik uit op een Samsung np 530u4e-k01nl voor 799,00. Maar ik vind de acer aspire v7-482pg-54208g52tii ook heel mooi. Zit te kijken naar een i5 soort.

Verwijderd

Topicstarter
Asus R453LA-WX080H deze is een stuk goedkoper. Ook goed???

Verwijderd

Gebruik de Pricewatch om een selectie te maken: http://tweakers.net/categorie/496/laptops/producten/

Plaats de links hier dan kan iedereen er naar kijken. Zo kun je daar de schermdiagonaal instellen zodat de selectie gelijk al een stuk kleiner is.

• stervis
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 27-11 08:22
Sony Vaio 13 Pro.

Moo, I say.

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:09

lolhoo

Just reboot and relax

Ik heb zelf gewerkt op een basis school als icter.
Ik spreek uit ervaring dat een touchscreen geen meerwaarde heeft bij Kurzweil.
Als het goed is kan de school een speciale laptop kopen die extra stevig is.
Helaas ben ik vergeten welk bedrijf het was die deze leverde.
Ik zal wel even kijken of ik nog wat kan vinden.

Did you try to put it off and on again?

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 14:48
lolhoo schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 09:55:
Ik heb zelf gewerkt op een basis school als icter.
Ik spreek uit ervaring dat een touchscreen geen meerwaarde heeft bij Kurzweil.
Als het goed is kan de school een speciale laptop kopen die extra stevig is.
Helaas ben ik vergeten welk bedrijf het was die deze leverde.
Ik zal wel even kijken of ik nog wat kan vinden.
Ik ben ook werkzaam als icter op het basis onderwijs, en volgends het onderwijs zou de school voor iets moeten zorgen waar ze mee vooruit kan. En niet de ouder zelf. Want de school krijgt hier subsidie voor zo dat ze dit kunnen regelen.

En nu weet ik dat er scholen zijn die dit niet graag vertellen aan de ouders, vooral als de ouder zelf genoeg centen heeft. Want de subsidie die ze hier voor krijgen kunnen ze ook veel andere dingen voor doen.

[ Voor 13% gewijzigd door buymeball op 21-03-2014 10:04 ]

• lolhoo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-11 08:09

lolhoo

Just reboot and relax

Daar heb je nog een heel goed punt ja.
Heb je wel een kans dat ze gaan lopen zeuren om een eigen bijdragen maar, dit is als het goed is een vrijwillige en dus niet verplicht. (ik weet dit niet helemaal zeker)
Vaak zit er nog bij een basisschool een complete ict organisatie erachter die deze dingen vaak op voorraad heeft.
Ik zou zeker even de moeite nemen om contact op te nemen met de directie van de school.
Check voor de zekerheid wel even hoe het zit met die eigen bijlage.

Did you try to put it off and on again?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het meedenken.
School levert helaas geen bijdrage aan Kurzweil. Ik moet alles zelf aanschaffen ook de laptop. Ze hebben sprint en pc's op de gang...dus dat wij voor Kurzweil IN de klas kiezen is onze keuze. Ze betalen niet mee.
Ik ben gister gaan kijken bij een klasgenootje, de enigste op school die ook Kurzweil heeft.
hun laptop was een touch, en het glanzende vond ik zo irritant dat het gelijk afvalt.
Goed zicht op het scherm is juist belangrijk, evenals de lange accuduur ( met netstroom is niet handig in de klas). Tja dan vallen een hoop laptops af, accu houdt er binnen 4 uur mee op. De SSD is handig met opstarten, maar kan volgens mij ook samen met HDD. Ik wordt ondertussen knetter van het zoeken naar een geschikte laptop. Ik ben van mening dat er een DVD speller in moet zitten,maar weet dit niet zeker (los vind ik geen optie) voor luisterboeken, leerboeken op dvd, misschien daisy via ander programma? Ik weet niet goed, maar kom dan uit op een Toshiba of HP.
bv HP probook 6570b (c5a61 ea) of Toshiba tecra A50-A-164.
Help, iemand nog een andere optie?
Ik wil er vandaag of morgen een kopen.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:58
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 10:56:
Bedankt voor het meedenken.
School levert helaas geen bijdrage aan Kurzweil. Ik moet alles zelf aanschaffen ook de laptop. Ze hebben sprint en pc's op de gang...dus dat wij voor Kurzweil IN de klas kiezen is onze keuze. Ze betalen niet mee.
Ik ben gister gaan kijken bij een klasgenootje, de enigste op school die ook Kurzweil heeft.
hun laptop was een touch, en het glanzende vond ik zo irritant dat het gelijk afvalt.
Goed zicht op het scherm is juist belangrijk, evenals de lange accuduur ( met netstroom is niet handig in de klas). Tja dan vallen een hoop laptops af, accu houdt er binnen 4 uur mee op. De SSD is handig met opstarten, maar kan volgens mij ook samen met HDD. Ik wordt ondertussen knetter van het zoeken naar een geschikte laptop. Ik ben van mening dat er een DVD speller in moet zitten,maar weet dit niet zeker (los vind ik geen optie) voor luisterboeken, leerboeken op dvd, misschien daisy via ander programma? Ik weet niet goed, maar kom dan uit op een Toshiba of HP.
bv HP probook 6570b (c5a61 ea) of Toshiba tecra A50-A-164.
Help, iemand nog een andere optie?
Ik wil er vandaag of morgen een kopen.
Voor Kruzweill 3000 zou ik je aanraden om te kijken via Surfspot / Slim, deze leveren software voor onderwijs tegen gereduceerd tarief. Dan kost je de software slechts 40 euro. Ik zou trouwens eerder voor een ultrabook gaan (Sony Vaio Pro 13) met externe DVD-speler dan voor een log en zwaar apparaat.

[ Voor 4% gewijzigd door Termi op 21-03-2014 10:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik zat eerst inderdaad naar een ultrabook te kijken. Vind ze alleen zo klein? Een groter scherm kijkt toch prettiger anders moet je alles vergroten. En als ik bij CPU kijk is deze ultrabook dus langzamer. Het heeft ook dat glanzende touchscreen, is leuk , maar dus ook irritant lijkt mij.
Zelf heb ik bv een Samsung NP300E7A-A01NL, bevalt me super. Maar zoek nu een 15"6 voor mijn dochter, eventueel 14" echt niet kleiner.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs wordt trouwens ook steeds hoger. Liefst tot 850,00 blijven. Weet alleen niet of er dan nog keuze over blijft. Via surfspot/slim kan ik niks kopen omdat mijn dochter pas 11 is, geen student dus.
Een super dure vind ik daarom ook niet nodig.

• buymeball
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 31-10 14:48
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 11:24:
De prijs wordt trouwens ook steeds hoger. Liefst tot 850,00 blijven. Weet alleen niet of er dan nog keuze over blijft. Via surfspot/slim kan ik niks kopen omdat mijn dochter pas 11 is, geen student dus.
Een super dure vind ik daarom ook niet nodig.
De school kan je hier bij helpen, hun hebben een account waar mee ze ook jou toegang kunnen geven tot surfspot.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter dat Dell Latitude de langste accu duur heeft.
pricewatch: Dell Latitude E5440 17216026.2-8
maar er zit dan geen dvd ingebouwd, zou dus nog een losse bij moeten. Wel iets duur met 930,00
Ik had ook deze gevonden pricewatch: Dell Latitude 3540-8939 voor 766,00
dan wel een dvd, maar weer geen SSD. Full HD en 500GB opslag. Zou deze ook snel genoeg zijn?

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-11 13:41
Verwijderd schreef op vrijdag 21 maart 2014 @ 12:59:
Ik ben er achter dat Dell Latitude de langste accu duur heeft.
pricewatch: Dell Latitude E5440 17216026.2-8
maar er zit dan geen dvd ingebouwd, zou dus nog een losse bij moeten. Wel iets duur met 930,00
Ik had ook deze gevonden pricewatch: Dell Latitude 3540-8939 voor 766,00
dan wel een dvd, maar weer geen SSD. Full HD en 500GB opslag. Zou deze ook snel genoeg zijn?
je kunt er door je lokale computer bedrijf ook een ssd in laten monteren. voor ~110 heb je een crucial 240GB. het laten monteren kan vaak ook wel voor een euro of 15.

de laptop is in iedergeval snel genoeg.
een ssd komt de accu duur ook nog eens tengoede + dat je dochter haar laptop zeer snel kan laten opstarten.

In dit geval zou ik wel zorgen voor een verzekering op het apparaat, veel mede leerlingen die ook wel even willen spelen enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een laptop gekocht pricewatch: Toshiba Satellite Pro C50-A-1J1
Ik werd gestoord van het vele zoeken, en ben naar een zaakje in de buurt geweest. Weinig keuze, maar ouderwetse service. Ik ben zelf a technisch, dus de laptop moet wel werken. Er komt een office packet op en panda antivirus, draadloze muis, alles voor 734,00. Het had vast beter gekund, dus ik twijfel nog steeds, maar ik heb er snel een nodig die werkt. Het beeld is geen full HD, en geen super accu. maar moet voldoende zijn om in de klas op te kunnen werken.

Verwijderd

Hallo,

Zo doen we dat hier niet.

[ Voor 64% gewijzigd door br00ky op 05-05-2015 00:10 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:46
Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2014 @ 11:10:
Ik heb een laptop gekocht pricewatch: Toshiba Satellite Pro C50-A-1J1
Ik werd gestoord van het vele zoeken, en ben naar een zaakje in de buurt geweest. Weinig keuze, maar ouderwetse service. Ik ben zelf a technisch, dus de laptop moet wel werken. Er komt een office packet op en panda antivirus, draadloze muis, alles voor 734,00. Het had vast beter gekund, dus ik twijfel nog steeds, maar ik heb er snel een nodig die werkt. Het beeld is geen full HD, en geen super accu. maar moet voldoende zijn om in de klas op te kunnen werken.
Die Dell e5440 heeft gewoon een dvd drive (staat zelfs bij de specificaties). Ik heb van mijn werk de i7 versie zonder SSD. En dit is de i5 met SSD.
Dat was denk ik de betere keuze geweest. Daarnaast is de accuduur best goed te noemen.
Ik prijs jezelf gelukkig met mijn e5440.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:57

br00ky

Moderator Harde Waren
Oud topic nodeloos gekickt, slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.